SUCCESS STORIES

Οι κυρίαρχες του retail

Στον ανδροκρατούμενο κόσμο των επιχειρήσεων, οι γυναίκες αντιμετωπίζονται τις περισσότερες φορές με σκεπτικισμό και επιφυλακτικότητα. Πόσο μάλλον όταν καλούνται να αναλάβουν υψηλόβαθμες θέσεις ή και να ηγηθούν ενός μεγάλου ομίλου. Ωστόσο, υπάρχουν γυναίκες μάνατζερ που έχουν αποδείξει κάτω από αντίξοες συνθήκες για την ελληνική οικονομία πως όχι μόνο ανταποκρίνονται επάξια στον ρόλο τους, αλλά «βάζουν τα γυαλιά στους άνδρες συναδέλφους τους», χάρη στην ευρηματικότητα και το επιχειρηματικό δαιμόνιο που καταθέτουν καθημερινά. Και βεβαίως έχουν «κερδίσει με το σπαθί τους» την αναγνώριση και την εμπιστοσύνη του κλάδου που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά.

Μαρία Σκλαβενίτη, «Ελληνικές Υπεραγορές» (Σκλαβενίτης)

Μαζί με τον αδελφό της Γεράσιμο (Μάκη) κρατά τα ηνία της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ της χώρας και του μεγαλύτερου ιδιώτη εργοδότη, με πάνω από 25.000 εργαζόμενους. Διακρίνεται για την μεθοδικότητά της ενώ αποτελεί την ήρεμη δύναμη της οικογενειακής επιχείρησης, η οποία σήμερα αριθμεί δίκτυο σχεδόν 500 καταστημάτων με παρουσία σε λιανική και χονδρική (Σκλαβενίτης και The Mart). Από τη θέση της προέδρου, όπως αναφέρουν άνθρωποι που είναι σε θέση να γνωρίζουν συμμετείχε ενεργά στην επιτυχημένη ενσωμάτωση της «Μαρινόπουλος» στην Σκλαβενίτης, ένα αρκετά απαιτητικό εγχείρημα που αμφισβητήθηκε έντονα από κάποιους. Έχει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας και ασχολείται κυρίως με το εμπορικό κομμάτι.

Κατερίνα Βλάχου, Mondelez Hellas

Ανέλαβε να ηγηθεί των δραστηριοτήτων της Mondelez σε Ελλάδα και Κύπρο πριν από περίπου πέντε χρόνια στην πιο κρίσιμη καμπή της ελληνικής οικονομίας. Βέβαια, είναι στην «οικογένεια» της Mondelez από το 2002 και έχει περάσει από διάφορες θέσεις. Υπό την καθοδήγησή της, η ελληνική θυγατρική της αμερικάνικης πολυεθνικής μπόρεσε να ανταπεξέλθει των δυσκολιών και να προχωρήσει σε στοχεύμενες κινήσεις που ενίσχυσαν το αποτύπωμά της. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που χαίρει της απόλυτης εμπιστοσύνης των κεντρικών. Χάρη σε αυτή την επιτυχημένη πορεία κατάφερε η ελληνική ομάδα να κρατήσει εδώ την παραγωγή της εταιρείας και να μην τεθεί ποτέ ζήτημα μεταφοράς της σε άλλα εργοστάσια του ομίλου, όπως έκαναν άλλες πολυεθνικές.

Νεκταρίου Λίλιαν, Coca Cola Hellas

Έδωσε μια νέα δυναμική και προοπτική στην Coca- Cola Hellas στις περιοχές ευθύνης της, όταν βρέθηκε στο τιμόνι της το 2016. Προώθησε με σθένος τα νέα προϊόντα του ομίλου, τα οποία ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες για λιγότερη ζάχαρη στην καθημερινή διατροφή και επένδυσε όσο κανένας από τους προκάτοχούς της στην έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Υπηρέτησε τον στόχο της εταιρείας να μετατραπεί σε «Total Beverage Company», και τα αποτελέσματα την δικαιώνουν απόλυτα. Υποστηρίζει με θέρμη το πρόγραμμα Zero Waste Future, το οποίο ενσαρκώνει το όραμα του αμερικάνικου ομίλου για έναν κόσμο όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. «Θέλουμε να περάσουμε μαζί με τον εμφιαλωτή μας, την Coca-Cola Τρία Έψιλον, το μήνυμα ότι όλα αυτά τα χρόνια είμαστε μέρος της ελληνικής οικονομίας, αναπτυσσόμαστε μαζί, συμβάλλουμε στην ενίσχυση της κοινωνίας..», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά.

Πηνελόπη Κούρκαφα, Diageo Hellas

Παραμένει προσηλωμένη στον στόχο που είχε θέσει όταν ανέλαβε πριν από επτά χρόνια καθήκοντα Country Director να οδηγήσει την Diageo στην Ελλάδα σε νέες επιτυχίες. Η Πηνελόπη Κούρκαφα με «όχημα» την εμπειρία που είχε αποκτήσει μέσα από μια σειρά ρόλων στρατηγικής σημασίας σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες αλκοολούχων ποτών στον κόσμο έχει ανταποκριθεί στις προκλήσεις που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια και καθοδηγεί την εταιρεία στη νέα εποχή, θέτοντας πάντοτε τον πήχη ψηλά. «Η επένδυση στην Ελλάδα αυξάνεται, όπως αυξάνονται και τα νούμερά μας», ανέφερε πρόσφατα σε συνομιλητές της. Στον πυρήνα της στρατηγικής που έχει χαράξει για τα επόμενα χρόνια βρίσκεται η κυκλοφορία προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες για ποτά με λιγότερο αλκοόλ. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται και στην εκπαίδευση των ανθρώπων που σερβίρουν αλκοόλ μέσα από το πρόγραμμα Learning For Life, προκειμένου να προωθήσουν με τον κατάλληλο τρόπο τα προϊόντα της εταιρείας.

Ερμιόνη Γεωργουλάκη, P&G Hellas

Έκανε αισθητή την παρουσία της με το… καλημέρα της ανάληψης των καθηκόντων της, με την εμπορική πολιτική που εφάρμοσε απέναντι στους μικρότερους παίκτες του λιανεμπορίου. Σε αυτά τα δυο χρόνια, απέδειξε σιδερένια πυγμή και διαχειρίστηκε με επιτυχία τις εργασίες του κολοσσού στο χώρο των καταναλωτικών ειδών, P&G στην ελληνική αγορά. Προέρχεται εξάλλου από τα σπλάχνα της εταιρείας. Είναι με άλλα λόγια «παιδί» της και γνωρίζει από μέσα τον τρόπο που λειτουργεί το γκρουπ. Προτού αναλάβει τα ηνία και μαζί  όλη την ευθύνη για την τύχη της εταιρείας, ήταν διευθύντρια Πωλήσεων, ένα αρκετά νευραλγικό και κρίσιμο πόστο. Το έργο που έχει παράξει από τη θέση της επικεφαλής αποκτά μεγαλύτερη αξία, καθώς διαδέχθηκε τον Λάμπρο Παπακοσμά, έναν έμπειρο μάνατζερ με αδιαμφισβήτητες ικανότητες.