RETRO

Nameless and Friendless: Ένας πίνακας για τα δικαιώματα των γυναικών

Το διασημότερο έργο της καλλιτέχνιδας Emily Mary Osborn

πηγή: www.instagram.com/womennartblog
πηγή: www.instagram.com/womennartblog

H Emily Mary Osborn ήταν μία ζωγράφος του 19ου αιώνα που μέσα από την τέχνη της άγγιζε ένα ευαίσθητο ζήτημα: Τη θυματοποίηση της γυναίκας.

Το διασημότερο έργο της, είναι το Nameless and Friendless. Απεικονίζει μία νεαρή καλλιτέχνιδα μαζί με τον μικρό αδελφό της, η οποία προσπαθεί να πουλήσει έναν από τους πίνακές της.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Women’n Art (@womennartblog) στις

Με την πρώτη ματιά, απλώς θαυμάζουμε το ταλέντο της Osborn. Υπάρχουν, όμως, στοιχεία που προδίδουν τη μάχη που καλούταν να δώσει μία ανύπαντρη γυναίκα για να βγάλει τα προς το ζην: Με χαμηλωμένο βλέμμα και στάση σώματος που εκπέμπει ανασφάλεια, περιμένει υπομονετικά όσο ο έμπορος  κρίνει τη δουλειά της. Είναι σαν ένα άψυχο αντικείμενο – ακριβώς όπως και ο πίνακάς της – καθώς οι δύο άνδρες που βρίσκονται πίσω της την κοιτούν διαπεραστικά, συγκρίνοντάς τη με την μπαλαρίνα που κρατούν στα χέρια τους.

Η ιστορικός Lindsay Errington έχει αναφέρει ότι ίσως το συγκεκριμένο έργο σχετίζεται με κάποιον τρόπο με το μυθιστόρημα της Mary Brunton, Αυτοέλεγχος, που έγραψε το 1810 και επανεκδόθηκε τη δεκαετία του 1850. Στο βιβλίο, περιγράφονται οι δυσκολίες μίας γυναίκας της τέχνης, στην προσπάθεια να πουλήσει τους πίνακές της και να σώσει τον πατέρα της από οικονομική καταστροφή.

Η Emily Matson Osborn έκανε τεράστια καριέρα. Μάλιστα, ο Nameless and Friendless φιλοξενήθηκε το 1862 στη Διεθνή Έκθεση, ενώ η Βασίλισσα Βικτώρια αγόρασε τον πίνακα The Governess, όταν τον είδε στην βασιλική έκθεση το 1860.

 

Διαβάστε επίσης:

Artemisia Gentileschi: H γυναίκα που πήρε την εκδίκησή της μέσα από την τέχνη

Ιωσηφίνα: Η «γλυκειά αγάπη» του Ναπολέοντα

4+1 κυρίες που τάραξαν τον κόσμο της τέχνης

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση