Οι περισσότεροι Γάλλοι μαθητές επισκέπτονται τα Κάστρα του Λίγηρα μέσα από εκπαιδευτικές εκδρομές που διοργανώνουν τα σχολεία της χώρας εδώ και χρόνια. Η ευκαιρία αυτή δόθηκε και στην καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chanel, Βιρτζινί Βιάρ, η οποία κατά τη διάρκεια των μαθησιακών της χρόνων επισκέφτηκε το Κάστρο του Σενονσώ. Πρόκειται για ένα από τα Κάστρα του Λίγηρα που δημιουργήθηκαν στην Αναγέννηση. Η ιδιαιτερότητα του -η οποία ενθουσίασε την τότε νεαρή Βιάρ- είναι το γεγονός πως το συγκεκριμένο κάστρο ήταν φτιαγμένο πάνω στον ποταμό.
Σήμερα, όμως, ενθουσιάζεται μαζί του για περισσότερους λόγους. Αρκετά χρόνια μετά το τέλος των σπουδών της, η Βιρτζινί βρέθηκε στο Κάστρο του Σενονσώ για να πραγματοποιήσει την επίδειξη της Metiers d’ Art 2020/21 συλλογής της Chanel. Πρόκειται για μία collection ωδή στην δουλειά των καλλιτεχνικών εργαστηρίων που συνεργάζονται με τον οίκο. Η Βιάρ ήθελε να αναδείξει την εξαιρετική ποιότητα κάθε δημιουργίας των 38 διαφορετικών προμηθευτών Maison d’Art, με τους οποίους η Chanel έχει αποκτήσει καλλιτεχνικούς δεσμούς τα τελευταία χρόνια.
Για να αναδείξει τη δουλειά τους και συγχρόνως τα σχέδιά της, η Βιάρ επέλεξε, όπως προαναφέρθηκε, το Κάστρο του Σενονσώ ως το catwalk της. Το συγκεκριμένο κάστρο του 16ου αιώνα είναι γνωστό και ως το Κάστρο των Γυναικών (Chateau des Femmes), καθώς έχει συνδεθεί με αρκετά δυναμικές προσωπικότητες, όπως την Νταϊάνα του Πουατιέ και την Αικατερίνη των Μεδίκων. Η τελευταία, μάλιστα, φρόντισε να δώσει τον «χαρακτήρα» που βλέπουμε σήμερα στο ιστορικό κάστρο. Η Αικατερίνη των Μεδίκων ήταν εκείνη που επέκτεινε το σχετικά μικρό κάστρο, χτίζοντας μια τεράστια αίθουσα γκαλερί που χρησίμευε ως γέφυρα πάνω από τον ποταμό -η αίθουσα στην οποία πραγματοποιήθηκε και η επίδειξη Metiers d’ Art.
Άραγε η Κοκό Σανέλ χρησιμοποίησε ποτέ ως έμπνευση αυτές τις Αναγεννησιακές γυναίκες; Σε αυτή την ερώτηση απάντησε η Βιάρ η οποία διαπίστωσε αρκετά κοινά στοιχεία. Η ίδια ανακάλυψε, μεταξύ άλλων, το γεγονός πως το σύμβολο της Αικατερίνης των Μεδίκων, που εμφανίζεται σε όλους τους χώρους του κάστρου, είναι ένα συνδεδεμένο διπλό «C», αρκετά παρόμοιο με το εμβληματικό λογότυπο της Chanel. «Στο βάθος του, αυτό το μέρος είναι τμήμα της ιστορίας του οίκου», τόνισε η Βιάρ.
Η Αναγεννησιακή αισθητική, το παραμυθένιο τοπίο και οι εμβληματικές γυναίκες της εποχής αυτής ενέπνευσαν την Βιάρ για την Metiers d’ Art συλλογή, η οποία είναι τόσο ξεχωριστή λόγω των ιδιαίτερων πολυτελών λεπτομερειών της. Ο καμβάς της σχεδιάστριας δεν ήταν «λευκός» -αντιθέτως έφερε το σχέδιο και τη διχρωμία της σκακιέρας, η οποία ήταν διακριτή στα πατώματα του κάστρου. Κινήθηκε, λοιπόν, ανάμεσα στο λευκό, το μαύρο και το γκρι, με πινελιές ζωντανών χρωμάτων να διαφαίνονται από τα κοσμήματα και κάποια κομμάτια. Η Βιάρ αντικατέστησε το καλσόν με τα κολάν, σε ροζ, γκρι και μπλε ηλεκτρίκ αποχρώσεις, τα οποία ολοκλήρωναν ταγέρ και φορέματα.
Η ίδια ενσωμάτωσε τη δραματικότητα και το ύφος των Αναγεννησιακών γυναικών του κάστρου μέσα από μπαλούν φούστες και φορέματα, maxi πλεκτά παλτό, ογκώδη βολάν μανίκια, έντονους ώμους και «βαριά» κοσμήματα με πέρλες, λίθους και χρυσές αλυσίδες, μερικά από τα οποία δημιούργησαν εμβληματικά head pieces. Την αισθητική αυτή τόνισαν τα μαύρα γάντια, οι πολυτελείς, κεντημένες φόρμες, τα βελουτέ κομμάτια, οι δαντέλες και οι διαφάνειες όπως επίσης και οι περίτεχνες φαρδιές ζώνες, που έδιναν έμφαση στη γυναικεία μέση σε ογκώδη σύνολα. Από τη συλλογή δεν έλειπαν τα χαρακτηριστικά tweeds κομμάτια. Ανάμεσα τους ξεχώρισαν τα tweed σακάκια με ευρηματικά σκισίματα στο πλάι, όπως επίσης και οι mini εκδοχές των tweed ταγέρ και ολόσωμων φορμών. Τα tweed παλτό έκλεψαν επίσης τις εντυπώσεις.
Η λεπτομερής δουλειά, τα περίτεχνα κεντήματα, τα ξεχωριστά κοσμήματα, οι διάφορες υφές που συνδυάστηκαν, η ογκώδης σε πολλά κομμάτια σιλουέτα πράγματι έδωσαν νόημα στο φετινό Metiers d’ Art show. Παράλληλα, όμως, ανέδειξαν και τον συνεχή διάλογο του οίκου με την ιστορία και τον πολιτισμό, με κάθε επίδειξη του να διηγείται ένα μέρος τους. Η αδιαμφισβήτητη λάμψη των σχεδίων της Chanel, φώτισε, έτσι, τους διαδρόμους του Κάστρου του Σενονσώ, σφραγίζοντας την αιώνια σχέση της μόδας με τον πολιτισμό. Κοιτώντας πίσω η Βιάρ πηγαίνει μπροστά!
Διαβάστε επίσης:
Jewels: Έτσι θα φέρετε πολυτέλεια και λάμψη στις εμφανίσεις σας
Fringe Obesession: Τα κρόσσια κατακτούν πρώτη θέση στις τάσεις για αυτή τη season
27th Athens Xclusive Designers Week: Ανακαλύψτε τις ελληνικές συλλογές που ξεχώρισαν
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση