Τα Χριστούγεννα του 2019, η παράσταση του Καρυοθραύστη στη Μασαχουσέτη, ήταν διαφορετική από τις άλλες. Μία μπαλαρίνα ανέβηκε στη σκηνή, έτοιμη για το σόλο της. Φορούσε το τουτού της, είχε τα μαλλιά της σε σφιχτό κότσο – ήταν πανέμορφη, γεμάτη αυτοπεποίθηση. Η τεχνική της ήταν άψογη. Κάτι, όμως, την ξεχώριζε. Δεν ήταν αδύνατη, ούτε είχε τα μακριά πόδια της Σιλβί Γκιγιέμ. Δεν έμοιαζε σε τίποτα με τη στερεοτυπική εικόνα της χορεύτριας που έχουμε στο μυαλό μας – μιας εικόνας που υπάρχει εδώ και αιώνες.
«Ρούφα την κοιλιά σου, βλέπω το μεσημεριανό σου», «Μέσα η κοιλιά», «Πολύ τρώει η μικρή», είναι μερικές από τις φράσεις που ακούει ένα κορίτσι όταν κάνει τα πρώτα του μαθήματα. Μοιάζουν αθώες, όμως είναι ικανές να τη σημαδέψουν για μια ζωή.
Η Κολίν Γουέρνερ είναι επαγγελματίας χορεύτρια και ψυχολόγος. Γνωρίζει καλά πόσο δύσκολα μπορεί μία πιο εύσωμη γυναίκα όχι να πετύχει, αλλά να γίνει αποδεκτή στο σκληρό αυτό χώρο. Στόχος της, λοιπόν, είναι να βοηθήσει κάθε μπαλαρίνα να αγκαλιάσει το σώμα της και να της δώσει να καταλάβει πως τα κιλά αρκούν για να της σταθούν εμπόδιο.
Ανήκει στην εναλλακτική ομάδα χορού BSB και, από μικρή, παλεύει να αγνοήσει όσους την κατακρίνουν επειδή το σώμα της δεν ταιριάζει με τα «πρέπει» του μπαλέτου. «Το να βρω το δικό μου μέρος σε αυτόν το χώρο ήταν τόσο δύσκολο, εξαιτίας του σώματός μου», εξήγησε στο Shondaland. Παρότι υπήρξε μαθήτρια της σχολής Joffrey στη Νέα Υόρκη και της Eglevsky στο Λονγκ Άιλαντ, πήρε μέρος σε διαγωνισμούς και δούλεψε την τεχνική της, η εξωτερική εμφάνιση στεκόταν πάντα στο δρόμο της.
«Είχα πάντα μεγαλύτερο σωματότυπο, από τη φύση μου, και όταν άρχισα να ασχολούμαι πιο σοβαρά με την εκπαίδευσή μου στο μπαλέτο, συνειδητοποίησα πως δεν υπήρχαν χορευτές σαν εμένα – και, ειλικρινά, ελάχιστοι ήταν οι συμμαθητές μου που μου έμοιαζαν. Ένιωθα πως έπρεπε να αλλάξω το σώμα μου για να πετύχω», εκμυστηρεύτηκε.
Έκανε δίαιτα για πρώτη φορά όταν ήταν 10 ετών. Στα 16 της, απέκτησε διατροφική διαταραχή, η οποία οφειλόταν, όπως παραδέχεται η ίδια, «και στο χαρακτήρα, τα ψυχικά τραύματα και άλλους παράγοντες, αλλά ο χορός ήταν εκείνος που την πυροδότησε».
Όσο αδυνάτιζε, τόσο αυξάνονταν τα «ναι» στις οντισιόν που συμμετείχε. Τελείωσε το σχολείο και θέλησε να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στο μπαλέτο – κάτι που άλλαξε, όταν αποφάσισε να νικήσει τους δαίμονές της και να αφήσει τη διατροφική της διαταραχή για πάντα στο παρελθόν. Αυτός είναι ο λόγος που ξεκίνησε να σπουδάζει ψυχολογία.
«Όταν επέστρεψα στο μπαλέτο, δεν ήμουν καλοδεχούμενη και, ειλικρινά, δυσκολεύτηκα να ξαναρχίσω τις αναρτήσεις στα social media», δήλωσε. «Μου έχουν κάνει σχόλια στα οποία με περιγράφουν ως ντροπή της τέχνης».
H BSB «αγκαλιάζει» κάθε ταλαντούχο χορευτή, που αγαπά την τέχνη του. Δεν κάνει διακρίσεις, δίνει σε όλους την ευκαιρία να λάμψουν. Γι’ αυτό και η Κολίν την επέλεξε. Σήμερα, συνεργάζεται με δύο ακόμη χορευτικούς θιάσους, ενώ μία μέρα ελπίζει να μη χαρακτηρίζεται «θαρραλέα», επειδή αγαπά την εικόνα της.
Διαβάστε επίσης:
Anna Pavlova: Η ιστορία της κορυφαίας Ρωσίδας μπαλαρίνας
Aesha Ash: H μπαλαρίνα που καταρρίπτει τα στερεότυπα
Ντάντα Μασίλο: Η χορογράφος που «πάντρεψε» τον αφρικάνικο χορό με το κλασικό μπαλέτο
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση