Είναι σημαντικό για μία εταιρεία να αναλύει τα δεδομένα της όχι μόνο ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά. Έτσι, τροποποιεί τα προϊόντα της όπως χρειάζεται, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες του καταναλωτή και ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της. Επικεντρώνεται στον πελάτη και καινοτομεί ανάλογα.
Παρόλα αυτά, πολλές είναι εκείνες που βασίζονται μόνο στην ποσοτική ανάλυση δεδομένων. Ασχολούνται μονάχα με τα νούμερα, όπως τα έσοδα και την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα τους. Όμως, οι αριθμοί αυτοί δε λένε πάντα την αλήθεια και δεν επιτρέπουν τις προβλέψεις για το μέλλον.
Για τη Lynzie Riebling, Αντιπρόεδρο στρατηγικής στη REVOLT TV, η συνταγή της επιτυχίας βρίσκεται στο ότι βεβαιώνεται πως οι επιχειρήσεις έρχονται κοντά με το κοινό τους. «Η βιομηχανία που μελετά τις αναφορές των εταιρειών δεν ελίσσεται και βλέπει μονόπλευρα τις καταστάσεις, καθώς κυριαρχούν άνδρες που διστάζουν να ρισκάρουν. Εγώ, αυτό που κάνω είναι να διευκολύνω τις σχέσεις μεταξύ brands και κοινού. Οπότε, ανεξάρτητα από τον εργοδότη μου, η θέση μου είναι να εκφράζω τη φωνή του καταναλωτή», ανέφερε στο Forbes.
Έχοντας σπουδάσει ψυχολογία και marketing, η Riebling δεν είναι μία συνηθισμένη ερευνήτρια. Η προσέγγισή της στο χώρο της διασκέδασης, έχει τραβήξει την προσοχή των σημαντικότερων και μεγαλύτερων ονομάτων, όπως του MTV, του YouTube και της Nike. Εκείνη οργανώνει τις επιτυχημένες τους καμπάνιες και τον τρόπο με τον οποίο θα απαντούν στα μηνύματα. Επεξεργάζεται τα δεδομένα με απόλυτα καινοτόμο και αποτελεσματικό τρόπο.
Παρακάτω, μοιράζεται το μυστικό της επιτυχίας των μεγαλύτερων ομίλων. Μας λέει τι τους κάνει να ξεχωρίζουν, τι τακτικές ακολουθούν και τι μπορούμε να μάθουμε από εκείνους.
Τα νούμερα δε λένε πάντα την αλήθεια
«Ο κόσμος πιστεύει πως, αν υπάρχει ένας αριθμός μπροστά, τότε μάλλον αυτό που διαβάζει θα ισχύει. Το βλέπουμε ακόμα και στην πολιτική», είπε στο Forbes. «Βλέπεις ένα ποσοστό, για παράδειγμα ‘το 79% των ερωτηθέντων είπε…’, οπότε θεωρείς πως ισχύει. Είμαστε προγραμματισμένοι, ως άνθρωποι, να σκεφτόμαστε πως αν κάτι ερμηνεύεται ποσοτικά, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα». Χρειάζεται, όμως, να κάνουμε περισσότερες ερωτήσεις. Η ποσοτική ανάλυση, μας λέει πως δεκαπέντε άτομα επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας. Δε μας λέει αν τους άρεσε. Αυτό ακριβώς προωθεί Riebling, την ανάγκη για επιπλέον πληροφορίες. Βοηθά, έτσι, τις εταιρείες να χτίσουν μία στρατηγική και να μην πορεύονται με τα μάτια κλειστά.
Κερδίζει ο πιο ανοιχτόμυαλος
«Παντρεύοντας» την ψυχολογία με το marketing, η Lynzie κατάφερε να προχωρήσει πιο μακριά στην καριέρα της. Η ικανότητά της να αντιλαμβάνεται την ανθρώπινη συμπεριφορά και τον τρόπο σκέψης, αποδεικνύεται πολύτιμη στην έρευνα και την ανάλυση. Προτείνει σε ορισμένους επιχειρηματίες να προσλάβουν έναν επαγγελματία ή να αποκτήσουν οι ίδιοι γνώσεις στον τομέα της δημοσιογραφίας και του storytelling, ώστε να δώσουν ζωή στα δεδομένα τους και να τα παρουσιάσουν μ’ έναν τρόπο που κάτι θα σημαίνει.
«Κάνεις έρευνα για κάτι, μάθε αυτό το κάτι, φτιάξε μία παρουσίαση ή την ιστορία του», τόνισε. «Πολλά από αυτά που κάνω καθημερινά, έχουν τις ρίζες τους στην παραδοσιακή ανθρωπολογία και, το να γνωρίζεις πού απευθύνεσαι, σου επιτρέπει να εμβαθύνεις στη ζωή του καταναλωτή.»
Μη φοβάσαι να ρισκάρεις
Η ανάλυση δεδομένων δε χρειάζεται να φαίνεται «βουνό» στις μικρές επιχειρήσεις. Η Riebling συμβουλεύει να σκεφτόμαστε απλά. «Μπορείς να κάνεις τη δική σου έρευνα ακόμη και σ’ έναν πολύ μικρό πληθυσμό. Αν ανοίξεις, για παράδειγμα, το δικό σου κομμωτήριο και θέλεις να ξέρεις τις απαιτήσεις των πελατών σου, βγάλε τους έξω για έναν καφέ», είπε στο Forbes.
Επαναπροσδιορίζοντας τη συλλογή δεδομένων, μπορούμε να γίνουμε πιο δημιουργικοί και να έρθουμε πιο κοντά στο κοινό μας. «Πιστεύω πως οι περισσότεροι αγχώνονται γιατί θεωρούν πως πρέπει να γίνονται όλα μ’ έναν συγκεκριμένο τρόπο, ο οποίος συχνά σε ‘πνίγει’. Ξεχνάμε, μερικές φορές, πως είμαστε άνθρωποι και, ως άνθρωποι, μπορούμε να κάνουμε τη δική μας έρευνα, να ψάχνουμε τις αναφορές μας με τη βοήθεια ενός ή δύο ακόμη ατόμων καθημερινά», ανέφερε. Οι δικές της μέθοδοι περιλαμβάνουν τη βόλτα με τους πελάτες, μαζί με μία απλή συζήτηση.
«Ίσως ακούγεται παράξενο, όμως δούλεψε. Θεωρώ πως ακόμη και μία χαλαρή κουβέντα μπορεί να αποτελέσει έρευνα», ολοκλήρωσε.