Το 1967, η κορυφαία ηθοποιός κι ερμηνεύτρια, Έρθα Κιτ, πήρε το ρόλο της Catwoman. Φόρεσε το δερμάτινο κοστούμι της και έκλεψε τις καρδιές των Αμερικανών – και όχι μόνο – με την εμφάνιση, ακριβώς όπως έκανε και με τη φωνή της. Έφερε, για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη, την εικόνα της σαγηνευτικής μαύρης γυναίκας – συνήθως, μόνο λευκές είχαν το προνόμιο αυτό.
Βέβαια, η κοινωνία του ’60 δεν ήταν τόσο προχωρημένη. Οι σεναριογράφοι θέλησαν να περιορίσουν τη γοητεία της με τις πολύ μέτριες ατάκες που τις έδωσαν. Και με κανένα τρόπο δε θέλησαν να προωθήσουν την ιδέα του φλερτ ανάμεσα σ’ έναν λευκό Batman και μία μαύρη Catwoman. Φυσικά, αυτό δεν της άρεσε. Την επόμενη χρονιά, αποφάσισε να ταράξει τα πράγματα ακόμη περισσότερο – τόσο που κατάφερε να μπει στη «μαύρη λίστα» της CIA.
Τον Ιανουάριο του 1968, η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ Λαίδη Μπερντ Τζόνσον την κάλεσε σε γεύμα στο Λευκό Οίκο, προκειμένου να συζητήσουν το ζήτημα της εγκληματικότητας των νέων στις ΗΠΑ. Η Κιτ στράφηκε εντάντια τόσο σ’ εκείνη, όσο και στο σύζυγό της.
Ο Πρόεδρος είπε πως οι μητέρες έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη των παιδιών, επομένως εκείνες πρέπει να τα αποτρέψουν από παράνομες συμπεριφορές. Η Έρθα τον ρώτησε πώς ακριβώς θα μπορούσε να το κάνει αυτό μία εργαζόμενη, η οποία δεν έχει τη δυνατότητα να περνά όλο της το χρόνο με το γιο ή την κόρη της. Έπειτα, η Λαίδη Μπερντ ζήτησε τις απόψεις των υπόλοιπων καλεσμένων πάνω στο ζήτημα. Η ερμηνεύτρια, που ανήκε στην Διεθνή Ένωση Γυναικών για την Ειρήνη και την Ελευθερία, συνέδεσε την παιδική εγκληματικότητα με τον Πόλεμο του Βιετνάμ. Αυτά που είπε εκείνη την ημέρα οδήγησαν την ίδια στα στο στόχαστρο της CIA και την καριέρα της σε σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή.
«Παίρνετε τους λαμπρότερους νέους από τη χώρα, τους στέλνετε στη μάχη και δέχονται σφαίρες. Δεν το θέλουν αυτό», είπε στην Πρώτη Κυρία. Εφόσον γνωρίζουν πως θα επιστρέψουν τραυματίες, αν τελικά πολεμήσουν, «επαναστατούν στους δρόμους». Μίλησε γεμάτη πάθος, έφερε δάκρυα στα μάτια της Τζόνσον – μάλλον επειδή τα συγκινητικά της λόγια δεν ταίριαζαν στον καθωσπρεπισμό του Λευκού Οίκου και παρουσίασαν την ωμή πραγματικότητα στους παρευρισκομένους.
Το γεύμα τελείωσε, όλοι επέστρεψαν στα σπίτια τους και ο Πρόεδρος ακύρωσε το όχημα που είχε αναλάβει τη μεταφορά της. Η Κιτ έμεινε χωρίς μέσο επιστροφής στο ξενοδοχείο κι αναγκάστηκε να γυρίσει μόνη. Μέσα σε λίγες μέρες, οι πράκτορες της CIA είχαν συγκεντρώσει ένα φάκελο με όλα τα στοιχεία που την αφορούσαν. Την αποκαλούσαν «νυμφομανή σαδίστρια» – ένας χαρακτηρισμός που έκανε τον γύρο των μέσων ενημέρωσης και, χάρη σ’ αυτόν, οι μουσικές σκηνές ολόκληρης της χώρας της έκλεισαν τις πόρτες. Αναγκάστηκε, έτσι, να μετακομίσει στην Ευρώπη προκειμένου να μπορέσει να εργαστεί.
Αργότερα, μίλησε σε συνέντευξη για αυτό. «Και να ήμουν αυτό που έλεγαν, τι την ενδιέφερε τη CIA;»
Διαβάστε επίσης:
Aretha Franklin: Η «Βασίλισσα της Soul» με την πολυτάραχη ζωή
Etta James: H ζωή και το έργο της θρυλικής ερμηνεύτριας
Misty Copeland: H ιστορία της πρώτης μαύρης πρωταγωνίστριας του American Ballet Theater
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση