NEED TO KNOW

Τι κοινό έχουν οι τεχνολογικές επιστήμες με την τέχνη;

Photo by cottonbro from Pexels

 

Όπως απαιτείται δημιουργικότητα για έναν μουσικό να συνθέσει μία μελωδία, έτσι και ένας μηχανικός, έχει ανάγκη από αυτή για λύσει ένα πρόβλημα. Εάν κάποιος πιστεύει ότι ο τύπος της δημιουργικότητας διαφέρει μεταξύ αυτών των δύο, τότε σίγουρα κάνει λάθος.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, τα εργαλεία δημιουργικότητας που χρησιμοποιούνται στις τέχνες και στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) είναι στην πραγματικότητα αρκετά παρόμοια.

Βασικά, βασίζονται στο να είναι ανοιχτό ένα άτομο σε νέες ιδέες, να χρησιμοποιεί διαφορετική σκέψη και να διατηρεί μια αίσθηση ευελιξίας.

«Μέχρι αυτήν την έρευνα, δεν γνωρίζαμε εάν η δημιουργικότητα στο STEM ήταν η ίδια με οποιαδήποτε άλλη ή αν υπήρχε κάτι μοναδικό στο STEM», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας και καθηγητής David Cropley. «Όπως αποδεικνύεται, η δημιουργικότητα είναι γενικής φύσης – είναι ουσιαστικά μια πολύπλευρη ικανότητα που περιλαμβάνει παρόμοιες στάσεις, διάθεση, δεξιότητες και γνώσεις, όλες μεταβιβάσιμες από τη μία κατάσταση στην άλλη».

Στην μελέτη των τριών ημερών, οι ερευνητές ερεύνησαν 2.277 προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές στη Γερμανία ηλικίας 17 έως 37 ετών. Από αυτούς, οι 2.147 εγγράφηκαν σε μαθήματα STEM και οι 130 συμμετείχαν σε μαθήματα τεχνών.

Στο πρώτο μέρος δοκιμάστηκε στην εμπιστοσύνη στις δικές τους δημιουργικές ικανότητες, καθώς συμφώνησαν ή διαφωνούσαν με δηλώσεις όπως: «Είμαι καλός να βρω νέες ιδέες» και «Έχω καλή φαντασία».

Το δεύτερο μέρος οι ερευνητές εξέτασαν τη διαφορετική σκέψη τους, καθώς τους ζητήθηκε να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ιδέες για ένα δεδομένο πρόβλημα, όπως «πώς να βελτιωθεί η χρήση δημόσιων τρένων».

Στο τελευταίο μέρος, τους ζητήθηκε να βαθμολογήσουν δεδομένες λύσεις σε προβλήματα σχετικά με την πρωτοτυπία, τη σκοπιμότητα, την αποτελεσματικότητα και τη συνολική δημιουργικότητά τους.

Οι ερευνητές εντόπισαν ελάχιστες διαφορές μεταξύ των φοιτητών τέχνης και των μαθητών STEM.

Αυτό έχει μεγάλες επιπτώσεις στην εκπαίδευση, είπε ο Cropley, καθώς οι καθηγητές «μπορούν πλέον να εμπιστευθούν και να ενσωματώσουν αυξημένα επίπεδα δημιουργικότητας στο πρόγραμμα σπουδών τους, προς όφελος όλων των μαθητών, είτε βασίζονται στο STEM είτε στις τέχνες».

Αυτή είναι επίσης μια σημαντική ανακάλυψη για την ανθρωπότητα στο σύνολό της, καθώς η σημασία της δημιουργικότητας συνεχίζει να αυξάνεται στον ολοένα και πιο αυτοματοποιημένο κόσμο μας. Νωρίτερα αυτή τη χρονιά, το Παγκόσμιο Οικονομικό Forum διαπίστωσε ότι η δημιουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με την τεχνητή νοημοσύνη κατά την εκτέλεση των εργασιών του μέλλοντος.

 

Διαβάστε επίσης:

Πανδημία: Τι δείχνει παγκόσμια έρευνα για τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στην Ελλάδα

Πόσος θα είναι ο πληθυσμός της Γης το 2100; Δύο αντικρουόμενες θεωρίες και μια ενδιαφέρουσα μελέτη

Οι παραπλανητικές ειδήσεις στο Facebook είναι περισσότερες το 2020 σε σχέση με το 2016

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση