Όταν ο CEO του Zoom, Έρικ Γιουάν, επέλεξε την Κέλλυ Στέκελμπεργκ για τη θέση της πρώτης Οικονομικής Διευθύντριας της εταιρείας του, ήταν έτοιμος να βγει στην ανταγωνιστική αγορά του διαδικτύου και γνώριζε πως έπρεπε να περιβάλλεται από τους πιο έμπειρους, τους πιο ήρεμους και δυνατούς συνεργάτες. Αυτό ακριβώς ήταν εκείνη: Μία πρώην CEO, το βιογραφικό της οποίας την καθιστούσε ιδανική για τη διαχείριση της ξαφνικής επιτυχίας που δέχθηκε η εφαρμογή κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Δεν την προσλάβαμε επειδή θα γίνουμε δημόσια επιχείρηση», είχε πει ο Γιουαν το 2017 στο Silicon Valley Business Journal. «Έγινε επειδή θα μας βοηθήσει να επεκταθούμε.»
Οι δυο τους γνωρίζονταν καιρό. Συνεργάζονταν στη WebEx, την πλατφόρμα βιντεοδιασκέψεων που αγόρασε η Cisco πίσω στο 2007. Ήξερε πολύ καλά τις δυνατότητές της και στο πρόσωπό της, αναγνώρισε το στέλεχος που θα τον οδηγούσε στην κορυφή.
Η Στέκελμπεργκ έγινε Οικονομική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος του σάιτ γνωριμιών Zoosk, όταν παραιτήθηκε. Είχε, όμως, διατηρήσει καλές σχέσεις με τους πρώην συναδέλφους της. Όταν, λοιπόν, της έγινε πρόταση για τη θέση της CFO του Zoom, δεν μπορούσε να αρνηθεί. Χάρη στις ικανότητές της, η εταιρεία αναπτύχθηκε κατά 355% από την ημέρα που ξέσπασε η πανδημία.
Επομένως, δικαίως κατέκτησε τον τίτλο της Οικονομικής Διευθύντριας της Χρονιάς.
Ο λόγος για τον οποίο ξεχωρίζει, είναι πως από την αρχή της καριέρας της, εφαρμόζει μία βασική αρχή. Αντιμετωπίζει τα οικονομικά της κάθε εταιρείας σαν δικά της. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνο νοιάζεται για αυτά, αλλά τα προστατεύει. Θέλει, μάλιστα, όλοι οι υφιστάμενοί της να κάνουν το ίδιο και να γνωρίζουν πως η επιτυχία της επιχείρησης είναι και δική τους.
«Αν τους δώσεις την ευκαιρία να δουν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους, οι περισσότεροι θα σου δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό», έχει δηλώσει. «Όλοι θέλουν να συμμετέχουν στην οικονομική ανάπτυξη της εταιρείας τους».
Το 2017, όταν πήρε την απόφαση να αφήσει τη Zoosk και να μπει στην «οικογένεια» της Zoom, θα κολυμπούσε σε άγνωστα νερά. Ήταν ήδη μία επιτυχημένη ιδιωτική επιχείρηση. Και δεν περίμενε ποτέ ότι ένας ιός που θα κρατούσε τον περισσότερο κόσμο στάσιμο, θα την ωφελούσε τόσο.
Η κρίση στην παγκόσμια υγεία ξέσπασε την κατάλληλη στιγμή για την Κέλλυ. Μέσα σε ένα εξάμηνο, είδε τα κέρδη της εταιρείας να εκτοξεύονται, ενώ το προϊόν της ήταν ένα από τα ελάχιστα που είχαν τη δυνατότητα να εξελιχθούν. Οι 700 υπάλληλοι με τους οποίους ξεκίνησε, έχουν γίνει τέσσερις χιλιάδες μέσα σε μία τριετία. Και η λέξη Zoom έχει βρει τη θέση της στο καθημερινό λεξιλόγιο εκατομμυρίων ανθρώπων από κάθε γωνιά του κόσμου.
Η φετινή επιτυχία οφείλεται στην ίδια και την ομάδα της, σύμφωνα με τον managing director Ράιαν Κουτζ.
«Ξέρω πως πολλοί πήραν μεγάλα bonus γιατί δουλεύουν σκληρά. Ο φόρτος εργασίας τους πολλαπλασιάστηκε επειδή δεν είχαμε τη χρονική πολυτέλεια να προσλάβουμε νέο προσωπικό», έχει αναφέρει.
Η απόφαση της Στέκελμπεργκ να ανοίξει δύο νέα κέντρα R&D στην Αριζόνα και την Πενσιλβάνια, αντί για το ή κάποια άλλη πρωτεύουσα της τεχνολογίας, έπαιξε ρόλο – κλειδί στην εξέλιξή της. Κι αυτό γιατί σ΄εκείνες τις πολιτείες υπήρχαν Silicon Valleyπολλοί μηχανικοί, τους οποίους η Zoom είχε ανάγκη.
Η ίδια, προκειμένου να δει τις ανάγκες της εταιρείας έχει αλλάξει τρόπο προσέγγισης. Πριν την πανδημία, την ενδιέφερε ο αριθμός των ατόμων που συμμετείχαν σε καθημερινά Zoom meetings. Τώρα, ελέγχει πόσοι βρίσκονται στην ίδια τηλεδιάσκεψη και πώς αυτή αποδίδει. «Το τελευταίο εξάμηνο μας δίδαξε τι πρέπει να προσθέσουμε και σε ποιον τομέα», υπογράμμισε.
We had a big day here @Zoom_us! We hosted our first ever earnings call, which was delivered via Zoom’s Video Webinar platform. #MeetHappy pic.twitter.com/GjQxspOjVM
— Kelly Steckelberg (@ksteckel) June 7, 2019
Δεν έχει, βέβαια, αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη πρόκληση: την επόμενη μέρα. Το σημαντικό δεν είναι να μεσουρανήσει τις ημέρες του κορονοϊού και να ξεχαστεί αργότερα, αλλά να συνεχίσει το κοινό να την προτιμά. Αυτός είναι και ο λόγος που κυκλοφόρησε το Zoom Phone, ένα σύστημα που μπορεί να μετατρέψει τα πάντα σε βιντεοκλήσεις.
Η Κέλλυ Στέκελμπεργκ αυτή τη στιγμή αξίζει 255 εκατομμύρια και είναι η 78η ισχυρότερη γυναίκα στον κόσμο, σύμφωνα με το Forbes. Περιμένουμε, όμως, να τη δούμε σε πολύ υψηλότερη θέση το 2021. Έχει σκοπό, άλλωστε, να μετατρέψει το Zoom στο Βασιλιά της τεχνολογίας.
Διαβάστε επίσης:
Γκουίνν Σότουελ: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία της SpaceX που δε φοβήθηκε ποτέ το σεξισμό
Sheryl Sandberg: Η Γενική Διευθύντρια του Facebook που αξίζει 1.6 δις
Ruth Porat: Ποια είναι η Οικονομική Διευθύντρια της Google;
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση