NEED TO KNOW

Το «Λευκό Βέλος» έφτασε στη Θεσσαλονίκη – Σύντομα το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα θα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά

Λευκό Βέλος Θεσσαλονίκη

Το τρένο «Λευκό Βέλος» (ETR 470), θα μεταφέρει τους επιβάτες από ΘεσσαλονίκηΑθήνα, σε μόλις τρεις ώρες και ένα τέταρτο. Η αμαξοστοιχία έφτασε στη Θεσσαλονίκη, δύο μέρες νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία.

Προκειται για το πρώτο από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΕΝΟΣΕ. Το πρώτο δρομολόγιο με γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, θα πραγματοποιηθεί την 25η Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.

Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαδικασία παραλαβής, ενώ θα ακολουθήσουν και στατικές δοκιμές. Αμέσως μετά, θα γίνουν οι δυναμικές δοκιμές, με στόχο να εξετάσουν την απόδοση του «Λευκού Βέλους» εν κινήσει, για να πραγματοποιηθούν όλες οι παιτούμενες πιστοποιήσεις.

Στη συνέχεια, το θα «βγει» στη γραμμή για να γίνουν και οι δυναμικές δοκιμές για την απόδοση του τρένου εν κινήσει, ώστε να πραγματοποιηθούν και οι τελευταίες πιστοποιήσεις.

Η διαδρομή του τρένου από το Σαβιλιάνο στη Θεσσαλονίκη

Το τρένο, ξεκίνησε για την Ελλάδα από το εργοστάσιο της Alstom στο Σαβιλιάνο της Βόρειας Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα. Αρχικά θα ξεκινούσε στις 4 Ιανουαρίου, όμως προκλήθηκαν έκτακτες συνθήκες από τον σεισμό στην Κροατία.


Πριν καταλήξει στη Θεσσαλονίκη, διέσχισε τέσσερις χώρες- Σλοβενία, Κροατία, Σερβία και Βόρεια Μακεδονία. Στην Ελλάδα εισήλθε από την Ειδομένη, όπου και το παρέλαβε ντιζελάμαξα «Hellas Sprinter».

Η ΤΡΕΝΟΣΕ, δρομολόγησε και την αναβάθμιση του αμαξοστάσιου, για τη συντήρηση των ETR 470. Μάλιστα, στελέχη της εταιρείας, σχολίασαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη.

Μέχρι να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, θα έχει ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των μηχανοδηγών από στελέχη της Fs Trenitalia.

Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια: πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο. Στην Ελλάδα θα έρθουν σταδιακά μέχρι το φθινόπωρο του 2021, ακόμη τέσσερα ETR470, πραγματοποιώντας δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Αθήνα μέσα σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο, όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του δικτύου.

Τα τρένα ETR 470 με χωρητικότητα πάνω από 475 επιβάτες, αναπτύσουν ταχύτητα μέχρι και 200χλμ ανά ώρα. Μέχρι να αναβαθμιστεί ομως το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χλμ ανά ώρα, κάνοντας το ταξίδι συντομότερο κατά περίπου 45 λεπτά.

Διαβάστε επίσης:

Το περίφημο τρένο του Belmond Royal Scotsman ξεκινά εκ νέου τα πολυτελή ταξίδια στα Highlands της Σκωτίας

Η Ευρώπη επαναφέρει τα ταξίδια τρένων με διανυκτέρευση

Γερμανία: Κύκνος που θρηνούσε το ταίρι του σταμάτησε την κυκλοφορία των τρένων

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση