Success stories

Τι Γκριν: Η σχεδιάστρια θεατρικών κοστουμιών που ίδρυσε τη δική της εταιρεία εν μέσω πανδημίας

Η αρχή του 2020 βρήκε τη σχεδιάστρια θεατρικών κοστουμιών Τι Γκριν να προετοιμάζει ενδυμασίες για τις παραστάσεις της σεζόν. Μία από αυτές, αφορούσε έναν γιατρό του 19ου αιώνα, τον δρα Σέμελβαϊς, ο οποίος προσπαθούσε να πείσει τους ασθενείς ότι το πλύσιμο των χεριών ήταν απαραίτητο για την υγεία τους. Θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει προφητικό.

«Πάλευα να ετοιμάσω τέσσερις παραστάσεις, καμία από τις οποίες δεν είχε κάνει πρεμιέρα. Έπρεπε, με μία ανάσα, να κάνω τη δουλειά ενός ολόκληρου χρόνου», εκμυστηρεύτηκε στην Guardian.

Πρόκειται για μία από τις πιο περιζήτητες του χώρου. Έχει σχεδιάσει για έργα που παρουσιάστηκαν στο Broadway και το West End, ενώ υπήρξε δύο φορές υποφήφια για βραβείο Tony. Ο κορονοϊός, όμως, έβαλε «φρένο» στα σχέδιά της. Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, μάλιστα, έμεινε άνεργη.

«Έπρεπε να βγάλω χρήματα – και να συνεχίσω να δημιουργώ κάτι, γιατί μόνο έτσι είμαι χαρούμενη», τόνισε σε συνέντευξή της. Το Σεπτέμβριο, λοιπόν, κυκλοφόρησε η πρώτη της συλλογή ρούχων. Ο οίκος μόδας που ίδρυσε, λέγεται Article Green και χαρακτηρίζεται από κομψά, θεατρικά αλλά ταυτόχρονα «ήσυχα» κομμάτια, φτιαγμένα με βιώσιμα υφάσματα και φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές.

Η νέα της συλλογή είναι εμπνευσμένη από το θέατρο Old Vic. Το 10% των εσόδων, μάλιστα, πρόειται να διατεθούν στην ενίσχυσή του, προκειμένου να μην παρακμάσει τώρα που όλα είναι κλειστά.

Για χρόνια ήθελε να ξεκινήσει τη δική της εταιρεία βιώσιμης μόδας, όμως ποτέ δεν είχε το χρόνο. Δημιουργούσε ορισμένα κομμάτια για την ίδια και τους φίλους της, τα οποία έβλεπαν οι ηθοποιοί στις πρόβες και ήθελαν να τα αγοράσουν. Τελικά, όταν πια το lockdown άδειασε ολόκληρο το πρόγραμμά της, η Τι Γκριν ξεκίνησε την προσπάθεια. Περιγράφει τα ρούχα της ως μία «καθημερινή στολή».

«Όταν σχεδιάζω για εμένα, δεν οραματίζομαι το ρούχο φορεμένο στη σκηνή αλλά στην καθημερινότητά μου. Ιδιαίτερα τις ώρες που εργάζομαι, θέλω να αισθάνομαι άνετη, γεμάτη αυτοπεποίθηση και η ιδέα μίας τέτοιας στολής πραγματικά με βοηθά», εξήγησε.

Έχοντας περάσει ολόκληρη την καριέρα της δίνοντας «χαρακτήρα» στις δημιουργίες της, γνωρίζει πως το ύφασμα παίζει ιδιαίερο ρόλο στην ενύπωση που δίνουν. Επηρεάζει, επιπλέον, και τη δική μας διάθεση, καθώς τις φοράμε. Τα σχέδιά της έχουν τη δική τους, χαρακτηριστική ταυτότητα. Της αρέσουν τα έντονα χρώματα και τα εξίσου έντονα κοψίματα. Επειδή δεν έχει μάθει να εργάζεται με μοντέλα, αλλά με ηθοποιούς με διαφορετικές διαστάσεις, αντιλαμβάνεται ιδανικά την ποσότητα υφάσματος που απαιτείται για κάθε σωματότυπο, ενώ αναγνωρίζει τη σημασία της ελευθερίας κινήσεων. Αυτήν ακριβώς προσπαθεί να προσφέρει στους πελάτες της τώρα.

«Το στιλ έχει να κάνει με το τι σου δίνει άνεση, τι σε βολεύει», ανέφερε για τα σχέδιά της. «Οι δημιουργίες μου πηγαίνουν πολύ σε ανθρώπους με πραγματικά σώματα.» 

Μάλιστα, προκειμένου να διαφημίσει την κολεξιόν της, επέλεξε να μην συνεργαστεί με μοντέλα, αλλά καθημερινές γυναίκες. Οι ηθοποιοί και στενές της φίλες, Αμάντα Λόρενς και Σάσκια Πόρτγουεϊ, μαζί με τη χορογράφο Λέα Άντερσον, πόζαραν στη σκηνή του Bristol Old Vic και στο αμφιθέατρο. Η φωτογράφιση, γέμισε και τις τέσσερις γυναίκες με ανάμεικτα συναισθήματα.


«Εκείνες ήταν τόσο χαρούμενες που ήταν στο χώρο αυτό. Ήταν τόσο υπέροχο, και συνάμα λυπηρό, το ότι επέστρεψα στον ιδιαίτερο για εμένα χώρο μετά από τόσο καιρό γνωρίζοντας πως, πραγματικά, μας περίμενε.»

Διαβάστε επίσης:

Christiana Kafa: Με τη νέα συλλογή της, η σχεδιάστρια κοσμημάτων αποτυπώνει μία σχέση που δε θα τελειώσει ποτέ

Kyoko Shimada: Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας ξεκίνησε από την Nissan

Vera Wang: Η κορυφαία σχεδιάστρια που άλλαξε τον κόσμο της μόδας

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση