Σε μία εποχή που πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται να κάνουν περικοπές μισθών και θέσεων εργασίας, τα καταστήματα κλείνουν και γίνεται αγώνας για οικονομική ανάκαμψη, ο πολυτελής όμιλος Aritzia – ο οποίος, μέχρι τώρα, περιλαμβάνει δέκα signature brands – αναδεικνύεται σε μεγάλο νικητή μιας ολόκληρης βιομηχανίας. Έπειτα από μία εξαιρετικά επιτυχημένη στρατηγική ηλεκτρονικού εμπορίου και το άνοιγμα νέων καταστημάτων, η εταιρεία αφήνει το δικό της στίγμα στη μόδα.
Εκτός από τις πωλήσεις του 2020 που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, τους επωνύμους – ανάμεσά τους η Μέγκαν Μαρκλ – που δίνουν τη δικής τους ψήφο εμπιστοσύνης και την capsule συλλογή που κυκλοφόρησε το Μάρτιο, υπάρχει ένας ακόμη παράγοντας που οδήγησε σε αυτήν την επιτυχία: Η Πρόεδρος και COO της εταιρείας, Τζένιφερ Γουόνγκ.
Από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά της στον όμιλο, εκείνος εξελίχθηκε και, από ένα απλό καναδικό κατάστημα, έγινε γνωστός σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτήν τη στιγμή, απασχολεί 3.480 εργαζομένους και το μέλλον φαίνεται λαμπρό.
Η Τζένιφερ Γουόνγκ μπήκε στην «οικογένεια» του Aritzia το 1987, ως πωλήτρια στο κατάστημα της οδού Ρόμπσον στο Βανκούβερ. Ήταν ακόμη φοιτήτρια – σπούδαζε Οικονομικά, αλλά η αγάπη της για τη μόδα την κέρδισε. Σιγά – σιγά, έγινε βοηθός υπεύθυνου καταστήματος. Έγινε κι η ίδια υπεύθυνη, έπειτα λειτουργική Αντιπρόεδρος, ενώ το 2007 κατέκτησε τη θέση της COO. Από το 2015, έγινε και Πρόεδρος ολόκληρου του ομίλου, τον οποίο πλέον θεωρεί «σπίτι της».
«Κάθε μέρα, αισθάνομαι τιμή που εργάζομαι πλάι σε μία κορυφαία ομάδα έξυπνων, φιλόδοξων, ταλαντούχων γυναικών που τα πηγαίνουν εξαιρετικά στην καριέρα τους, σε βάθος χρόνου», έχει δηλώσει στο Forbes. «To 85% των υπαλλήλων μας είναι γυναίκες, το ίδιο και το 67% της διοικητικής μας ομάδας. Τρία στα έξι στελέχη είναι γυναίκες – και το 98% των πωλητών μας. Επιπλέον, ένα από τα συμβούλιά μας ασχολείται με την ποικιλομορφία και τη γυναικεία εκπροσώπηση τόσο σε υψηλά, όσο και σε χαμηλότερα ιστάμενες θέσεις. Προσπαθούμε να δημιουργούμε ευκαιρίες για νέες γυναίκες που μπαίνουν στο χώρο εργασίας για να αποκτήσουν δεξιότητες και να εξελιχθούν σε πολλούς άξονες, επειδή το να στηρίζεις και το να οδηγείς τις γυναίκες ψηλά στην ηγεσία και σε κάθε επίπεδο του οργανισμού μας, είναι η βάση μας.»
Όταν ξέσπασε o κορονοϊός και όλοι έμειναν σπίτι, ο Aritzia αναγκάστηκε να κλείσει τα φυσικά του καταστήματα – τα οποία αυτήν τη στιγμή αγγίζουν τα 101. Το πρώτο πράγμα που έπρεπε να φροντίσει η Τζένιφερ, λοιπόν, ήταν οι εργαζόμενοι. Αποφάσισαν να μην απολυθεί ούτε ένας, να μην τεθεί κανείς σε διαθεσιμότητα – όπως και έγινε. Δε χάθηκε καμία δουλειά, εξαιτίας της πανδημίας.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, χρειάστηκε να γίνει σωστός σχεδιασμός της στρατηγικής των e-shops. «Δράσαμε άμεσα, προσαρμόσαμε τα προϊόντα, το marketing και τις λειτουργίες μας στις ανάγκες των καταναλωτών. Παρά τις δυσκολίες, το εξαιρετικό κέντρο διανομής, η ιστοσελίδα και η αγάπη του κόσμου, οδήγησαν σε αύξηση των κερδών κατά 150% μέχρι το Μάιο του 2020», είπε. Και κάθε μήνα που περνούσε, τα έσοδα αυξάνονταν.
Οι καταναλωτές εμπιστεύονται την Aritzia για έναν ακόμη σημαντικό λόγο: Παίρνει θέση εκεί που είναι απαραίτητο. Διέθεσε 1 εκατομμύριο δολάρια υπέρ του κινήματος #BlackLivesMatter, ενισχύοντας την ποικιλομορφία μέσω επιτροπής που ίδρυσε η Γουόνγκ. Έχουν γίνει, επίσης, δωρεές 100 χιλιάδων δολαρίων, ενώ οι εργαζόμενοι παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια για το συστημικό ρατσισμό, τη φυλετική και την κοινωνική ανισότητα.
«Μαθαίνουμε, βελτιωνόμαστε, συνεχίζουμε να κάνουμε τη διαφορά», είναι το motto της. «Ήρθε η ώρα όλοι μας να καθίσουμε και να ακούσουμε, να μάθουμε και να αναλάβουμε δράση. Οπότε, όταν λέμε πως η πραγματική αλλαγή έρχεται από μέσα μας, θεωρούμε ότι ναι, μπορούμε να αφήσουμε το στίγμα μας ξεκινώντας από τους περίπου 4 χιλιάδες ανθρώπους του Aritzia».
Διαβάστε επίσης:
Sheryl Sandberg: Η Γενική Διευθύντρια του Facebook που αξίζει 1.6 δις
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση