Σαμάνθα Πάρκινγκτον, Κίρσταν Λάρσον, Μόλι ΜακΙντάιρ, Φελίσιτι Μέριμαν, Άντι Ουόκερ, Ζοζεφίνα Μοντόγια. Αυτές ήταν οι πρώτες κούκλες της σειράς American Girl, οι οποίες κυκλοφόρησαν 35 χρόνια πριν.
Από το 1986, το brand που ανήκει πια στον όμιλο Mattel, έχει τον ίδιο στόχο: Να βοηθήσει όσο το δυνατόν περισσότερα κορίτσια να μεγαλώσουν με αυτοπεποίθηση, μαθαίνοντάς τους την αξία του θάρρους, της συμπόνοιας, της πίστης στις δυνατότητές τους. Οι φιγούρες που οδήγησαν εκατομμύρια μικρές κυρίες στην εφηβεία τους, συνεχίζουν να εμπνέουν μέχρι σήμερα τη νέα γενιά.
Πίσω από αυτήν την ιδέα, βρίσκεται μία γυναίκα: Η Πλέζαντ Ρόουλαντ. Ξεκίνησε ως εκπαιδευτικός, ενώ ασχολήθηκε κυρίως με τη συγγραφή και τη φιλανθρωπία. Όσο περνούσε ο καιρός, οι κούκλες της κέρδιζαν το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης και μετατράπηκαν σε παγκόσμιο brand – η επιτυχία, βέβαια, δεν ήρθε μέσα σε μία νύχτα.
Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1998, στο Σικάγο. Πέντε χρόνια μετά, ήρθε η σειρά της Νέας Υόρκης. Δεν έγιναν επιπόλαιες κινήσεις – αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας του brand. Αυτήν τη στιγμή, υπάρχουν δώδεκα μπουτίκ της American Girl στις μεγαλύτερες αμερικανικές αγορές, όπου τα κορίτσια και οι οικογένειές τους βιώνουν μία ξεχωριστή εμπειρία.
Ποια είναι η Πλέζαντ Ρόουλαντ;
Η Πλέζαντ Ρόουλαντ γεννήθηκε στο Σικάγο, το 1941. Από το 1962 έως το 1968 δίδασκε σε δημοτικό σχολείο, εργάστηκε ως δημοσιογράφος και εκφωνήτρια ειδήσεων για το ABC, ενώ άφησε τα πάντα πίσω της το 1971 για να ασχοληθεί με τη συγγραφή.
Έγραψε πολλά παιδικά βιβλία, ενώ ανέλαβε την έκδοση του περιοδικού Children’s Magazine Guide. Πέρασε τη δεκαετία του ’70 οργανώνοντας μία εκπαιδευτική σειρά με τίτλο Beginning to Read, Write and Listen, η οποία χρησιμοποιούταν κυρίως από μαθητές νηπιαγωγείου και Α’ Δημοτικού.
Το 1978, ίδρυσε την Superkids, θέλοντας να κάνει την εκπαίδευση πιο αποτελεσματική για τους νεαρούς μαθητές, ενώ οι μέθοδοί της χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα σε πολλές σχολικές αίθουσες.
Ίδρυσε την επιχείρηση με το όνομα Pleasant Company το 1986. Δημιουργούσε και εμπορευόταν τη σειρά προϊόντων American Girl, η οποία αποτελούταν από κούκλες και αξεσουάρ, μαζί με βιβλία σχετικά με την ιστορία τους.
Κάθε κούκλα, είχε ξεχωριστό όνομα, ξεχωριστή «ζωή» και προερχόταν από συγκεκριμένη στιγμή της ιστορίας. Οι νεαρές Αμερικανίδες είχαν λατρέψει την ιδέα της, ώσπου έφτασε στα κεντρικά γραφεία της Mattel. Όπως είναι επόμενο, ο κολοσσός των παιχνιδιών έκανε τα πάντα για να πάρει στα χέρια του το επιτυχημένο αυτό προϊόν, όπως και έγινε, το 1998. Εξαγόρασε την Pleasant Company έναντι 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Πλέζαντ, φυσικά, δεν μπόρεσε να μείνει αδρανής για καιρό.
«Μπορείς να περάσεις μια ζωή κοιτώντας πίσω σου, ή να στρέψεις το βλέμμα μπροστά. Εγώ, επιλέγω να κοιτάξω μπροστά», είχε πει άλλωστε.
Το 2001, εξαγόρασε την εταιρεία MacKenzie – Childs, η οποία είχε χρεωκοπήσει. Όταν πια την ανοικοδόμησε και της απέφερε τα πρώτα της κέρδη, το 2006, την πούλησε στους Λι Φέλντμαν και Χάουαρντ Κοέν, συνιδιοκτήτες της Twin Lakes Capital. Στο μεταξύ, το 2003, είχε ιδρύσει τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Rowland Reading Foundation, για να βοηθήσει στις έρευνες σχετικά με τη δυνατότητα ανάγνωσης σε προσχολική ηλικία.
Από το 1986, η American Girl κάνει το γύρο του κόσμου. Το καλοκαίρι που έρχεται, προκειμένου να συμβάλλει στην εξάλειψη του παιδικού αναλφαβητισμού, συνεργάζεται με τον οργανισμό Save the Children και παρέχει υλικό ανάγνωσης με αξία 100 χιλιάδων δολαρίων.
Διαβάστε επίσης:
Ruth Handler: H γυναίκα πίσω από την Barbie
Μέγκουμι Σάκα: Η επιχειρηματίας από την Ιαπωνία που άνοιξε 6 εστιατόρια σε 8 μήνες
Μπαμπέτ Ντέιβις: Η vegan επιχειρηματίας που αποδεικνύει ότι η ηλικία είναι μόνο ένας αριθμός
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση