H εκπαίδευση αποτελεί μια συνεχή πρόκληση για τους σύγχρονους εργαζόμενους και η Μαρίνα Κουναλάκη εμπνέει και στηρίζει την προσπάθεια αυτή παρέχοντας υπηρεσίες στις επιχειρήσεις και την αξία της γνώσης στους εργαζόμενους. Δημιούργησε την Αvocado Learning Experiences που διαμορφώνει ειδικά προγράμματα και εργαλεία, χαρτογραφεί τις δυνατές περιοχές των εργαζομένων και εκείνες προς ανάπτυξη πριν ακόμη ξεκινήσει το πρόγραμμα.
Όπως δηλώνει στο portraits.gr η τηλεργασία ήρθε για να μείνει και διαμορφώνει νέα δεδομένα. Πολλές εταιρείες προετοιμάζουν το πλαίσιο της τηλε-εργασίας για την επόμενη μέρα, εντάσσοντάς την σε ένα πλαίσιο κανονικότητας δραστηριοτήτων τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο, σε ένα υβριδικό μοντέλο, με κάποιες μέρες εργασία στο γραφείο και κάποιες στο σπίτι.
Όσον αφορά τις διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντρών και γυναικών, όπως μας λέει, έχει διαπιστωθεί ότι σε γενικές γραμμές, ότι «οι άντρες προτιμούν τις πιο σύντομες παρεμβάσεις με έμφαση στο βίωμα και τη χρήση πολυμέσων, ενώ οι γυναίκες προτιμούν παρεμβάσεις μεγαλύτερης διάρκειας με πιο παραδοσιακά μέσα». Πιστεύει ότι το μυστικό επαγγελματικής επιτυχίας για μια γυναίκα είναι «να μη στερεί από τον εαυτό της τον ρόλο της ως γυναίκα και μητέρα προκειμένου να ανελιχθεί, αλλά να αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά της για να το κάνει. Να διεκδικεί αυτό που της αξίζει χωρίς δεύτερες σκέψεις».
Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε την Αvocado Learning Experiences; Ποια ανάγκη καλύπτετε;
Ασχολούμαι με το χώρο εδώ και περισσότερο από 13 χρόνια (τα 12 ως ελεύθερος επαγγελματίας), έχοντας κάνει τη μετάβαση από το HR στις επιχειρήσεις, στο κομμάτι της εκπαίδευσης και ανάπτυξης. Η μετάβαση αυτή έγινε πολύ συνειδητά, όταν ανακάλυψα τον προσωπικό μου σκοπό, να υποστηρίζω δηλαδή τους ανθρώπους να βγάζουν τον καλύτερο εαυτό τους.
Μετά από όλα αυτά τα χρόνια στο χώρο, συνειδητοποίησα ότι οι οργανισμοί έχουν ανάγκη από συνεργάτες οι οποίοι μπορούν να τους στηρίξουν ολοκληρωμένα στην επίτευξη των στόχων τους, ενώ οι εκπαιδευόμενοι, πέρα από μία ευχάριστη εμπειρία, αποζητούν την ουσία στις δράσεις που συμμετέχουν.
Στη διαδρομή αυτή, συνάντησα ευτυχώς και άλλους εξαιρετικούς επαγγελματίες με τους οποίους μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα.H Avocado Learning Experiences ξεκίνησε από την ανάγκη μας, ως έμπειροι επαγγελματίες του χώρου της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης των ανθρώπων, να παρέχουμε στις επιχειρήσεις υπηρεσίες που προσφέρουν πραγματική αξία. Γι’ αυτό και το όνομά μας δεν είναι τυχαίο! Το Avocado είναι Superfood for the brain.
Είμαστε μία ομάδα που τα μέλη της μοιράζονται κοινό πάθος γι’ αυτό που κάνουμε, αλλά πάνω από όλα κοινές αξίες! Καθένας από εμάς προσθέτει εμπειρία, γνώση αλλά και εξειδίκευση. Ουσιαστικά, δηλαδή, λειτουργούμε σαν ένα Hub επαγγελματιών, που σχεδιάζουν και υλοποιούν ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ανθρώπων. Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούμε εμπειρίες, οι οποίες δεν είναι μόνο ουσιαστικές και απολαυστικές για τους συμμετέχοντες αλλά συγχρόνως έρχονται να εκπληρώσουν το σκοπό για τον οποίο υλοποιούνται.
Για παράδειγμα, ένας οργανισμός ο οποίος έχει αναγνωρίσει ταλαντούχους εργαζόμενους και θέλει να τους προετοιμάσει για την επόμενη τους θέση έρχεται σε εμάς για να δημιουργήσουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το σκοπό αυτό. Η προσέγγισή μας στην περίπτωση αυτή περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από κάποιες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Φροντίζουμε να υπάρξουν εργαλεία όπου για τον κάθε ταλαντούχο εργαζόμενο χαρτογραφούμε τις δυνατές του περιοχές και εκείνες προς ανάπτυξη πριν ακόμη ξεκινήσει το πρόγραμμα. Παράλληλα, μέσα στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται τόσο ομαδικές, όσο και ατομικές παρεμβάσεις για την εμπέδωση της γνώσης με πρακτική εξάσκηση και εφαρμογή. Και βέβαια μπορούμε να υποστηρίξουμε και ένα μηχανισμό μέσα από τον οποίο ο οργανισμός θα μπορούσε να μετρήσει και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.
Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς θεματικές των εκπαιδευτικών σας σεμιναρίων;
Αυτήν την περίοδο, είναι σαφές ότι η προσοχή όλων έχει επικεντρωθεί στους τρόπους με τους οποίους η εξ’ αποστάσεως εργασία μπορεί να γίνει παραγωγική, αλλά και πώς μπορεί να διατηρηθεί σε αυτό το νέο περιβάλλον η ομαδικότητα, η επικοινωνία και η δέσμευση σε ένα οργανισμό. Αναζητούν λύσεις τόσο για όσους ηγούνται ομάδων, όσο και για τους ίδιους τους εργαζόμενους.
Στην Avocado εστιάζουμε σε 4 βασικές περιοχές ανάπτυξης, οι οποίες σαφώς και επικαλύπτονται συχνά μεταξύ τους: Στην προσωπική ανάπτυξη (για εμάς… Growing@Avocado), στην ανάπτυξη Leadership & Managerial skills (για εμάς… Shaping@Avocado), στις δεξιότητες για το front line, τις πωλήσεις δηλαδή και την εξυπηρέτηση πελατών, με έμφαση στην εμπειρία του πελάτη -για την οποία έχουμε ολοκληρωμένες λύσεις(για εμάς… Achieving@Avocado) και στο χτίσιμο ομάδων (για εμάς… Together@Avocado). Μέσα από αυτό το πλέγμα και χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα εργαλεία, σχεδιάζουμε για τους πελάτες μας προγράμματα και προτείνουμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες τους όπως τις έχουμε από κοινού προσδιορίσει στην έναρξη κάθε κύκλου συνεργασίας.
Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τις σημαντικές διεθνείς συνεργασίες μας, όπως με τον δημιουργό του Goal Mapping, Brian Mayne και τα προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης τα οποία προσφέρει, αλλά και με την πλατφόρμα PRISM Brainmapping για τη χαρτογράφηση συμπεριφορών και δεξιοτήτων μέσα από την εφαρμογή της νευροεπιστήμης που στηρίζουν τη μεθοδολογία μας.
Πώς έχει αλλάξει η πανδημία τις συνήθειες και τις εκπαιδευτικές ανάγκες;
Σίγουρα η κρίση αυτή, μας πήγε στην «επόμενη μέρα» σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ανθρώπων. Πλέον όλες οι εκπαιδεύσεις γίνονται εξ’ αποστάσεως, μέσω web, κάτι που αλλάζει ουσιαστικά τις απαιτήσεις. Στην Avocado επιδιώκουμε τα workshops να είναι μικρής διάρκειας (bite sized) και φροντίζουμε να τa εμπλουτίζουμε με στοιχεία microlearning, δηλαδή μικρές ενότητες e-learning που συνοδεύονται από σύγχρονα εργαλεία αφομοίωσης αλλά και πολλά παιχνίδια μέσω mobile εφαρμογών. Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε την πλατφόρμα Avocado E–learning Academy, η οποία μας προσφέρει εξαιρετικά ευέλικτους τρόπους μάθησης και προσέγγισης των συμμετεχόντων.
Αυτό που βλέπουμε -και πιστεύουμε ότι θα παραμείνει, όχι ως συνήθεια αλλά κυρίως ως ανάγκη- είναι ότι πλέον οδηγούμαστε σύντομες και ουσιαστικές παρεμβάσεις με πολλαπλές δυνατότητες σύνθετων προσαρμογών.
Σε ό,τι αφορά τις εκπαιδευτικές ανάγκες, αυτές συμβαδίζουν με την εποχή. Όπως είπα και πριν, η πανδημία έχει καθιερώσει σε μεγάλο ποσοστό την εξ’ αποστάσεως εργασία οδηγώντας μας απότομα σε ένα νέο μοντέλο εργασίας. Ένα μοντέλο το οποίο μας στερεί δεδομένα όπως η αυθόρμητη επικοινωνία, η διάχυση της πληροφορίας, η κοινωνικοποίηση, τα οποία υπήρξαν ουσιαστικά για την οργάνωση και το συντονισμό των ομάδων, την ανάπτυξη των ανθρώπων και κυρίως το χτίσιμο των σχέσεων μέσα σε ένα περιβάλλον εργασίας.
Τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι ηγέτες τους κλήθηκαν να μεταβούν στο νέο μοντέλο χωρίς καμία προετοιμασία τις περισσότερες φορές. Και η κατάσταση αυτή φαίνεται να διαρκεί πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο και σίγουρα υπάρξει και συνέχεια, ακόμη και όταν επιστρέψουμε στην «κανονικότητα».
Για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, είναι απαραίτητο όλα τα μέλη μιας ομάδας να αναπτύξουν νέες δεξιότητες ανάλογα με το επίπεδο ευθύνης τους. Εν ολίγοις, τόσο στον τρόπο με τον οποίο οι ηγέτες οργανώνουν και ηγούνται των ομάδων τους, όσο και στον τρόπο με τον οποίο ο καθένας αντιμετωπίζει την καθημερινότητά του. Από το πιο απλό θέμα -που δεν είναι και τόσο απλό-, του πώς θα οργανώσω το χώρο μου, πώς θα διαχωρίσω την προσωπική από την επαγγελματική ζωή μέσα στον ίδιο χώρο, μέχρι και πιο σύνθετα ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με το πώς παρακολουθούμε την απόδοση εξ’ αποστάσεως, πώς αναπτύσσουμε τους εργαζόμενους, πώς διατηρούμε τη δέσμευση, τη διαχείριση του στρες, την ψυχική ανθεκτικότητα και την προσήλωση στο αποτέλεσμα.
Πιστεύετε ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει και μετά την πανδημία; Ποια είναι τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά της;
Ναι, είναι προφανές ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει και μετά. Σίγουρα όμως, στη μετά την πανδημία εποχή θα δημιουργηθούν εντελώς διαφορετικές συνθήκες και πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από αυτά τα οποία έχουμε δει έως τώρα. Εξάλλου, αυτό το μοντέλο εργασίας δεν είναι καινούργιο. Σε διεθνές επίπεδο λειτουργεί αποτελεσματικά εδώ και χρόνια με πολύ καλά αποτελέσματα.
Ήδη, γνωρίζουμε οργανισμούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε, οι οποίοι προετοιμάζουν το πλαίσιο της τηλε-εργασίας για την επόμενη μέρα. Βέβαια, η μετά – covid εποχή θα έχει άλλα χαρακτηριστικά. Η τηλεεργασία θα είναι επιλογή και θα εντάσσεται σε ένα πλαίσιο κανονικότητας δραστηριοτήτων τόσο σε επαγγελματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Οι κινήσεις αυτές γίνονται έχοντας αναγνωρίσει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως: τη μείωση χρόνου και κόστους μετακίνησης –ειδικά στην Αθήνα όπου ο χρόνος μετακίνησης φτάνει σε πολλές περιπτώσεις τις 3(!) ώρες την ημέρα!- με συνέπεια την καλύτερη εξισορρόπηση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καλύτερη διαχείριση χρόνου αφού μειώνονται οι περισπασμοί από το εργασιακό περιβάλλον, άρα και αυξημένη αποτελεσματικότητα. Και για τις εταιρίες, βεβαίως, υπάρχουν οφέλη, όχι μόνο από την πιθανή εξοικονόμηση χώρου και κόστους, αλλά και από την βελτίωση της ψυχολογίας των ανθρώπων τους. Σε κοινωνικό επίπεδο τώρα, σκεφτείτε μία μέρα στο άμεσο μέλλον όπου κάποιος θα μπορεί να εργάζεται από το νησί του ή ακόμη και από το χωριό του σε μία μεγάλη ελληνική ή πολυεθνική εταιρία, να κάνει το επάγγελμα που έχει διαλέξει και την ίδια στιγμή αναλογιστείτε τον βαθμό στον οποίο θα ενισχυθούν οι τοπικές οικονομίες από κάτι τέτοιο.
Τα μειονεκτήματα που θα μπορούσαμε να αντιπαραθέσουμε σε μια τέτοια περίπτωση σχετίζονται κυρίως με την απομόνωση, την υπερφόρτωση με διαδικτυακές συναντήσεις, τη δυσκολία στο συντονισμό των ομάδων και τη διάχυση της πληροφορίας. Από εκεί και πέρα ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η υλοποίηση είναι που θα καθορίσει την επιτυχία του νέου αυτού μοντέλου. Προς το παρόν όμως, υπάρχουν πολλοί οργανισμοί οι οποίοι προσανατολίζονται σε ένα υβριδικό μοντέλο, δηλαδή κάποιες μέρες εργασία στο γραφείο και κάποιες στο σπίτι.
Ποιο είναι το μυστικό για την καλύτερη απόδοση των εργαζομένων με τηλεργασία;
Σίγουρα δεν είναι ένα το μυστικό… Έχει να κάνει τόσο με τον εργαζόμενο, όσο και με τον Μάνατζερ, με τον οργανισμό και την εταιρική κουλτούρα αλλά με τα διαθέσιμα εργαλεία και τον εξοπλισμό που ο κάθε οργανισμός έχει στη διάθεσή του. Εάν θεωρήσουμε δεδομένο ότι υπάρχει πρόβλεψη από τις εταιρείες για κάτι τέτοιο τότε, ο ρόλος του μάνατζερ είναι καταλυτικός για τον τρόπο με τον οποίο θα δομηθεί το νέο πλαίσιο εργασίας στην ομάδα και πόσο αποτελεσματικά θα λειτουργήσει η επικοινωνία και η σύνδεση.
Από την άλλη πλευρά, για τους εργαζόμενους με τηλεργασία, είναι πολύ σημαντικό να μπορούν να έχουν ένα χώρο αφιερωμένο αποκλειστικά στην εργασία- εάν είναι εφικτό- και να διαχωρίζουν ξεκάθαρα το χρόνο εργασίας από αυτόν της προσωπικής ζωής. Να υπάρχει ξεκάθαρη ώρα έναρξης και λήξης με αρκετά διαλείμματα που θα επιτρέψουν την ξεκούραση από την οθόνη. Σε ψυχολογικό επίπεδο, είναι απαραίτητο να μπορούν να διατηρούν την επικοινωνία με την ομάδα, τον μάνατζερ και τους συναδέλφους τους και να είναι συνεχώς ενήμεροι σχετικά με τα νέα της εταιρίας.
Η αύξηση του ενδιαφέροντος για ESG και η ένταξη της βιωσιμότητας στους επιχειρησιακούς στόχους τι νέες ανάγκες δημιουργεί;
Πολύ καλή ερώτηση. Θα μου επιτρέψετε να εστιάσω την απάντησή μου στην ανάγκη για νέες δεξιότητες τόσο των ηγετών, όσο και των εργαζομένων. Η βιωσιμότητα δεν είναι απλά ένα σύνολο δράσεων της επιχείρησης. Είναι μία ολόκληρη στρατηγική και μια κουλτούρα που χρειάζεται να χτιστεί γύρω από αυτήν, για να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα. Και βέβαια, η συζήτηση για τις αξίες της επιχείρησης και η ενσωμάτωσή τους στην καθημερινότητα όλων των εργαζομένων, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ESG. Στο επίκεντρο βρίσκονται, κυρίως, θέματα όπως η διαφορετικότητα (Diversity)και η συμπερίληψη (Inclusion), η Προσωπική Υπευθυνότητα (Accountability), η Δημιουργικότητα και η Καινοτομία, τα οποία αφορούν όλα τα επίπεδα λειτουργίας ενός οργανισμού.
Υπάρχει εξίσου ενδιαφέρον επιμόρφωσης από άντρες και γυναίκες; Για τί είδους σεμινάρια ενδιαφέρεται κυρίως το γυναικείο κοινό;
Το ενδιαφέρον για την επιμόρφωση δε διαφέρει μεταξύ των φύλων, εξαρτάται όμως από πολλούς άλλους παράγοντες.
Αυτό που συχνά διαφέρει είναι ο τρόπος που μαθαίνουν, το στυλ εκμάθησης. Έχει διαπιστωθεί ότι σε γενικές γραμμές, οι άντρες προτιμούν τις πιο σύντομες παρεμβάσεις με έμφαση στο βίωμα και τη χρήση πολυμέσων, ενώ οι γυναίκες προτιμούν παρεμβάσεις μεγαλύτερης διάρκειας με πιο παραδοσιακά μέσα.
Σε επίπεδο προτιμήσεων, η διαπίστωσή μας είναι ότι ειδικά την τελευταία περίοδο, οι γυναίκες δείχνουν μία προτίμηση σε θεματολογίες οι οποίες αφορούν την προσωπική ανάπτυξη, τη διαχείριση του στρες, την ψυχική ανθεκτικότητα, την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Εννοείται βεβαίως ότι όσες βρίσκονται σε θέση ευθύνης έχουν υψηλό ενδιαφέρον και για θέματα που αφορούν την ηγεσία, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ανάπτυξη ομάδων. Μία ακόμα τάση της εποχής μας είναι αυτό που ονομάζουμε Γυναικεία Ηγεσία (Female Leadership), υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι οι γυναίκες μπορούν να χτίσουν ένα νέο πρότυπο ηγεσίας το οποίο αξιοποιεί τη μοναδικότητά τους και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε ηγετικούς ρόλους.
Θεωρείτε ότι οι γυναίκες σήμερα, έχουν περισσότερες φιλοδοξίες ανέλιξης και πώς σε αυτό μπορεί να συμβάλει η διαρκής επιμόρφωση;
Σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον «φτιαγμένο από άντρες για άντρες», θεωρήθηκε δεδομένο για πολλά χρόνια ότι για να ανελιχθεί μία γυναίκα σε ηγετικό ρόλο, θα πρέπει να προσαρμοστεί στο πρότυπο αυτό. Να απαρνηθεί δηλαδή τα χαρίσματα που έχει η γυναικεία φύση, όπως η ενσυναίσθηση, η αυτό-επίγνωση, η παρακίνηση μέσω της έμπνευσης και του σκοπού, αλλά και το ρόλο της ως μητέρα και σύζυγος.
Είναι προφανές ότι αυτό ανήκει όλο και περισσότερο στο παρελθόν. Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά σε μία σημαντική αλλαγή καθώς σε διεθνές επίπεδο αυξάνει συνεχώς ο αριθμός των οργανισμών που αναγνωρίζουν την αξία της γυναικείας ηγεσίας, αξιολογώντας τις ικανότητες των γυναικών με κριτήρια συμπερίληψης, δηλαδή μέσα από τη διαφορετικότητά τους.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαρκής επιμόρφωση είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την ανέλιξη και την ανάπτυξη, όχι –όμως- μόνο των γυναικών. Το επαγγελματικό περιβάλλον διευρύνεται. Και θα δούμε να διευρύνεται πολύ περισσότερο στο μέλλον με την θεσμοθέτηση της τηλεργασίας σε διευρυμένη κλίμακα. Η ανέλιξη σε ένα τέτοιο περιβάλλον απαιτεί άλλες δεξιότητες και είναι σίγουρο πως όλοι θα χρειαστεί να επανεκπαιδευτούμε πολλές φορές.
Στη δική σας πορεία, χρειάστηκε να κάνετε περισσότερη προσπάθεια από ότι ένας άντρας; Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας για μια γυναίκα που θέλει να ανελιχθεί επαγγελματικά;
Προσωπικά, δε μέτρησα ποτέ την προσπάθειά μου σε σχέση με τους άντρες. Παίρνοντας όμως μία απόσταση από τα πράγματα, μπορώ να πω ότι ειδικά στο ξεκίνημα μου αντιμετώπισα κάποιες συμπεριφορές τις οποίες ενδεχομένως δε θα είχα αντιμετωπίσει εάν ήμουν άντρας. Στη συνέχεια όμως, είχα την τύχη να βρεθώ σε περιβάλλοντα τα οποία δε διαφοροποιούσαν την αντιμετώπισή τους με το φύλο, αλλά με την αξία που δίνει ο καθένας.
Ωστόσο, από τη στιγμή που έγινα μητέρα και μετά, αντιλήφθηκα τις προκλήσεις που έχει η ισορροπία μεταξύ των ρόλων. Και σε αυτό δεν ευθύνεται κάποιος εργοδότης. Είναι το πλαίσιο το οποίο χρειάζεται να αναγνωρίσει την αξία του ρόλου αυτού και να διαμορφωθεί έτσι ώστε να τον υποστηρίξει. Ας πούμε κάτι απλό για παράδειγμα: δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόβλεψη για τη στήριξη των γυναικών-ελεύθερων επαγγελματικών σχετικά με τη μητρότητα.
Το μυστικό, λοιπόν, για την ανέλιξη μιας γυναίκας -εάν υπάρχει- είναι να είναι ο εαυτός της. Να αναγνωρίζει τα δυνατά της σημεία και να χτίζει πάνω σε αυτά. Να αναγνωρίζει τις αδυναμίες της και να δουλεύει πάνω σε αυτές. Να ανακαλύψει το σκοπό που την εμπνέει και να μην προσπαθεί να μοιάσει σε κανέναν. Να παίρνει παραδείγματα από τους καλύτερους και να τα αξιοποιεί με τον δικό της τρόπο. Να μη στερεί από τον εαυτό της τον ρόλο της ως γυναίκα και μητέρα προκειμένου να ανελιχθεί, αλλά να αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά της για να το κάνει. Να διεκδικεί αυτό που της αξίζει χωρίς δεύτερες σκέψεις.
Πιστεύω ότι πλέον οδεύουμε με μικρά αλλά σταθερά βήματα προς την ουσιαστική αξιοποίηση της διαφορετικότητας των γυναικών. Ασφαλώς αυτό δεν πρόκειται να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη, όμως η κάθε μία και ο καθένας από εμάς μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά σε αυτό αναλαμβάνοντας το μέγεθος της ευθύνης που του αναλογεί.
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση