Fashion

Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής: Balmain, Dior και Chanel έδωσαν το παρών με παραμυθένιες δημιουργίες

Πηγή φωτογραφίας Instagram @balmain

Μπορεί να μην μοιάζει σε τίποτα με την παραδοσιακή μορφή της, ωστόσο η φετινή Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής θα μας μείνει αξέχαστη. Οι κλασικές επιδείξεις μόδας έδωσαν τη θέση τους σε διαδικτυακές εκδηλώσεις, με τις παρουσιάσεις των συλλογών να γίνονται μέσω μικρού μήκους ταινιών ή να διεξάγονται σε απρόσμενες τοποθεσίες χωρίς, φυσικά, κοινό.

Ανακαλύψτε παρακάτω τα Haute Couture shows των Balmain, Dior και Chanel, οι οποίοι είναι και οι πρώτοι που τόλμησαν να προσαρμόσουν τα σχέδια τους στις νέες συνθήκες της μετά-κορονοϊού εποχής.

Balmain

Την αυλαία της Fashion Week Haute Couture άνοιξε ο γαλλικός οίκος Balmain.Ένα καλοκαιρινό απόγευμα του Ιουλίου ένα μικρό πλοίο με 44 μοντέλα ξεκίνησε να διασχίζει τον Σικουάνα. Όλες τους φορούσαν κομμάτια Balmain Couture από προηγούμενες συλλογές του οίκου, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο και γεμάτο μόδα θέαμα, ακριβώς όπως το είχε ονειρευτεί ο καλλιτεχνικός του διευθυντής του, Olivier Rousteing. Τα μοντέλα συνόδευσαν 50 χορευτές, οι οποίοι χόρεψαν υπό τις οδηγίες του Jean-Charles Jousni και τους ρυθμούς της 25χρονης Γαλλίδας τραγουδίστριας Yseult. Ο Rousteing, για αυτή την Haute Couture συλλογή, αποφάσισε να επισκεφτεί ξανά τα αρχεία του Balmain και να αντλήσει έμπνευση από τα κομμάτια του 1945, τα οποία ανήκουν στη συλλογή «Jolie Madame», που μαζί με την «New Look» του Dior έγιναν το απόλυτο σύμβολο αισιοδοξίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στόχος, λοιπόν, του οίκου για αυτή τη συλλογή ήταν, όπως και το 1945, να φέρει χαρά και θετική ενέργεια ταξιδεύοντας τους θεατές σε έναν μαγευτικό κόσμο.

«Μπορεί να μη βγαίνουμε από πόλεμο, βγαίνουμε όμως από πανδημία. Η μόδα περνάει δύσκολα. Δεν πιστεύω ότι η απάντηση είναι το να μην κάνουμε τίποτα. Αντιθέτως θεωρώ πως είναι το να σεβαστούμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε και να δώσουμε ελπίδα», εξήγησε ο Rousteing στη βρετανική Vogue.  Έτσι, η συλλογή που παρουσίασε περιλάμβανε μία μίξη του δικού του προσωπικού αρχείου από τη θητεία του στο γαλλικό label με εκείνα που έχουν σχεδιάσει ο Pierre Balmain και οι μετέπειτα καλλιτεχνικοί διευθυντές του οίκου Oscar de la Renta και Erik Mortensen.

Dior

Στη συνέχεια της Εβδομάδας Υψηλής Ραπτικής παρουσιάστηκε η συλλογή του Dior μέσω μίας σύντομης ταινίας η οποία έφερε τον τίτλο «Le Mythe Dior». Το φιλμ μικρού μήκους σκηνοθέτησε ο Ιταλός Matteo Garrone, που έχει υπογράψει και την επιτυχημένη ταινία «Tale of Tales», μία από τις αγαπημένες της καλλιτεχνικής διευθύντριας του οίκου Maria Grazia Chiuri. Το «Le Myth Dior» διηγείται το ταξίδι ενός κουκλόσπιτου, γεμάτου από couture δημιουργίες-μινιατούρες. Καθώς λοιπόν ταξιδεύει μέσα στο δάσος, το ανακαλύπτουν νεράιδες, οι οποίες αργότερα εμφανίζονται να φορούν real size εκδοχές των εν λόγω φορεμάτων. To παραμυθένιο φιλμ είναι μια ωδή στο «Théâtre de la Mode», μία έκθεση από μικρά mannequins, που περιπλανιόταν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σ’ εκείνη την έκθεση συνεργάστηκαν καλλιτέχνες και σχεδιαστές για να φτιάξουν κάτι όμορφο κατά τη διάρκεια εκείνης της δύσκολης περιόδου.

«Αυτές οι κούκλες ταξίδευαν σε όλο τον κόσμο και η ιδέα ήταν να διαφημίσουν με έναν τρόπο τη γαλλική Haute Couture, η οποία παρέμενε ζωντανή», αναφέρει η Chiuri. Έχοντας αυτό στο μυαλό της και με δεδομένες τις συνθήκες κατά τις οποίες δημιουργήθηκε η συλλογή, η Chiuri οργάνωσε την ιδέα της  στη βάση του «να φτιαχτεί μια αληθινή συλλογή σε άλλη κλίμακα». Έτσι, η ομάδα του Dior έφτιαξε mannequins ύψους 40 εκατοστών, που απαιτούσαν μια τεράστια προσοχή στις λεπτομέρειες: Από τις φούστες μέχρι τα φορέματα, τα jackets και τα τελειώματα, δημιουργήθηκαν σαν να ήταν πραγματικά κομμάτια υψηλής ραπτικής, απλώς στο ένα τρίτο του μεγέθους τους.

Chanel

Μία μέρα μετά τον Dior, ο οίκος Chanel παρουσίασε μέσω ενός σύντομου φιλμ τη δικιά του συλλογή. Αποτελούμενη από 30 εμφανίσεις –τις μισές σε σύγκριση με τις προηγούμενες collections– η συλλογή υψηλής ραπτικής για τη season Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2020 – 21 φωτογραφήθηκε από τον Michael Jansson. Η έμπνευση πίσω από τα περίτεχνα κομμάτια ήταν ο εμβληματικός σχεδιαστής και πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Karl Lagerfeld και η ζωή του κατά τη διάρκεια των ξέφρενων 80s, όταν ο ίδιος απαθανάτιζε το βραδινό Παρίσι με την polaroid του. Οι punk εικόνες των εμφανίσεων συνδύαζαν edgy, glam και classic κομμάτια τα οποία μετέφεραν ακριβώς αυτό το εκκεντρικό twist, στο οποίο η διάδοχος του, Virginie Viard, δεν μας έχει συνηθίσει.

«Τους τελευταίους μήνες, σκεφτόμουν τον Karl, τις φωτογραφίες από την εποχή που έβγαινε τα βράδια με την Diane de Bauveau», δήλωσε σχετικά η Virginie Viard από το ατελιέ της στην rue Cambon. «Θυμήθηκα την πρώτη φορά που πήγα στο διαμέρισμά του στο Παρίσι να φάμε. Ήταν όλα διακοσμημένα στο στυλ του 18ου αιώνα και καθίσαμε στο κρεβάτι. Αυτή ακριβώς η κουλτούρα αποτέλεσε την έμπνευση για τη συλλογή. Ήθελα πολλές, διαφορετικές μεταξύ τους σιλουέτες και ακρίβεια στα κεντήματα. Μέσα από τις φωτογραφίες του Michael, αναδεικνύεται το πιο σέξι πνεύμα, καθώς και το couture ύφος ταυτόχρονα». Η συλλογή αυτή αποτελούνταν από εντυπωσιακά tweed outfits, αστραφτερές λεπτομέρειες από δαντέλα, υπερμεγέθη φορέματα από βελούδο, μπούστα από πλισέ οργάντζα και παντελόνια punk style , τα οποία αγκάλιαζαν μέσα τους την αισθητική ενός ανθρώπου που καθόρισε τη μόδα!

 

 

Διαβάστε επίσης:

Silk: Πώς θα φροντίσετε σωστά τα μεταξωτά σας ρούχα

3 + 1 αξεσουάρ που θα δώσουν χαρακτήρα στην εμφάνισή σας

Summer Essentials: Πώς θα φροντίσετε τα μαγιό σας για να παραμείνουν αναλλοίωτα

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση