Success stories

Ράμπια Γκορ: Η κορυφαία νεαρή επιχειρηματίας της Αφρικής που δεν τελείωσε ποτέ το σχολείο

πηγή: Instagram @rabiaghoor

Η Ράμπια Γκορ δε φανταζόταν ποτέ ότι η απόφασή της να εγκαταλείψει το σχολείο θα την οδηγούσε στο βραβείο Africa Young Achiever του Forbes.


Ίδρυσε την εταιρεία Swiitch Beauty όταν ήταν μόλις 14 ετών και, τελικά, στα 21 της, το επιχειρηματικό της πνεύμα αναγνωρίστηκε στην έκτη απονομή των Forbes Woman Africa. Ο συγκεκριμένος θεσμός τιμά τις ισχυρότερες γυναίκες της Αφρικής, οι οποίες εμπνέουν εμπιστοσύνη στους εργαζομένους τους, είναι δυναμικές leaders και αλλάζουν τον κόσμο. Ανάμεσά τους, βρέθηκαν η Ιζαμπέλ Καμαρίζα, ισδρύτρια της Solid’Africa (Social Impact Award), η Ρούντο Ματίβα, επικεφαλής του τμήματος Εντατικής Θεραπείας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Chris Hani Baragwanath (Academic Excellence Award), και η Άντα Οσάκουε, ιδρύτρια της Agrolay Ventures (Επιχειρηματίας της Χρονιάς).

Όσο για την Γκορ, από μικρή ονειρευόταν να ιδρύσει τη δική της επιχείρηση. Μαθήτρια Δημοτικού ακόμα, πουλούσε αυτοκόλητα και κουβαδάκια στους σημαθητές της, για να μη χρειάζεται να πηγαίνουν μέχρι τον κάλαθο αχρήστων στην τάξη. Στην εφηβεία της, ξεκίνησε να ενδιαφέρεται για το μακιγιάζ κι απογάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα όταν έκλεισε τα 14. Η έρευνά της βασιζόταν κυρίως στο YouTube – κι όμως, ανέπτυξε την ιδανική φόρμουλα για τα καλλυντικά της.


Συνειδητοποίησε πως η Νότιος Αφρική βρισκόταν αρκετά πίσω, όσον αφορά στα beauty brands. Οι άλλες χώρες ήταν πιο εξελιγμένες, υπήρχε τεράστι αποικιλία. Δημιούργησε, λοιπόν, μία εταιρεία καλλυντικών σε προσιτές τιμές, τα οποία οι Νοτιοαφρικανοί θα χρησιμοποιούσαν με υπερηφάνεια.

Μεγαλύτερος υποστηρικτής της, ήταν ο πατέρας της. Εκείνος ήταν που της δάνεισε 6 χιλιάδες Ραντ κι επένδυσε στις πρώτες ύλες, τη σύνθεση, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τις συσκευασίες, την παραγωγή και το design.


Η Swiitch Beauty ξεκίνησε από με μία σελίδα του Instagram και δύο μόλις προϊόντα. Σήμερα, έχει περισσότερους από 100 χιλιάδες followers και μεγάλη ποικιλία. Ρωτούσε τους πελάτες της τι ήταν αυτό που αναζητούσαν και, ξαφνικά, άρχισε να απορροφάται από τη δουλειά της. Δεν αφιέρωνε χρόνο στο σχολείο και, δεδομένης της άμεσης επιτυχίας που γνώρισε, οι γονείς της συμφώνησαν και της επέτρεψαν να το σταματήσει. Έφτασε μέχρι την Α’ Λυκείου, το Μάιο του 2016.

Μέχρι τότε, ήδη «έτρεχε» την επιχείρηση για δύο χρόνια. Είχε, πια, το χρόνο να ασχοληθεί όσο χρειαζόταν και δημιούργησε μία διαδικτυακή κοινότητα με έδρα το Instagram. Νοίκιασε έναν χώρο, καθώς το δωμάτιό της δεν μπορούσε να συνεχίσει να λειτουργεί σαν γραφείο κι απέκτησε τους πρώτους της υπαλλήλους.


Παρότι ο κορονοϊός κράτησε στάσιμες πολλές επιχειρήσεις, για τη Swiitch αποτέλεσε «θείο δώρο».

«Ήμασταν το δυνατότερο διαδικτυακό beauty brand της χώρας. Το 2020 ήταν η χρονιά μας», δήλωσε όταν έλαβε το βραβείο της.

«Ως χώρα, έχουμε μάθει να μην εμπιστευλομαστε αρκετά τη δύναμη του Internet, ώστε να εντάξουμε τα ηλεκτρονικά ψώνια στην καθημερινότητά μας. Το ότι τους πείσαμε να κάνουν την πρώτη τους αγορά από εμάς, ήταν το σημαντικότερο».

 

Διαβάστε επίσης:

Μέγκουμι Σάκα: Η επιχειρηματίας από την Ιαπωνία που άνοιξε 6 εστιατόρια σε 8 μήνες

Μάριον Παρκ: Η γιατρός και επιχειρηματίας που επαναπροσδιόρισε το σχεδιασμό του παπουτσιού με τακούνι

Όντρεϊ ΜακΛόλιν: Η μαχητική CEO που, παρά την ακύρωση παραγγελιών 11 εκ. δολαρίων, εκτόξευσε τα κέρδη της στην πανδημία

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση