NEED TO KNOW

Whisper Strategy: Η στρατηγική της Ford για πιο αθόρυβα αυτοκίνητα έχει ως αιχμή του δόρατος το νέο Kuga

Ενώ κάποτε οι οδηγοί έπρεπε να φωνάζουν για να ακούγονται στις υψηλές ταχύτητες, οι καμπίνες των σύγχρονων αυτοκινήτων κάλλιστα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σήμερα ως «οάσεις ηρεμίας» όπου ακόμα και οι χαμηλόφωνες συζητήσεις και η χαμηλής έντασης μουσική ακούγονται καθαρά.

Η στρατηγική “Whisper Strategy” της Ford πετυχαίνει πολλές βελτιώσεις σε διάφορους «μικροθορύβους» γύρω από το όχημα που όμως κάνουν τη διαφορά, αναβαθμίζοντας την εμπειρία του ταξιδιού για οδηγούς και επιβάτες.

Η στρατηγική μείωσης θορύβων της Ford

Για το νέο Kuga, η Ford μελέτησε ενδελεχώς κάθε τι που παράγει θόρυβο – από την ανάρτηση μέχρι τις τσιμούχες των θυρών – στοχεύοντας σε ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον για τους επιβάτες.

Καθιστώντας διάτρητα τα δερμάτινα καθίσματα του Kuga Vignale, η Ford μείωσε τη συνολική επιφάνεια των επίπεδων επιφανειών στο εσωτερικό της καμπίνας, ώστε οι θόρυβοι να απορροφώνται αντί να ανακλώνται.

Αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές προστίθενται κάτω από το αμάξωμα, ώστε να εμποδίζουν την είσοδο θορύβων από το δρόμο και τον αέρα στην καμπίνα.

Οι μηχανικοί της Ford αφιέρωσαν δύο χρόνια στη δοκιμή 70 και πλέον διαφορετικών ελαστικών σε ποικίλες επιφάνειες – από λεία άσφαλτο μέχρι τραχύ τσιμέντο και καλντερίμι – σε υγρές και στεγνές συνθήκες και σε διάφορες ταχύτητες, προκειμένου να πετύχουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ελαχιστοποίηση του θορύβου και τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου άνεσης και πρόσφυσης.

Παράλληλα, οι δίοδοι και τα «κανάλια» πίσω από τα εξωτερικά πάνελ του νέου Kuga, τα οποία επιτρέπουν στην κρυφή καλωδίωση καθώς και σε άλλα εξαρτήματα να περνούν από τη μία περιοχή στην άλλη, είναι μικρότερα και στενότερα, ώστε να περιορίζεται η ροή αέρα μέσα στο αμάξωμα.

«Η στρατηγική μας “whisper strategy” είναι σχεδιασμένη για να καταστήσει την οδηγική εμπειρία όσο το δυνατόν πιο αθόρυβη – από την απορρόφηση θορύβων μέσω διάτρητων καθισμάτων μέχρι τις δοκιμές ακουστικής πολλών διαφορετικών τύπων ελαστικών», δήλωσε ο Glen Goold, Ford Kuga chief programme engineer.

Αθόρυβη ηλεκτροκίνηση

Η δυνατότητα ηλεκτρικής λειτουργίας χωρίς την εμπλοκή κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ επιτρέπει πιο αθόρυβα ταξίδια. Το Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει βενζινοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh για αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Επιλέγοντας το προφίλ οδήγησης EV Now ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και το όχημα κινείται μόνο μέσω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα τα επίπεδα θορύβων στο εσωτερικό να φτάνουν μόλις τα 52 dB(A) σε ελεγχόμενες δοκιμαστικές συνθήκες – επίδοση που αντιστοιχεί στον ήχο ήπιας βροχόπτωσης.

Το Kuga Plug-In Hybrid Vignale υιοθετεί επίσης την τεχνολογία Active Noise Cancellation. Το σύστημα λειτουργεί όπως τα δημοφιλή ακουστικά καταστολής θορύβου, ανιχνεύοντας ανεπιθύμητους ήχους χαμηλής συχνότητας στην καμπίνα μέσω στρατηγικά τοποθετημένων μικροφώνων και αντισταθμίζοντάς τους με ηχητικά κύματα αντίθετης φάσης από το ηχοσύστημα της B&O.

Χάσμα γενεών

Μία δοκιμή* που πραγματοποίησε η Ford έδειξε ότι οι επιβάτες του νέου Ford Kuga Plug-In Hybrid βιώνουν επίπεδα εσωτερικού θορύβου που αντιστοιχούν στο 25% εκείνων που βίωναν οι παππούδες τους σε ένα Ford Anglia του 1966.

Οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ότι ένας ήχος είναι διπλάσιος από κάποιον άλλο όταν είναι περίπου 10 decibel υψηλότερος.

Μέγιστος θόρυβος στο εσωτερικό στα 50 km/h περίπου μετρημένος με 3η σχέση στο κιβώτιο (για μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων):

Όχημα Θόρυβος dB(A)
1966 Ford Anglia 89 (89.4)
1970 Ford Cortina 81 (80.9)
1977 Ford Granada 83 (82.5)
1982 Ford Cortina 79 (78.5)
2000 Ford Mondeo 77 (77.3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid 69 (69.3)

«Για το Kuga, είχαμε σαφές όραμα από την αρχή – μία διακριτική και αεροδυναμική εξωτερική σχεδίαση  και ένα εσωτερικό που να θυμίζει ησυχαστήριο. Έτσι γεννήθηκε ένα SUV που αποτελεί προέκταση της ζωής μας», δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης.