Όλγα Χαραλαμπίδη (Eurobank): «Όσο μεγαλώνω, θέλω ακόμα περισσότερο να προσφέρω στην κοινωνία»

Η Όλγα Χαραλαμπίδη

Η Όλγα Χαραλαμπίδη θα μπορούσε κανείς να πει πως αντιπροσωπεύει, όντως, αυτό που συνηθίζουμε να λέμε συχνά: Έχει, το digital και συγκεκριμένα την ψηφιακή τραπεζική στο DNA της. Πίστευε στη δυναμική της τεχνολογίας και «κυνηγούσε» το digital πριν καν υπάρξει το e-Banking, ήταν παρούσα στη «γέννηση» του στην ελληνική αγορά και από υπεύθυνες θέσεις συνέβαλε στην ανάπτυξή του. Με σπουδές στην Ελλάδα και την Αγγλία, τα τελευταία 21 χρόνια, συμβάλλει στο ψηφιακό ταξίδι της Eurobank και σήμερα, πλέον, ως Επικεφαλής του Τομέα Ψηφιακών Καναλιών του Ομίλου Eurobank, με αναφορά στον Chief Digital Officer (CDO), μας μιλάει για τις μεγάλες προκλήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού. Κάτι που όπως λέει δεν είναι απλά μια εξέλιξη, ή μια τάση. Είναι ένας νέος τρόπος ζωής. Ένας τομέας που μεταλλάσσεται διαρκώς, που δεν σου επιτρέπει, ποτέ, να… βαρεθείς ενώ μοιραία, εφόσον ζεις μέσα στο digital αλλάζεις και εξελίσσεσαι μαζί του κι εσύ…

Όπως ήταν αναμενόμενο η επικοινωνία μας ήταν και αυτή… digital, εξάλλου αυτό επιβάλλουν και τα μέτρα προστασίας για την πανδημία, με το αληθινό – και όχι ψηφιακό – χαμόγελο όμως της Όλγας να γεμίζει την οθόνη του υπολογιστή.

Πως ήταν ο τελευταίος χρόνος; Μια χρονιά σταθμός στον ψηφιακό μετασχηματισμό, όλων… των επιχειρήσεων, του Κράτους, των συνηθειών μας. Μιλάμε με την Όλγα για την αλματώδη αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, για την πανδημία που ήρθε να αλλάξει τα πάντα στην καθημερινότητά μας, με ενδιαφέρον για την άποψή της καθώς η ίδια παρακολουθεί, από τα «σπάργανα», τις μεγάλες αυτές αλλαγές. Ξεκινώντας την καριέρα της στην Eurobank, ως αναλύτρια το 1999, σήμερα η Όλγα είναι επικεφαλής όλων των digital καναλιών. «Έχω δουλέψει σε όλες τις συγχωνεύσεις και έχω εργαστεί για τη δημιουργία των digital υπηρεσιών των θυγατρικών της Eurobank σε Πολωνία, Σερβία, Τουρκία, Ουκρανία, Λουξεμβούργο, αλλά και την Κύπρο. Και αυτό ήταν κάτι που άνοιξε τους ορίζοντές μου», συμπληρώνει.

Οι αλλαγές που φέρνει το digital στις συναλλαγές μας είναι σαρωτικές, προσφέρουν ευελιξία, ταχύτητα και φυσικά εξοικονόμηση χρόνου, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια, λέει η Όλγα Χαραλαμπίδη και συμπληρώνει: «Μόλις την περασμένη βδομάδα ενεργοποιήσαμε τη διασύνδεση της Τράπεζας με το κράτος. Πλέον ο πελάτης, επιτρέποντας στην τράπεζα να έχει πρόσβαση σε επιλεγμένα ή όλα τα στοιχεία (επαγγέλματος, οικονομικά στοιχεία κ.λπ.) μπορεί να υποβάλλει αίτημα για προϊόντα (π.χ. κάρτα, δάνειο), χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσει επιπλέον έγγραφα».

Όπως μας εξηγεί, η αλματώδης αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2015, με τα capital controls. Η πανδημία ήρθε να ενισχύσει αισθητά αυτή τη στροφή και να πεισθούν και οι πλέον αμετανόητοι να ακολουθήσουν τα ψηφιακά κανάλια. Αντιλαμβάνονται πλέον, όλοι, πως ο ψηφιακός κόσμος διευκολύνει τον πραγματικό. Ειδικά την περίοδο της πανδημίας, αποδείχθηκε πως η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας βελτιώνει και διευκολύνει την καθημερινότητα και τις συναλλαγές μας και γενικά μπήκε στη ζωή μας και θα παραμείνει.

Σήμερα, το 70% της ενεργούς πελατείας της Eurobank συναλλάσσεται μέσω των digital καναλιών, ενώ το 94% των συναλλαγών πραγματοποιούνται μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια της τράπεζας.

Στο ερώτημα για το αύριο της ψηφιακής τραπεζικής εκτιμά πως ο πελάτης θα εξυπηρετείται από όποιο κανάλι επιθυμεί, χωρίς να απαιτείται, τις περισσότερες φορές, φυσική παρουσία στο κατάστημα, ενώ, μέσω τηλεδιάσκεψης μπορεί να λάβει συμβουλές από τον τραπεζικό του σύμβουλο και η συναλλαγή ή/και η υπογραφή συμβάσεων ολοκληρώνεται ψηφιακά. Είναι ένα διαφορετικό μοντέλο. Αρχικά ίσως να προκαλούσε και φόβο κυρίως λόγω άγνοιας. Τώρα όμως, έχοντας μια σχετικά μεγαλύτερη εμπειρία, οι πολίτες καταλαβαίνουν πως, όχι μόνο δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν αλλά, αντίθετα, κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη.

Της ζητώ να μου μιλήσει για το Digital Factory της Eurobank, καθώς η Όλγα συνδιαχειρίζεται το ψηφιακό εργοστάσιο της τράπεζας, όπου 150 άτομα, χωρισμένα σε 12 ομάδες (Agile scrum), «ζυμώνονται», ενημερώνονται, «γεννούν» ιδέες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, με την κάθε ομάδα να έχει αυτονομία κινήσεων για το έργο που αναλαμβάνει και τη δέσμευση να παραδίδει αποτέλεσμα εργασίας κάθε δύο βδομάδες! Με τον τρόπο αυτό κάθε σκέλος του έργου που υλοποιείται,  προσφέρεται άμεσα ως υπηρεσία στους πελάτες της τράπεζας. Για παράδειγμα, έργο του Digital Factory είναι η αίτηση και εκταμίευση του προσωπικού δανείου Fast Loan άμεσα με δύο απλά βήματα, μέσω e-Banking και mobile banking.

Αυτό το, πρώτο στη χώρα, ψηφιακό εργοστάσιο ιδεών ξεκίνησε το 2017, ενώ η αναγνώρισή του είναι, σήμερα, τέτοια, που μεγάλες εταιρείες από το χώρο της κινητής τηλεφωνίας και το χώρο των ασφαλίσεων, καθώς επίσης και τράπεζες του εξωτερικού, απευθύνθηκαν στην Eurobank για την τεχνογνωσία έτσι ώστε να υλοποιήσουν το δικό τους digital factory.

Η Όλγα, σαν κατεύθυνση και οδηγό, έχει τα λόγια του Ρίτσαρντ Μπράνσον: Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients. «Υπηρετώ τους ανθρώπους της ομάδας μου, προσπαθώ να είναι ευχαριστημένοι» λέει χαρακτηριστικά.

Και όταν την ρώτησα για την εμπειρία της από τους τρεις CEO της Eurobank, στα 21 χρόνια που βρίσκεται στην τράπεζα, απάντησε:

«Τον κ. Νανόπουλο, δεν τον γνώρισα προσωπικά. Για τον κ. Μεγάλου, τη μικρή περίοδο που έμεινε στην Τράπεζα, υπήρχαν, αντικειμενικά, άλλες πολύ σημαντικές προτεραιότητες συνολικά στο τραπεζικό σύστημα. Ο κ. Καραβίας ασχολείται πολύ ενεργά με τον τομέα αυτό, θεωρεί πολύ σημαντική την εξέλιξη των digital υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πελατών μας και την μελλοντική ανάπτυξη της τράπεζας. Μάλιστα, όντας απαιτητικός χρήστης ο ίδιος, μας υποδεικνύει πολλές φορές ζητήματα και δοκιμάζει κάθε νέα υπηρεσία digital πριν βγει στον αέρα, ώστε να είναι, και εκείνος, απόλυτα βέβαιος, όχι μόνο για την υπηρεσία, αλλά και για την εύχρηστη εφαρμογή της,  που είναι πάντα ένα μεγάλο στοίχημα».

Η Όλγα ζει στα νότια προάστια με τον σύντροφό της και όπως λέει «με έχει στηρίξει στην καριέρα μου». Στον ελεύθερο χρόνο της, διαβάζει, ακούει μουσική, όλα τα είδη. «Μου αρέσει να έχω ποικιλία, να ξέρω όλα τα μουσικά είδη, τώρα τελευταία μου έχει «κολλήσει» ένα τραγούδι της Αλέξιας το «Έλα μια νύχτα», λέει και γελάει.

Από τα σπορ αγαπά τη γιόγκα.  «Προσπαθώ να εντρυφήσω στον κόσμο του διαλογισμού, δεν είναι εύκολο να «κατακτήσω» το μυαλό μου», λέει και χαμογελά.

Και ως φιλόζωη -έχει τρεις γάτες- βοηθά εθελοντικά στην φιλοζωική της Βούλας.

Παρά το ότι οι ρυθμοί της δουλειάς της είναι συχνά εξοντωτικοί, βρίσκει χρόνο για εθελοντική προσφορά… «Όσο μεγαλώνω θέλω ακόμα περισσότερο να προσφέρω πίσω στην κοινωνία» παραδέχεται. Άλλωστε είναι συνιδρύτρια της εθελοντικής ομάδας προσωπικού, της #WeShare της Eurobank στην οποία συμμετέχουν πάνω από 2.000 εργαζόμενοι. Η ομάδα βοηθά άπορες οικογένειες, συνανθρώπους που έχουν ανάγκη και έχει στηρίξει την Κιβωτό, το Ίδρυμα Κόκκορη, τον Ξενώνα κακοποιημένων γυναικών και τη Στέγη ανηλίκων Περισσού.

Τι ονειρεύεσαι για το αύριο, τη ρώτησα κλείνοντας τη συνέντευξη. Η απάντηση, αυθόρμητη. «Να είμαστε υγιείς –έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα αυτό τώρα με την πανδημία. Να συνεχίσω να έχω μια ενασχόληση, στην καθημερινότητά μου, που μου προσφέρει ικανοποίηση και με γεμίζει και να μπορώ μέσω αυτής να προσφέρω. Στην εργασία μου, στην κοινωνία και για το ευρύτερο καλό…».

 

Διαβάστε επίσης:

Μαρία Καφεντζή (Ολυμπιακή Ζυθοποιία): Οι γυναίκες που στοχεύουν ψηλά, οφείλουν να είναι δυναμικές, να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις και να αποτελούν πάντα πρότυπα συμπεριφοράς

Εύα Καϊλή: H κοινωνία ωρίμασε και ακούει το θύμα χωρίς προκαταλήψεις – Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα προόδου

Μαρία Συρεγγέλα: Δεν πρέπει να υπάρχει δίλημμα για τις γυναίκες. Και καριέρα και οικογένεια

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση