Από το 1997 έως το 2017, ο αριθμός των επιχειρήσεων που ιδρύθηκαν από γυναίκες αυξήθηκε κατά 114%. Παρότι σήμερα οι εταιρείες αυτές αποτελούν το 39% του συνόλου, απασχολούν μόλις το 8% των εργαζομένων και τα κέρδη τους είναι ελάχιστα. Η πανδημία, επιβάρυνε σημαντικά αυτήν την κατάσταση. Και οι επιχειρηματίες χρειάστηκε να αποδείξουν την αξία τους για μία ακόμη φορά.
Οι συνιδρύτριες της Insert Name Here (INH) Τζόρντιν Γουίν και Σάρον Παρκ, οι οποίες βρέθηκαν στη λίστα των 30 Under 30 του Forbes, κατάφεραν να τα βγάλουν πέρα –ο αγώνας, βέβαια, συνεχίζεται.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ήταν οι πρώτες δύο εργαζόμενες της ColourPop. Δεν άργησαν, όμως, να θελήσουννα κάνουν κάτι δικό τους και να κυριαρχήσουν στη βιομηχανία της ομορφιάς. Ίδρυσαν, έτσι, την ΙΝΗ, η οποία λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια και έχει κερδίσει τους καταναλωτές. Τα προϊόντα της, που είναι κυρίως extensions μαλλιών και περούκες, βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στην κορυφή της πολυτελούς αγοράς Πώς, όμως, κατάφεραν να πετύχουν σε μία εποχή που η περιποίηση του εαυτού έρχεται σε δεύτερη μοίρα;
Ξεκίνησαν από το μηδέν
Η Τζόρντιν ήταν Διευθύντρια Marketing της ColourPop Cosmetics ως το 2018. Είχε φέρει την εταιρεία σε επαφή με κορυφαίους ομίλους, όπως η Disney, και ήταν έτοιμη για το επόμενο βήμα. Η Σάρον ασχολούταν με το brand building και είχε τεράστια εμπειρία στην προώθηση των startups. Η δική της καριέρα αφορούσε τη διαφήμιση της ColourPop στο διαδίκτυο και, κυρίως, τα social media.
Οι δυο τους γνωρίζονταν από το Πανεπιστήμιο ακόμη κι είχαν μιλήσει για τις κοινές τους φιλοδοξίες. «Έχοντας βοηθήσει πολλά ηλεκτρονικά brands να πετύχουν από το μηδέν, καταλάβαμε πως είχαμε την απαραίτητη εμπειρία. Παράλληλα, περνούσαμε καλά μαζί», δήλωσαν στο Forbes. «”Ερωτευτήκαμε” με τη βιομηχανία της ομορφιάς χωρίς καν να το καταλάβουμε. Δε μας άρεσε καν το μακιγιάζ, δεν είχαμε καμία επαφή με το χώρο πριν την ColourPop».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Έμαθαν όσο περισσότερα μπορούσαν κι αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα μαλλιά. Κι αυτό γιατί, όπως τονίζουν, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοπεποίθηση ενός ανθρώπου.
«Ευτυχώς, ο χώρος της ομορφιάς δεν είναι ανδροκρατούμενος», τονίζει η Τζόρντιν. «Όμως, υπάρχει αυτή η προκατάληψη που θέλει τις επιχειρηματίες που ασχολούνται με τέτοιου είδους επιχειρήσεις να υστερούν, να μην είναι εξίσου ικανές με τις υπόλοιπες. Πολλές δε μας κοιτούν καν στα μάτια, όταν έχουμε meetings. Στην πραγματικότητα, βέβαια, όλες ασχολούμαστε με τα ίδια ζητήματα».
Επιχειρείν εν μέσω πανδημίας
Η ΙΝΗ προσφέρει extensions, περούκες και εργαλεία styling μαλλιών. Το 2020, η εταιρεία είδε πρωτοφανή άνθιση, με αποτέλεσμα να κερδίσει το ενδιαφέρον της Disney, της Carebears και της Liane V. Τα προϊόντα τους εξαντλούνταν σχεδόν αμέσως κι αυτό γιατί τα παρατεταμένα lockdown οδήγησαν γυναίκες και άνδρες σε πειραματισμούς με την εμφάνισή τους. Μπορεί να μην έβγαιναν από το σπίτι, αλλά είχαν ανάγκη να αισθάνονται ωραίοι.
«Πλέον υπάρχει χώρος για τις γυναίκες στο χώρο των επιχειρήσεων», δήλωσε η Σάρον στο Forbes. «Ο κόσμος αλλάζει και μιλά για το χάσμα των φύλων. Επιπλέον, έχουμε τόσα υπέροχα γυναικεία πρότυπα που μας εμπνέουν να πούμε ότι ναι, είναι πιθανό!»
Έρευνα έδειξε πως οι γυναίκες έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους σε φυσιολογικά επίπεδα, κατά τη διάρκεια της κρίσης στην παγκόσμια υγεία. Αποκάλυψε, όμως, και ότι περισσότερες από τις μισές πιστεύουν πως δε θα ορθοποδήσουν οικονομικά το 2021.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Δεν υπάρχει μυστική συνταγή για την επιτυχία», τονίζουν οι ιδρύτριες της ΙΝΗ. «Πρέπει, βέβαια, να ακούμε πραγματικά τους πελάτες μας. Εμείς σ’ εκείνους βασιζόμαστε για καθοδήγηση, από την πρώτη μέρα», πρόσθεσαν.
«Η στρατηγική μας αυτή σε συνδυασμό με την ανάγκη τους να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, αύξησαν τα έσοδά μας».
Διαβάστε επίσης:
Τι Γκριν: Η σχεδιάστρια θεατρικών κοστουμιών που ίδρυσε τη δική της εταιρεία εν μέσω πανδημίας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση