Με ενδιαφέρουσες εξελίξεις άρχισε ο μήνας Φεβρουάριος για τη βιομηχανία της μόδας, η οποία συνεχίζει δυναμικά τα projects της παρά τις δυσκολίες που επιφέρουν τα περιοριστικά μέτρα για την αναχαίτηση της πανδημίας ανά τον κόσμο.
Το ενδιαφέρον μας μαγνήτισαν, μεταξύ άλλων, η νέα βιώσιμη συλλογή των H&M, που παρουσιάστηκε στην ψηφιακή Εβδομάδα Μόδας της Κοπεγχάγης, η διαφημιστική καμπάνια για τη collection Άνοιξη/Καλοκαίρι 21 του οίκου Bottega Veneta, τα ονειρικά περίτεχνα κοστούμια που σχεδίασε το fashion luxury house Chanel για το μπαλέτο στην Όπερα του Παρισιού, όπως επίσης και η εξαγορά διάσημων βρετανικών fashion brands από την Asos.
Η νέα περιπετειώδης συλλογή του H&M
Οι περιπέτειες και το κυνήγι του θησαυρού ήταν τα βασικά θέματα της νέα συλλογή του brand H&M με τίτλο «Treasure Forever», η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της ψηφιακής Εβδομάδας Μόδας της Κοπεγχάγης. Η συλλογή για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 εμπνέεται από τις εμφανίσεις των εξερευνητών και των κυνηγών θησαυρών και προσφέρει κομμάτια που συνδυάσουν τον δυναμισμό, τις μοντέρνες φόρμες και τα χαλαρά στοιχεία. Αποτελείται επίσης από κομμάτια «κλειδιά» δημιουργημένα κατά κύριο λόγο από υλικά που προέρχονται από αειφόρες πηγές. Παράλληλα, την προσοχή μας μαγνήτισε και η εκρηκτική χρωματική παλέτα από κοραλί και νέον κίτρινο, που εμπνέεται από θησαυρούς και υδρόβια πλάσματα και εξισορροπείται με ουδέτερους τόνους του μπεζ και του μαύρου.
Η καλλιτεχνική σύμβουλος της H&M, Ann-Sofie Johansson, ανέφερε πως «η μούσα της Studio SS21 συναντά την περιπέτεια και τη φαντασία ακόμη και στην καθημερινότητα. Η συλλογή αποτελείται από αισιόδοξα looks που προσφέρουν άνεση και αυτοπεποίθηση. Οι πολυχρηστικές γραμμές αναμειγνύονται με δυναμικά tailored στοιχεία για να δημιουργήσουν χαρούμενα κομμάτια για τους πελάτες μας, οι οποίοι θα τα φυλάξουν για πάντα ως θησαυρούς».
Από την άλλη πλευρά η Angelica Grimborg, σχεδιάστρια της H&M Studio τόνισε: «Θέλαμε να απεικονίσουμε τη διάθεση ενός εξερευνητή που είναι γεμάτος αυτοπεποίθηση και εκφράζεται ελεύθερα, επομένως η συλλογή περιλαμβάνει πολλά τολμηρά κομμάτια με υποθαλάσσιες παραπομπές. H φούστα με τα κρόσσια δίνει σχεδόν την αίσθηση ενός χταποδιού και το κοντό, βαμμένο δερμάτινο τζάκετ είναι μια μοντέρνα εκδοχή του κλασικού maritime. Με παρόμοιο τρόπο, προσθέσαμε στοιχεία, όπως στριφογυριστές λεπτομέρειες και ιδιαίτερα κουμπιά, ώστε τα κομμάτια να δίνουν την αίσθηση ότι τραβήχτηκαν από τον ωκεανό».
Bottega Veneta: Η εξωτική καμπάνια για την ανοιξιάτικη συλλογή
Μετά από την αινιγματική απουσία του από τα social media, ο οίκος Bottega Veneta επιστρέφει δυναμικά, δίνοντας μία πρώτη γεύση από τη διαφημιστική καμπάνια της συλλογής για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021.
Ο Ντάνιελ Λι και η δημιουργική ομάδα του Bottega Veneta επιλέγει να συνεργαστεί και να φωτογραφίσει, ανάμεσα σε άλλους, δυο επιτυχημένες καλλιτέχνιδες τη Γερμανίδα conceptual artist Rosemarie Trockel και τη Βρετανίδα με καταγωγή από την Ουγκάντα ηθοποιό, συνθέτη και σεναριογράφο Sheila Atim. Πρόκειται για δύο προσωπικότητες που έχουν συνεργαστεί ξανά με το brand, καθώς η Trockel συμμετείχε στην παρουσίαση της συλλογής λαμβάνοντας την επιμέλεια του φωτογραφικού βιβλίου της «The Importance of Wearing Clothes», ενώ η Atim είχε παραβρεθεί ως καλεσμένη στην επίδειξη τον περασμένου Δεκέμβριο και στο πρόσωπο της ο οίκος είδε την επόμενη μούσα του.
Η καμπάνια, λοιπόν, έχει μία ιδιαίτερη εξωτική διάθεση, καθώς εμπνέεται από τις καλοκαιρινές δημιουργίες του Λι. Ως κεντρικό χρώμα τόσο των επιλεγμένων κομματιών όσο και του background αποτελεί το ανοιχτό πράσινο και φυσικά η φύση. Μάλιστα, η συγκεκριμένη συλλογή που δημιούργησε ο σχεδιαστής αποτελείται από προσεγμένα κομμάτια με glam διάθεση, διατηρώντας όμως την άνεση τους. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτή η συλλογή είναι ίσως μία επιτυχημένη πρόβλεψη του dress code μετά το τέλος της πανδημίας: Άνετο αλλά κομψό. «Ήθελα να δημιουργήσω έναν κόσμο που έμοιαζε πολύ λαμπερός, αλλά επίσης αρκετά απογυμνωμένος και καθαρός», είχε αναφέρει ο Λι για τη συλλογή του. «Πάντα με ενδιέφερε αυτή η ιδέα, για το πώς μπορείς να νιώθεις ντυμένος και κομψός και ταυτόχρονα άνετος. Αυτή είναι πραγματικά η αποστολή μου για στο οίκο Bottega».
Στην καμπάνια συμμετέχουν, επίσης, τα μοντέλα Nora Svenson, Nikita Stsjolokov, Ottawa Kwami, Emil Schueler και Andrea Risso, ενώ τη φωτογράφηση ανέλαβε ο Tyrone Lebon.
Chanel: Τα κοστούμια του οίκου για την Όπερα του Παρισιού
O χορός αποτελεί κομμάτι της κληρονομιάς του γαλλικού οίκου μόδας Chanel, καθώς η ιδρύτριά του, Γκαμπριέλ Σανελ, υπήρξε λάτρης του και σχεδίασε κοστούμια για σημαντικές παραστάσεις. Παράλληλα, στην δουλειά της Κοκό Σανέλ έπαιξε σημαντικός ρόλος και η φιλία και συνεργασία της με τον Serge Diaghilev, ιδρυτή των ρωσικών μπαλέτων, ενώ μνημειώδης υπήρξε και η συνεργασία της με τους Jean Cocteau και Pablo Picasso, για τα κοστούμια της παράστασης μπαλέτου «Train Bleu» το 1924. Αυτή την ιδιαίτερη σχέση συνεχίζει τώρα η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Βιριζινί Βιάρ.
Πιο συγκεκριμένα, η Βιάρ συνεχίζει να παρέχει στήριξη στα καλλιτεχνικά projects της Όπερας του Παρισιού και για το opening gala ανέλαβε να σχεδιάσει τα κοστούμια των κορυφαίων χορευτών Valentine Colasante και Hugo Marchand της παράστασης μπαλέτου «Grand pas classique» του Victor Gsovsky. Η ίδια σε συνεργασία με το εργαστήριο Maison Lesage, το οποίο συμμετέχει εδώ και χρόνια στη δημιουργία των συλλογών Υψηλής Ραπτικής του οίκου, κέντησαν στο χέρι τα περίτεχνα σχέδια των αστεριών, που σχημάτιζαν μία αστραφτερή βροχή. Το γυναικείο κοστούμι αποτελείται από ένα midnight blue βελούδινο bustier και μία άκαμπτη τουτού φούστα από μαύρο τούλι διακοσμημένα με πούλιες, στρας και χάντρες, που παραπέμπουν σ’ ένα έναστρο ουρανό, ενώ ανάλογο είναι και το σχέδιο στο ανδρικό κουστούμι.
Η Asos εξαγοράζει τα brands Topshop, Topman και Miss Selfridge
Από το 2019 ο όμιλος Arcadia Group, στο οποίο ανήκουν τα fashion brands Topshop, Topman και Miss Selfridge, αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Αυτά επιδεινώθηκαν δριμύτατα με την εξάπλωση της πανδημίας, η οποία έφερε και την χρεοκοπία του. Ωστόσο, η Asos είχε ανακοινώσει το ενδιαφέρον της για την εξαγορά των προ αναφερθέντων brands, κάτι που έγινε πραγματικότητα τις προηγούμενες ημέρες. Η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά των τριών διάσημων βρετανικών brands έναντι του ποσού των 295 εκατομμυρίων λιρών (405 εκατομμύρια δολάρια). Η συγκεκριμένη εξαγορά, μάλιστα, αφορά και απόθεμα εμπορεύματος, αξίας 30 εκατομμυρίων λιρών.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς, η μετοχή της Asos παρουσίασε αύξηση 3,6% στο χρηματιστήριο. Ο Nick Beighton, διευθύνων σύμβουλος της Asos δήλωσε πως «η απόκτηση αυτών των εμβληματικών βρετανικών εμπορικών σημάτων είναι μια εξαιρετικά συναρπαστική στιγμή για την Asos και τους πελάτες μας και θα συμβάλει στην ανάπτυξη της στρατηγικής της multi-brand πλατφόρμας μας. Παίξαμε βασικό ρόλο στην ώθηση της πρόσφατης ανάπτυξής των συγκεκριμένων brands στο διαδίκτυο και, υπό την ιδιοκτησία μας, θα τα αναπτύξουμε περαιτέρω, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία σχεδιασμού, το μάρκετινγκ, την τεχνολογίας και την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας μας, ενώ παράλληλα συνεργαζόμαστε στενά με βασικούς στρατηγικούς συνεργάτες λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο».
Παρ’ όλα αυτά, η Asos δεν αγόρασε και τα καταστήματα των brands. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 13.000 εργαζόμενοι (από στον Όμιλο και τα καταστήματα συνολικά) αναμένεται να χάσουν τη δουλειά τους, ενώ η Asos έχει δεχτεί να απορροφήσει μονάχα 300 άτομα.
Διαβάστε επίσης:
Fendi, Area και Victo & Rolf επαναπροσδιορίζουν την έννοια της Υψηλής Ραπτικής
Say «yes» to the dress: Οι επικρατέστερες τάσεις στα φορέματα για αυτή την περίοδο
90s Trends: 6 τάσεις της δεκαετίας του ’90 που κυριαρχούν στις σημερινές
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση