STYLE

Εβδομάδα Μόδας Παρισιού: Οι Balenciaga, Chanel και Giambattista Valli έντυσαν τη σύγχρονη γυναίκα

Πηγή φωτογραφίας Instagram @fashionweek

Με την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού ολοκληρώνεται ένας πολυτάραχος fashion month, ο οποίος έδωσε πολλές ιδέες και άφησε το στίγμα του για τη season Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020-21.

Στην τελευταία fashion week αρκετοί οίκοι μόδας παρουσίασαν τις συλλογές τους Ready-To-Wear στη γαλλική πρωτεύουσα, μεταξύ των οποίων και οι Balenciaga, Chanel και Giambattista Valli.

-Balenciaga

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga, Demna Gvasalia, χρησιμοποίησε τη νέα του συλλογή Ready-To-Wear για τη season Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020, για να εκφράσει κάθε κρυφή πτυχή της ζωής του. Η νέα collection παρουσιάστηκε σε ένα «μεταποκαλυπτικό» χώρο, με την πασαρέλα να είναι γεμισμένη με νερό που έμοιαζε με πετρέλαιο και το ταβάνι να είναι ένα βιντεοπροβολέας του ουρανού και του σύμπαν. Ο Demna βαθιά επηρεασμένος από τα κοινωνικοπολιτικά και περιβαλλοντικά προβλήματα ήθελε να δημιουργήσει ένα τρόπο για να μπορέσει να τα εξαφανίσει ή μάλλον… να τα αντιμετωπίσει.

Έτσι, έβαλε τα μοντέλα να πατήσουν το «πετρέλαιο» το οποίο συμβόλιζε κάθε πρόβλημα που μαστίζει την κοινωνία, θέλοντας να προβάλλει τον δυναμισμό, μετατρέποντας τα σε μία «γιορτή», όπου σπάει τα «δεσμά» των status quo. Ο ίδιος ανέφερε πως «είναι η πρώτη φορά που εκφράζεται τόσο αληθινά και ουσιαστικά αυτός είναι ο σκοπός του κάθε σχεδιαστή». Στην συλλογή κυριάρχησαν τα δερμάτινα παλτά που θύμιζαν αρκετά το «Matrix», τα tailored jackets, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάστηκαν και κάποια αρκετά ξεχωριστά κομμάτια gowns που αποτελούν την «προθέρμανση» για τη συλλογή Haute Couture που θα παρουσιάσει τον Ιούλιο. Ταυτόχρονα, «στολές» ιερέων, ποδοσφαιριστών και οδηγών Motto GP έκανα την εμφάνιση τους, αφήνοντας το κοινό να αναρωτιέται. Ωστόσο, αποτελούν βασικά «κομμάτια» του background του αλλά και της επαγγελματικής σταδιοδρομίας του, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «ερχόμενος από μία ορθόδοξη οικογένεια στην Γεωργία, οι ιερείς και οι ποδοσφαιριστές ήταν τα προσωπικά μου φετίχ».

Πηγή φωτογραφίας Instagram @justfashionworld

-Chanel

Η Virginie Viard στις προηγούμενες συλλογές της, αφότου ανέλαβε ως καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chanel μετά τον θάνατο του Karl Lagerfeld, χρησιμοποιούσε τους «κώδικες» της Coco και του Karl και δημιουργούσε συλλογές που έφεραν το χαρακτήρα τους. Τώρα, όμως ήθελε να απομακρυνθεί ή ίσως να διαφοροποιηθεί από αυτούς. Η Viard για τη συλλογή Ready-To-Wear επέλεξε να παρουσιάσει τα σχέδια της σε ένα μινιμαλιστικό background στο Grand Palais, το οποίο δεν έφερε κάποιο context, κάποιο story telling… αντιθέτως άφησε τα σχέδια να κάνουν την εξιστόρηση και τα μοντέλα σε δυάδες και τριάδες να τα παρουσιάσουν συζητώντας σε διάφορα «girl squads».

Στη συλλογή έκαναν την εμφάνιση του οι καθολικοί σταυροί, είτε ως κολιέ είτε ως hand cuffs, οι οποίοι παρουσιάστηκαν πρώτη φορά από την Coco το 1930 και δημιουργήθηκαν από τον Fulco di Verdura. Όπως πάντα το tweed έδωσε το παρόν στη συλλογή, σε μαγευτικά – ρομαντικά αλλά πάντα με ένα edgy twist κοστούμια, σακάκια, ταγέρ αλλά ακόμα και σε κορσέδες, με την Elizabeth Grace να περπατάει με ένα τέτοιο εντυπωσιακό κομμάτι στο γυαλιστερό catwalk. Ακόμη, η Viard διατηρώντας τις βασικές ιδέες του γαλλικού οίκου, πρόσθεσε και κάποια κομμάτια με διαφορετική ιστορία και χαρακτήρα ανανεώνοντας το προφίλ του. Τέτοια κομμάτια ήταν τα καμπάνα παντελόνια με το άνοιγμα στο πλάι και οι «πειρατικές» μπότες. Η ίδια ανέφερε χαρακτηριστικά για την συλλογή και τον τρόπο που την παρουσίασε: «Ένα πολύ απλό, πολύ καθαρό momentum. Ρομαντισμός αλλά χωρίς άνθηση. Συναισθήματα αλλά χωρίς ορμητικά στοιχεία».

Πηγή φωτογραφίας Instagram @lovegrace_e

-Giambattista Valli

To γαλλική ανεπιτήδευτο και blasé style κυριάρχησε στη συλλογή του Giambattista Valli. Μετά από την επιτυχημένη του Haute Couture συλλογή ο Ιταλός σχεδιαστής γύρισε στην «παλαίστρα» ακόμη πιο ανανεωμένος αλλά και σίγουρος για τον εαυτό του και τον οίκο του. Ο ίδιος δημιούργησε κομμάτια για τη σύγχρονη γυναίκα θέλοντας να θίξει μέσω αυτών τις συζητήσεις για την ισότητα των φύλων. Για αυτό και στην πασαρέλα του περπάτησαν μοντέλα με την αυθεντική γαλλική φινέτσα και το δυναμικό attitude, φορώντας τις κομψές κοριτσίστικες αλλά και edgy δημιουργίες του. Ο Giambattista τόνισε σχετικά με τον τύπο της γυναίκας που θέλει να ντύσει: «Είναι απόμακρη, μοναδική: Δεν την νοιάζει. Είναι πολύ προσωπική, πολύ ασφαλής, πολύ ελεύθερη. Αποφασισμένη. Δεν φοράει καλσόν το χειμώνα. Είναι ελεύθερη στο σεξ. Για μένα, που προέρχομαι από την ιταλική κουλτούρα όπου η νοοτροπία των γυναικών είναι εντελώς διαφορετική, αυτά τα χαρακτηριστικά έγιναν κομμάτια του πολιτισμού μου πια».

Στη συλλογή του κυριάρχησαν αρκετά tailored ταγέρ και jackets, ρομαντικά φινετσάτα παλτό-κάπες, φορέματα τα οποία άλλα συνδυάζονταν με mules και άλλα με combat boots και αρκετά κομμάτια με μία ανδρόγυνη αισθητική. Τα floral, οι διαφάνειες, οι sequins και τα πούπουλα κόσμησαν αρκετά σχέδια του, ενώ δε έλειψαν τα αξεσουάρ όπως οι μαύρες urban/romantic τσάντες, τα καπέλα και τα floral γάντια, τα οποία συνέβαλλαν όλα στη δημιουργία μιας κομψής, εκκεντρικής και σύγχρονης γυναικείας collection.

Πηγή φωτογραφίας Instagram @blogup_official