Πολλές έξυπνες ιδέες δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ, επειδή η γυναίκα που τις σκέφτηκε δεν είχε αυτοπεποίθηση για να τις εφαρμόσει. Και είναι απόλυτα λογικό – ειδικά στο χώρο των επιχειρήσεων. Η εργασιακή εμπειρία θεωρείται must. Κι όμως, έχουμε ακούσει τόσες ιστορίες ανθρώπων που πέτυχαν χωρίς να έχουν καμία προηγούμενη επαφή με τον τομέα τους. Τι γνώριζαν από εταιρείες ο Mark Zuckerberg και η Sara Blakely;
Ίσως αυτό που μας χωρίζει από εκείνους, είναι πως δεν έχουμε το θάρρος να δράσουμε. Αξίζει, όμως, να μείνουμε πίσω επειδή δειλιάζουμε; Ίσως η επιτυχία δεν είναι όσο μακριά φανταζόμαστε.
Το πρώτο που χρειάζεται να κάνουμε, είναι να σκεφτούμε ως καταναλωτές. Πολλοί κορυφαίοι επιχειρηματίες ξεκίνησαν επειδή ήξεραν τι έλειπε από την αγορά και αποφάσισαν να το προσφέρουν. Εάν, μάλιστα, καθίσουμε να σκεφτούμε τις ατέλειες που ίσως έχουν τα αγαπημένα μας προϊόντα, μπορεί να καταφέρουμε να τις διορθώσουμε. Όταν βρούμε τι μας λείπει, θα καλύψουμε οι ίδιοι τις ανάγκες μας.
Αυτό έκανε και η ιδρύτρια της Spanx, Sara Blakeley. Ήταν μία πωλήτρια μηχανημάτων φαξ που δεν μπορούσε να βρει το κατάλληλο καλσόν. Έλυσε το πρόβλημά της και ίδρυσε τηνεταιρεία της που σήμερα θριαμβεύει.
Σχεδόν εξίσου σημαντικό είναι να έχουμε πίστη στον εαυτό μας. Ο ιδρυτής της Nike, Phil Knight, ήταν σίγουρος πως τίποτα – ούτε καν οι άνθρωποι που του είπαν ξεκάθαρα πωςε θα αποτύχει – δε θα τον κρατούσε πίσω. Και πράγματι, δημιούργησε τη νούμερο ένα εταιρεία παπουτσιών του κόσμου.
«Το ξέραμε πως ίσως και να αποτυγχάναμε. Απλώς δε νομίζαμε πως θα το κάναμε. Λατρεύαμε αυτό που κάναμε», είπε στο CNBC.
Δε χρειάζεται να έχουμε εμπειρία για να πετύχουμε στις επιχειρήσεις. Είναι, όμως, ανάγκη να πάθουμε ανοσία στο «όχι».
Τέτοια ήταν και η προσέγγιση της Zara Harutyunyan, ιδρύτριας της CRMC Aesthetics, όταν ξεκίνησε το δικό της ταξίδι. «Δεν είχα ιδέα από εταιρείες και επιχειρηματικότητα, είχα μόλις μετακομίσει στις ΗΠΑ αλλά είχα ένα προαίσθημα ότι η ιδέα μου θα πήγαινε μπροστά. Πίστευα τόσο στο όραμά μου που δεν μπορούσα να σταματήσω», εκμυστηρεύτηκε στο Forbes.
Αφήσαμε το σημαντικότερο για το τέλος, και δεν είναι άλλο από το διαδίκτυο. Μπορούμε να αναζητήσουμε πληροφορίες για ό,τι θεωρούμε πως δε γνωρίζουμε αρκετά. Θα κάνουμε online μαθήματα και σεμινάρια. Θα διαβάσουμε έρευνες και βιβλία.
Γίνεται, ακόμα, να βρούμε στα social media επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο που μας ενδιαφέρει. Δε χρειάζεται να διστάσουμε, μπορούμε να τους ζητήσουμε πληροφορίες – το χειρότερο που μπορεί να συμβεί, είναι να μην απαντήσουν.
Όλοι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αρκεί να το θέλουμε. Όρεξη για μάθηση, σκληρή δουλειά και όραμα είναι τα μόνα που απαιτούνται. Άλλωστε, ο καθένας ξεκινάει από κάπου. Δεν υπάρχει λόγος να αφήσουμε την εμπειρία – ή, καλύτερα, την έλλειψή της – να μας κρατήσει πίσω.