SUCCESS STORIES

Μέλανι Πέρκινς (Canva): Η 3η πλουσιότερη γυναίκα της Αυστραλίας που ανταγωνίστηκε Microsoft και Adobe

πηγή: Twitter @melaniecanva

Πολλοί αποφασίζουν να ιδρύσουν τη δική τους startup. Ελάχιστοι, όμως, τολμούν να ανταγωνιστούν τιτάνες της τεχνολογίας όπως η Microsoft και η Adobe. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει η Μέλανι Πέρκινς, η οποία σχεδίασε ένα προϊόν που θα μπορούσε να τους εκτοπίσει. Και σήμερα, στα 33 της χρόνια, είναι η τρίτη πλουσιότερη γυναίκα της Αυστραλίας, με την περιουσία της να ξεπερνά τα 2.5 δισεκατομμύρια.

Κι όλα ξεκίνησαν από ένα σχολικό λεύκωμα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Australian (@the.australian)


H Πέρκινς ήταν 19 ετών όταν άρχισε να σκέφτεται το Canva. Μαζί με τον αρραβωνιαστικό της, Κλιφ Όμπρεχτ, σπούδαζαν στο Πανεπιστήμιο του Περθ και τα χρήματά τους ήταν ελάχιστα. Εκείνη, εργαζόταν σε ένα είδους φοιτητικό φροντιστήριο και πρόσεξε πως οι νέοι που βοηθούσε δυσκολεύονταν ιδιαίτερα με προγράμματα σχεδιασμού της Microsoft και της Adobe. Σκεφτόταν πως έπρεπε να υπάρξει μία καλύτερη, ευκολότερη λύση – ειδικά σε μία εποχή που το εύχρηστο Facebook είχε κάνει την εμφάνισή του και κέρδιζε την προσοχή των νέων.

«Πολλοί αφιέρωναν ένα ολόκληρο εξάμηνο στην εκμάθηση ενός μόνο προγράμματος, κι αυτό μου φαινόταν απαράδεκτο», δήλωσε σε περσινή της συνέντευξη στο CNBC. «Πίστευα ότι στο μέλλον όλα θα υπήρχαν online και θα γίνονταν συνεργατικά, πολύ πιο απλά από όλα εκείνα τα εργαλεία». Έτσι, ξεκίνησε σιγά – σιγά να πραγματοποιεί το όραμά της, έχοντας στο πλευρό της τον Κλιφ.

Με ελάχιστες πρώτες ύλες και γνώσεις για τις επιχειρήσεις, το ζευγάρι ξεκίνησε από το μηδέν και δημιούργησε την πρώτη του εταιρεία, το Fusion Book, το οποίο σχεδίαζε διαδικτυακά σχολικά λευκώματα. Κυκλοφόρησε και μια ιστοσελίδα για φοιτητές, ώστε να αναρτούν τα άρθρα και τις ιδέες τους. Τύπωναν τα λευκώματα, τα διένεμαν οι ίδιοι στους μαθητές και τα σχολεία που τους επέλεγαν.


«Το σαλόνι της μητέρας μου έγινε το γραφείο μου κι ο φίλος μου έγινε συνέταιρος, αρχίσαμε να επικοινωνούμε τακτικά με σχολεία για να δημιουργήσουν τα λευκώματά τους με τον απλούστερο δυνατό τρόπο», εξηγεί η Πέρκινς.

Η επιτυχία ήρθε σχεδόν αμέσως. Αντί να επαναπαυθεί, η Μέλανι σχεδίαζε τα επόμενα βήματα. Σειρά, λοιπόν, είχε η αναζήτηση των επενδυτών.

Η μεγάλη ευκαιρία ήρθε το 2010, σε ένα συνέδριο στο Περθ. Συνάντησε τον Μπιλ Τάι, έναν από τους κορυφαίους επενδυτές του Σίλικον Βάλεϊ, ο οποίος μετέφερε την ιδέα της στο Σαν Φρανσίσκο. Λίγες ώρες μετά, την έφερε σε επαφή με τους γνωστούς του.

«Σκεφτόμουν ότι δεν του άρεσαν αυτά που είχα να πω. Μιλούσε διαρκώς στο τηλέφωνο και νόμζα ότι απλώς ήθελε να αποφύγει όσα του έλεγα για το μέλλον», έχει αναφέρει εκείνη. «Και μετά γύρισα σπίτι και συνειδητοποίησα ότι ουσιαστικά με σύστηνε σε ανθρώπους».

Οι δημόσιες σχέσεις στο Σίλικον Βάλεϊ δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο Τάι είχε σκοπό να ενσωματώσει την Πέρκινς και τον Όμπρεχτ στη MaiTai, η οποία απευθυνόταν σε επενδυτές και λάτρεις του kitesurfing. Έτσι, το ζευγάρι ξεκίνησε προπονήσεις, πήγαινε τακτικά σε εκδηλώσεις κι αποκτούσε τις γνωριμίες που θα το οδηγούσαν ψηλά.

Πριν καν το καταλάβουν, είχαν τους επενδυτές με το μέρος τους και σχεδίαζαν την πλατφόρμα Canva με μία πανέξυπνη ομάδα μηχανικών. Έτσι, το 2012, η επιχείρηση ξεκίνησε να ανθίζει.

Ο Λαρς Ράσμουσεν, τεχνικός σύμβουλος και συνιδρυτής της Google Maps, έφερε σε επαφή την Πέρκινς και τον Όμπρεχτ με τον προγραμματιστή Ντέιβ Χέρντεν και τον επιχειρηματία Κάμερον Άνταμς. Μέσα σε λίγους μήνες, είχαν την απαραίτητη χρηματοδότηση και η εταιρεία τους ξεκίνησε να λειτουργεί. Την επόμενη χρονιά, έγινε δημόσια και αποτελούσε ένα δωρεάν σχεδιαστικό εργαλείο για όλους.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Melanie Perkins (@melaniecanva)


Αυτήν τη στιγμή, το Canva χρησιμοποιούν 30 εκατομμύρια συνδρομητές από 200 χώρες. Παρά την τεράστια επιτυχία, όμως, η Μέλανι και ο Κλιφ δεν απολαμβάνουν την πολυτελή ζωή που θα φανταζόταν κανείς. Σπαταλούν τα χρήματά τους σε ταξίδια, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους διατίθεται σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς. Όταν συνταξιοδοτηθούν, έχουν αποφασίσει πως θα κρατήσουν ένα μικρό ποσό. Τα υπόλοιπα θα προσφερθούν σε παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη.

 

Διαβάστε επίσης:

Αλίσια Γι: Πώς η ανισότητα στην οικογένειά της, τη γέμισε δύναμη να γίνει CEO

Φον Γουέβερ: Η CEO πέτυχε ιστορική άνοδο σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ουίσκι της Αμερικής

Τζάσμιν Τζόουνς: H CEO πoυ βοηθά τις survivors του καρκίνου του μαστού να «αγκαλιάσουν» ξανά τον εαυτό τους

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση