Η εταιρεία ιδιωτικών μετοχών, Sycamore Partners, σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί την εξαγορά του 55% της Victoria’s Secret από τον σημερινό ιδιοκτήτη της, L Brands. Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε, θα μπορούσε να φέρει τεράστιες αλλαγές στην πασίγνωστη φίρμα εσωρούχων και τις διάφορες επιχειρήσεις της, όπως η Victoria’s Secret Lingerie, Victoria’s Secret Beauty και PINK.
Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την κατάργηση των καταστημάτων και τη δημιουργία νέων προϊόντων. Ένας αναλυτής δήλωσε ότι αναμένει από τη Sycamore να ανανεώσει τη σειρά προϊόντων της θρυλικής εταιρείας εσωρούχων, δίνοντας έμφαση στην άνεση και τη λειτουργικότητα, παρά στη σεξουαλικότητα. Οι ιθύνοντες της εταιρείας, ωστόσο, δεν έχουν αποκαλύψει ακόμη λεπτομέρειες, σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί στην περίπτωση της Victoria’s Secret, και δεν έχουν προβεί σε κανένα σχόλιο για τη συμφωνία πέρα από όσα αναφέρθηκαν στο σχετικό δελτίο τύπου.
«Κατά την άποψή μας, η Sycamore θα είναι πρόθυμη να μεγιστοποιήσει την επένδυσή της και η στενότερη συμμετοχή της στην εταιρεία θα φέρει ένα νέο τρόπο σκέψης και λειτουργίας στο brand», δήλωσε ο Neil Saunders, διευθύνων σύμβουλος της GlobalData Retail ενώ συνέχισε λέγοντας ότι «Αναμένουμε ότι η νέα αυτή εποχή θα είναι πιο αυθεντική, λιγότερο σεξουαλική και πιο προσαρμοσμένή στον τρόπο που οι περισσότεροι καταναλωτές σκέφτονται τώρα. Αναφορικά με τα προϊόντα, αναμένουμε ότι θα είναι πιο μοντέρνα και διασκεδαστικά, αλλά θα δοθεί περισσότερη έμφαση στην άνεση, τη λειτουργικότητα και τα υλικά».
Ο αναλυτής της KeyBanc Capital Markets, Edward Yruma, δήλωσε ότι η αλλαγή ιδιοκτησίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια «πιο επιθετική στρατηγική ανάκαμψης», που θα μπορούσε να «οδηγήσει ουσιαστικά προς την ανάπτυξη».
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η L. Brands θα διατηρήσει μερίδιο 45% στο Victoria’s Secret.
Πώς θα επιστρέψει στην κερδοφορία η θρυλική μάρκα εσωρούχων
Η Victoria’s Secret προσπαθεί να ανακάμψει, μετά από πολλά χρόνια χαμηλών πωλήσεων. Η εταιρεία είχε κατηγορηθεί ότι έχασε την επαφή με τους καταναλωτές, λόγω του υπερβολικά σεξουαλικού μάρκετινγκ.
Ο Stefan Kaluzny, διευθύνων σύμβουλος της Sycamore Partners, δήλωσε ότι η Sycamore «τρέφει μεγάλο σεβασμό και θαυμασμό για την L. Brands και την επιτυχία της στην οικοδόμηση ενός παγκοσμίου επιπέδου χαρτοφυλακίου εσώρουχων και προϊόντων ομορφιάς. Με την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών μας, πιστεύουμε ότι υπάρχει μια σημαντική ευκαιρία για να αναζωογονήσουμε την ανάπτυξη και να βελτιώσουμε την κερδοφορία της Victoria’s Secret. Επιθυμούμε να συνεργαστούμε με την ομάδα της εταιρείας για να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους».
Η εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη έχει μακρά ιστορία επενδύσεων σε εταιρείες λιανικής πώλησης, όπως οι Staples, Hot Topic, Belk, The Limited και Talbots. Η στρατηγική που ακολουθεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, συνεπάγεται επιθετικές περικοπές δαπανών και εξοικονομήσεις.
«Η εταιρεία είναι γνωστή για την αδίστακτη προσέγγιση της στις εξαγορές, η οποία έχει συχνά ως αποτέλεσμα τoν διαχωρισμό μεγάλων εταιρειών, όπως οι Staples και Hot Topic, σε μικρότερα κομμάτια, πουλώντας τα πιο σημαντικά», γράφει η Chantal Fernandez στην ιστοσελίδα Bussiness of Fashion.
Μια ανάλυση της Wall Street Journal το 2018 για την επενδυτική στρατηγική της εταιρείας ανέφερε ότι «έβγαλε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στον τομέα της λιανικής πώλησης και κατόρθωσε να επιτύχει σε αυτό που πολλοί άλλοι είχαν αποτύχει». Αλλά καθώς «η Sycamore και οι επενδυτές της κερδίζουν, οι υπάλληλοι, όμως, υποφέρουν μερικές φορές από το κλείσιμο των καταστημάτων και τις περικοπές μισθών».
Ο Les Wexner, ο οποίος ότι θα παραιτηθεί από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της L Brands, δήλωσε ότι η συμφωνία της εταιρείας με την Sycamore Partners είναι «ο καλύτερος δρόμος για την επαναφορά αυτών των επιχειρήσεων στο επίπεδο της κερδοφορίας και ανάπτυξης. Η Sycamore, η οποία έχει μεγάλη εμπειρία στη λιανική βιομηχανία και μεγάλες ιστορίες επιτυχίας, θα φέρει μια νέα προοπτική στην επιχείρηση. Πιστεύουμε ότι, ως ιδιωτική εταιρεία, η Victoria’s Secret θα είναι πιο ικανή να επικεντρωθεί σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα».
Η νέα αποκάλυψη για τη Victoria’s Secret και η σκοτεινή αλήθεια για τη βιομηχανία της μόδας
Στον απόηχο της είδησης της εξαγοράς της Victoria’s Secret, μια νέα είδηση προκάλεσε σάλο. Ένα τοπικό μέσο ενημέρωσης στο Κολοράντο ανέφερε ότι μια γυναίκα βρήκε μια τεράστια δεξαμενή σκουπιδιών, γεμάτη με εκατοντάδες σουτιέν Victoria’s Secret μετά το πρόσφατο κλείσιμο ενός καταστήματος στην περιοχή.
Η Melanie Gelinas, βγάζοντας τα σκουπίδια κοντά στο διαμέρισμά της στο Centennial, Κολοράντο, είδε μερικά σουτιέν πεταμένα στο έδαφος, δίπλα σε ένα κάδο σκουπιδιών. Όταν πλησίασε, παρατήρησε ότι υπήρχαν εκατοντάδες σουτιέν της γνωστής εταιρείας που είχαν πεταχτεί.
«Αυτά τα σκουπίδια πηγαίνουν σε έναν χώρο υγειονομικής ταφής. Θα μπορούσαν να δωθούν σε χώρους αστέγων ή σε δομές όπου φιλοξενούνται γυναίκες. Νιώθω ότι είναι μια τεράστια σπατάλη χρημάτων και, ξέρετε, δεν θα ήθελε μια μητέρα που ζει σε καταφύγιο να φορέσει ένα ολοκαίνουργιο σουτιέν Victoria’s Secret;» δήλωσε η ίδια.
Εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι αυτά τα αντικείμενα προέρχονταν από ένα κατάστημα Victoria’s Secret που έκλεισε πρόσφατα κοντά. «Λυπούμαστε για το πώς μπορεί να εμφανιστεί αυτό. Επειδή αυτό το κατάστημα κλείνει, έχουμε καταστρέψει δείγματα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των σουτιέν. Όλα τα υπόλοιπα αποθέματα ανακατανεμήθηκαν σε άλλα καταστήματα», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Business Insider.
Το σκοτεινό μυστικό της μόδας
Το περιστατικό αυτό αποτελεί παράδειγμα μιας τακτικής, που υιοθετείται από πολλές βιομηχανίες στη μόδα, όπου συχνά επιλέγουν να πετάξουν ρούχα, που θεωρούν πως δεν μπορούν να τα πουλήσουν, παρά να τα δωρίσουν. Αρκετές άλλες μεγάλες μάρκες έχουν ακολουθήσει την τακτική αυτή στο παρελθόν.
Το 2017 ένας νεοϋορκέζος είδε σακούλες σκουπιδιών γεμάτες πάνινα παπούτσια Nike, έξω από το κατάστημα της φίρμας στο Soho και διαπίστωσε ότι τα πάνινα παπούτσια είχαν κοπεί από μπροστά μέχρι πίσω. Η Nike δεν εξήγησε για ποιο λόγο τα παπούτσια είχαν κοπεί, αλλά είπε ότι δεν ήταν κατάλληλα για μεταπώληση ή δωρεά και έτσι απορρίφθηκαν.
Το 2017, η εταιρεία Eddie Bauer κατηγορήθηκε στα social media, όταν ένας αγοραστής μοιράστηκε φωτογραφίες από παλτό και κουβέρτες, αξίας 200 έως 400 δολάριων, που είχαν κοπεί και πεταχτεί στα σκουπίδια έξω από ένα κατάστημά της στη Νέα Υόρκη. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία επιβεβαίωσε το περιστατικό, αλλά δήλωσε ότι δεν ήταν εταιρική πολιτική.
Οι γνωστές μάρκες συχνά καταφεύγουν σε αυτές τις πρακτικές για να εμποδίσουν τα προϊόντα τους να καταλήξουν σε άλλα καταστήματα ή να πωληθούν σε πολύ χαμηλότερη τιμή, θεωρώντας πως έτσι προστατεύουν την εικόνα τους.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα καταστήματα έχουν, επίσης, καταφύγει στην καύση υπερβολικού αποθέματος μόνο και μόνο για να τα κρατήσουν μακριά από άλλα καταστημάτα. Η H&M έστειλε ανεπιθύμητο απόθεμα σε εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Σουηδία, όπου έκαψαν τα ρούχα αντί για άνθρακα για να δημιουργήσουν ενέργεια. Για αυτή την κίνηση, η εταιρεία δήλωσε πως τα καμένα αντικείμενα δεν περιλάμβαναν χρησιμοποιήσιμο ρουχισμό, μόνο ρούχα που δεν ήταν ασφαλή για τους καταναλωτές.
Οι πολυτελείς μάρκες αναδεικνύονται πρωταθλητές σε αυτές τις καταστροφές. Τον Ιούλιο του 2018, η βρετανική μάρκα Burberry αποκάλυψε σε μια έκθεση κερδών ότι είχε καταστρέψει ρούχα και αξεσουάρ, ύψους 37 εκατομμυρίων δολαρίων αξίας, προκειμένου να προστατεύσει το εμπορικό της σήμα.
Όχι μόνο τα ενδύματα αυτά θα μπορούσαν να δωρηθούν και να ξαναχρησιμοποιηθούν, αλλά το περιβαλλοντικό κόστος αυτών των ειδών που καταλήγουν σε χώρο υγειονομικής ταφής ή αποτέφρωσης είναι επίσης σημαντικό.