Fashion

Brand Finance: Αυτά είναι τα πιο πολύτιμα luxury brands μόδας για το 2020

Πηγή φωτογραφίας Instagram @lvmh

Η πανδημία του κορονοϊού, επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την επιχειρηματική δραστηριότητα και την καταναλωτική συμπεριφορά, ενώ δημιούργησε σοβαρά οικονομικά προβλήματα τόσο σε μικρές επιχειρήσεις όσο και σε εταιρείες «κολοσσούς». Παρ΄όλα αυτά, η βιομηχανία της μόδας κατάφερε, σχεδόν με μαεστρία, όχι μόνο να επιβιώσει στη νέα τάξη πραγμάτων που δημιούργησε ο κορονοϊός, αλλά και να επωφεληθεί από αυτή.

Αρκετοί σχεδιαστές χρησιμοποιήσαν ως έμπνευση την. πρωτοφανή για αυτή τη γενιά, πανδημία, δημιουργώντας ενδιαφέρουσες συλλογές που έρχονταν σε αντίθεση με τις σκοτεινές στιγμές του κατ’ οίκον περιορισμού αλλά και άλλες με sci-fi αισθητική, μετατρέποντας τον φόβο και το χάος σε τέχνη! Οι συλλογές αυτές, που παρουσιάστηκαν στον πρόσφατο fashion month, ήταν οι προβλέψεις των σχεδιαστών, των οίκων και των luxury ομίλων για τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού στο αβέβαιο μέλλον που ακολουθεί. Μερικά από τα ονόματα αυτών των fashion brands φιγουράρουν τώρα στις πρώτες θέσεις της οικονομικής έκθεσης του Brand Finance, με τα πολυτιμότερα σε αξία brands, αποδεικνύοντας πόσο σωστά χειρίστηκαν τις καταστάσεις.

Την πρώτη θέση κατέχει, πάντως, η βασίλισσα της αυτοκινητοβιομηχανίας Porsce, καθώς η αξία της επωνυμίας της αυξήθηκε κατά 15,6% στα 33,9 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη μελέτη. Στη δεύτερη θέση, το… ασημένιο μετάλλιο παίρνει ο ιταλικός οίκος Gucci, που είδε την αξία του να κάνει άλμα κατά 20,2 % στα 17,63 δισεκατομμύρια δολάρια. Όσο για το χάλκινο μετάλλιο, αυτό το λαμβάνει ο οίκος Louis Vuitton, ο οποίος είχε την μεγαλύτερη αύξηση της αξίας του στη δεκάδα της λίστα του Brand Finance. Πιο συγκεκριμένα, η αξία του αυξήθηκε κατά 21,4% στα 16,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Και τα δύο brands έχουν αυξήσει παράλληλα τη δημοτικότητα και τις πωλήσεις τους, αφού οι καλλιτεχνικοί διευθυντές κατάφεραν να μετατρέψει τα μονογράμματα των brands σε… χρυσάφι, σε μια περίοδο που η τάση της «logomania» γίνεται ανάρπαστη ανάμεσα στο νέο καταναλωτικό κοινό.

Συνολικά, 5 γαλλικά brands κατέκτησαν μία θέση στη δεκάδα, καταγράφοντας κατά μέσο όρο μια αύξηση της αξίας τους του ύψους του 14%. Έτσι, ο γαλλικός οίκος κοσμημάτων Cartier πήρε την τέταρτη θέση, με την αξία της να υπολογίζεται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι οίκοι Chanel και Hermès καταλαμβάνουν στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, με τις αξίες τους να βρίσκονται στα 13,7 και 11,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα ο οίκος της Gabrielle Chanel, καταπιάστηκε και με άλλα projects, όπως ντοκιμαντέρ και εκθέσεις για την αείμνηστη ιδρύτρια του, αυξάνοντας την «αυθεντία του» στον χώρο της μόδας. Από την άλλη πλευρά το luxury brand Hermès, αποφάσισε στην αρχή του χρόνου να αναπτυχθεί και στον κερδοφόρο χώρο της ομορφιάς, με μία νέα σειρά πολυτελών καλλυντικών.

Στις επόμενες θέσεις συναντάμε την Ferrari και την Rolex και στις δύο τελευταίες της δεκάδας τον οίκο Dior που ξεπέρασε σε αξία τον Coach. Ο τελευταίος, που βρέθηκε στην δέκατη θέση, σημείωσε συρρίκνωση της αξίας του κατά 9,7% στα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την έκθεση, ο Luxury όμιλος LVMH κατέκτησε 9 θέσεις φέτος στην κατάταξη των 50 πιο πολύτιμων brands, με συνολική αξία των brands που του ανήκουν να υπολογίζεται στα 39,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η αύξηση της αξίας τους υπολογίζεται, κατά μέσο όρο, στο 19%.

Παράλληλα, και ο γαλλικός οίκος Givenchy σημείωσε μία εξαιρετική ποριά, καθιστώντας τον το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand στην κατάταξη του Brand Finance. Η αξία του αυξήθηκε κατά 74,2% στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ανεβαίνοντας 11 θέσεις στην 26η θέση. Σύμφωνα με το Brand Finance, η ισχυρή απόδοση και η ανάπτυξη του Givenchy οφείλονται κυρίως στο τομέα της ομορφιάς και στο άρωμα «L’Interdit». Αξιοσημείωτη ήταν και η άνοδος του Tom Ford, όπως επίσης και των beauty brands Clé de Peau Beauté, SK-II και Estée Lauder, η αξία των οποίων μεγάλωσε κατά 42,7%, 32,6%, 32,5% και 27% αντίστοιχα.

Η ίδια έκθεση, πέρα από τη σημαντική αύξηση της αξίας των fashion brands, αναφέρει ότι θα σημειώσουν μείωση μέσα στο 2020, λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας. Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η κρίση της Covid-19 «χτύπησε» κυρίως τις βιομηχανίες της μόδας και των αυτοκινήτων, ενώ εκείνη της ομορφιάς βρέθηκε σε καλύτερη μοίρα.

Διαβάστε επίσης:

Key Fall Items: Τα κομμάτια που δεν πρέπει να λείπουν από την φθινοπωρινή γκαρνταρόμπα

Εβδομάδα Μόδας Μιλάνου: Moschino, Versace και Dolce & Gabbana «κλέβουν» τη σκηνή

Street Style: Τα microtrends που θα ανανεώσουν το style σας

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση