Ήταν τριτοετής φοιτήτρια του Πανεπιστημίου της Βοστόνης και προσπαθούσε να χαράξει το δικό της μονοπάτι στη ζωή, όταν ίδρυσε το Newsette, ένα newsletter που απευθυνόταν σε γυναίκες. Δεν είχε ιδέα τι θα έκανε όταν ολοκλήρωνε τις σπουδές της, ενώ έβλεπε τους φίλους της να προσλαμβάνονται σε εταιρείες και να σχεδιάζουν το μέλλον. Ήταν απελπισμένη κι αισθανόταν πως έμενε πίσω. Τελικά, η Ντανιέλα Πίρσον τα κατάφερε – ίσως καλύτερα απ’ όλους.
Σπούδαζε Διοίκηση Επιχειρήσεων και λάτρευε τα περιοδικά, όμως γνώριζε πόσο ανταγωνιστικός ήταν ο χώρος. Ήξερε καλά ότι δεν είχε τις πιθανότητες με το μέρος της, καθώς οι γνωριμίες της ήταν ελάχιστες και ήταν σχεδόν αδύνατο να κάνει πρακτική σε ένα από τα αγαπημένα της περιοδικά. Είχε, όμως, αποφασίσει πως αν δεν εργαζόταν για τους κορυφαίους, όπως η Conde Nast, θα ξεκινούσε κάτι δικό της. Μέσω του Newsette, λοιπόν, προσπαθούσε να μάθει να γράφει σωστά και να βελτιωθεί.
Από την ημέρα που έστειλε το πρώτο newsletter, τον Ιανουάριο του 2015, πρόσεξε πως το κοινό της όλο και αυξανόταν. Το περιεχόμενό της άρεσε στις γυναίκες, καθώς το έβρισκαν ιδιαίτερα εμψυχωτικό. Σήμερα, έξι χρόνια μετά, έχει πάνω από 500 χιλιάδες συνδρομήτριες και, μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2021, τα έσοδά της ξεπέρασαν τα 6 εκατομμύρια δολάρια.
Τα τρία πρώτα χρόνια, εργαζόταν ολομόναχη. Βρισκόταν διαρκώς μπροστά στον υπολογιστή, ξεκουραζόταν ελάχιστα και προωθούσε την επιχείρησή της μέσω Facebook, καθώς δε διέθετε χρήματα για διαφήμιση. Βρήκε παλιούς φίλους και συμμαθητές, ανθρώπους με τους οποίους είχε χρόνια να μιλήσει. Έμπαινε στο προφίλ τους και έβρισκε τους δικούς τους φίλους, τους συναδέλφους τους κι έστελνε μηνύματα σε όλες τις γυναίκες.
«Γεια! Γράφω σε αυτό το ξεχωριστό newsletter. Αν θέλετε να γίνετε ambassador, θα ενισχύσετε σημαντικά το βιογραφικό σας», τους έγραφε. Είδε, τελικά, πως κάθε ambassador, έφερνε μαζί της δέκα νέες συνδρομήτριες. Κι έτσι απέκτησε τις πρώτες χίλες subscribers.
Ερχόταν σε επαφή με influencers με μεγάλο κοινό, άνω των 50 χιλιάδων followers. Ζητούσε μία προώθηση και, τελικά, έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής. Έπαιρνε συνεντεύξεις από γυναίκες όπως η Σελένα Γκόμεζ και η Νταϊάν φον Φίρστενμπεργκ. Συνεργάστηκε, μάλιστα, και με την εβδομαδιαία διαδικτυακή εφημερίδα της τελευταίας, η οποία κυκλοφόρησε το 2019.
Πώς κατάφερε να βγάλει κέρδος;
Ως φοιτήτρια με περιορισμένο budget, η Ντανιέλ Πίρσον γνώριζε τουλάχιστον πως ένα newsletter θα κόστιζε λιγότερο από το ξεκίνημα ενός ολοκαίνουργιου brand ρούχων. Τον πρώτο χρόνο, ξόδεψε περίπου 30 δολάρια, απλώς για το στήσιμο της ιστοσελίδας. Αργότερα όμως, είδε πως χρειαζόταν αρκετά περισσότερα χρήματα, αν ήθελε να καλύψει βασικά «κενά» – όπως ένα επαγγελματικό email, ένας γραφίστας που θα επιμελούταν την εμφάνιση του site. Ζήτησε, λοιπόν, βοήθεια από τους γονείς της, οι οποίοι ήταν επιχειρηματίες. Και οι δύο είχαν ξεκινήσει από το μηδέν, οπότε αρνήθηκαν να της χαρίσουν τα χρήματα. Ήθελαν να τη δουν να τα καταφέρνει μόνη, με τις δικές της δυνάμεις. Της έδωσαν, έτσι, ένα δάνειο 15 χιλιάδων δολαρίων και υπέγραψαν συμβόλαιο που τη δέσμευε να τα επιστρέψει σε διάστημα τριών ετών.
Έκανε τεράστια οικονομία περνώντας μία τριετία ως η μοναδική υπάλληλος της εταιρείας της. Έκανε ό, τι περνούσε από το χέρι της για να ξεπληρώσει τους γονείς της. Αργότερα, έχοντας και το πτυχίο της, ξεκίνησε να συνεργάζεται με ορισμένα brands που θα τη βοηθούσαν να χτίσει το κοινό της, αν εκείνη διαφήμιζε τα προϊόντα τους. Ήταν κυρίως μικρές επιχειρήσεις και startups, όμως δεν άργησαν να έρθουν και κολοσσοί όπως η Bumble, το LinkedΙn και το Twitter.
Τον περσινό Σεπτέμβριο, τα έσοδά της ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο δολάρια. Το πρώτο δίμηνο του 2021, τα 6 εκατομμύρια. Και ποτέ της δεν βασίστηκε σε επενδυτικές εταιρείες και χρηματοδότηση.
Η 25χρονη σήμερα Ντανιέλα Πίρσον, περιβάλλεται από μία μικρή αλλά δυναμική ομάδα και έχει κατακτήσει τους στόχους της. Αυτήν τη στιγμή, τη Newsette απαρτίζουν 10 εργαζόμενοι – η πρώτη πρόσληψη έγινε για τη θέση του editorial assistant, τρία χρόνια πριν. Σκοπός είναι να διπλασιαστεί ο αριθμός των υπαλλήλων μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Η Πίρσον δε θέλει να δημιουργήσει ένα ακόμη γυναικείο site. Της αρέσει η μορφή της Newsette ως έχει – ξεχωρίζει, γι’ αυτό την προτιμά ο αναγνώστης.
«Πιστεύω πως ο λόγος που είμαστε τόσο επιτυχημένοι, είναι γιατί είχαμε το βλέμμα στραμμένο στο στόχο, δηλαδή να μεγαλώσουμε το κοινό μας μέσω email, να αποκτήσουμε ουσιαστικό διάλογο με τους αναγνώστες. Και είμαι πραγματικά ευτυχισμένη που έχουμε χτίσει αυτήν την κοινότητα πάνω σε γερά θεμέλια.»
Διαβάστε επίσης:
Ράμπια Γκορ: Η κορυφαία νεαρή επιχειρηματίας της Αφρικής που δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση