Η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού είχε σημαντικές παρουσιάσεις στο πρόγραμμα της. Δεν θα μπορούσαμε, λοιπόν, να ολοκληρώσουμε τον fashion month χωρίς να μιλήσουμε για τις επιδείξεις των Giambattista Valli, Givenchy, Altuzarra και Isabel Marant. Κάθε οίκος έδωσε τη δική του πρόταση για την επόμενη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021, με γνώμονα τα βασικά στοιχεία του κάθε σχεδιαστή. Ανακαλύψτε παρακάτω εκείνες που θα καθορίσουν τις επόμενες τάσεις.
Giambattista Valli
50 ονειρικά σχέδια για την επόμενη season παρουσίασε μέσω ενός μικρού μήκους βίντεο ο αγαπημένος Ιταλός σχεδιαστής Giambattista Valli. Γνωστός για την κοριτσίστικη και ρομαντική αισθητική του, ο Valli δημιούργησε την πιο «προσιτή» εκδοχή της δραματικής του φύσης: Αν και όλα είχαν ιδιαίτερες λεπτομέρειες, τούλι, διαφάνειες, πολυτελή tweed και ντελικάτα υφάσματα, ήταν κάπως πιο «λιτά», σαν να είχε μειώσει την «extravagant» διάθεση τους. Η πανδημία, όπως δήλωσε μετέπειτα, ήταν εκείνη που τον ώθησε σε αυτή την κατεύθυνση, δημιουργώντας «υβριδικά» κομμάτια, που θα μπορούσαν να προσαρμοστούν σε πιο καθημερινές εμφανίσεις, διατηρώντας όμως πάντα τον έντονο χαρακτήρα τους. Αρκετά από τα σχέδια του, μάλιστα, αποτέλεσαν «ωδή» στο σύγχρονο office style, με tailoring γραμμές, ταγέρ, matching sets και φορέματα που θα λάτρευε η κάθε μία μας. Επίσης, ο ίδιος παρουσίασε και το καινούργιο logo του οίκου, με τα αρχικά του «GV» φυσικά να συνδυάζονται. Ο ίδιος αναφέρει πως αυτή η συλλογή ήταν αποτέλεσμα ενός «πνευματικού καθαρισμού», κατά τη διάρκεια των διακοπών του σε ένα απομονωμένο μέρος «γεμάτο φύση και ομορφιά». Εξ ου και τα στιγμιότυπα από αυτό το εξωτικό μέρος στο βίντεο της παρουσίασης.
Givenchy
Όλοι περίμεναν με ανυπομονησία τη νέα συλλογή του οίκου Givenchy, καθώς θα ήταν το ντεμπούτο του Matthew M. Williams ως καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου. Πώς μπορεί να χαρακτηριστεί, λοιπόν, η νέα κατεύθυνση του οίκου; Ως μια «γροθιά στο κατεστημένο»! Σαν «σίφουνας», ισοπέδωσε όσα είχε δημιουργήσει η προκάτοχος του Clare Waight Keller. Η Haute Couture αισθητική της, η διαχρονική κομψότητα που χαρακτήριζε τα σχέδια της είναι, πλέον, παρελθόν. Ο εκκεντρικός 34χρονος σχεδιαστής, που παρουσιάστηκε επίσημα στον οίκο Givency με φωτογραφίες των τατουάζ του και του edgy style του, διψάει για το μοντέρνο, αυτό που θέλει το νέα κοινό, αυτό που θα λάτρευαν οι πιο τολμηρές «ιέρειες του style». Αυτήν του τη «δίψα» την εμπότισε στα νέα του κομμάτια, που παρουσίασε μέσω lookbook. Street-urban στοιχεία, αυστηρές γραμμές, γεωμετρικά σχέδια και διαφορετικές υφές ανανεώσαν την εικόνα του οίκου. Κομμάτια, που αν και έφεραν την τόλμη αυτών των εκκεντρικών styles και στοιχείων, ήταν πράγματι κομψά. Οι φρέσκες ιδέες του, που σίγουρα ανεβάζουν τον πήχη στη βιομηχανία, δεν είχαν κάποια συγκεκριμένη έμπνευση, καθώς ο Williams δουλεύει με διαφορετικό τρόπο συγκριτικά με άλλους συναδέλφους του, επικεντρώνοντας πιο πολύ στα κομμάτια. Αυτό που έκανε εντύπωση ήταν η έλλειψη των λογότυπων-logo, κάτι αδιανόητο στη σημερινή τάση των νέων για την επίδειξη αυτών των «πολύτιμων» μονογραμμάτων. «Είναι αστείο το γεγονός πως περίμεναν από εμένα να το κάνω αυτό (να χρησιμοποιήσει logos, μονογράμματα), δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί. Στο Alyx (το δικό του brand), άλλωστε, δεν το έχουμε κάνει», αναφέρει χαρακτηριστικά. Αντ’ αυτού, επικεντρώθηκε στη δημιουργία αξεσουάρ που θα αντικαταστήσουν το ρόλο τους.
Altuzarra
Σε ένα πρόσφατο άρθρο τους για τις επιπτώσεις της πανδημίας οι New York Times επέλεξαν τον τίτλο: «Η κατάθλιψη της πανδημίας τελείωσε. Η ύφεση της πανδημίας μόλις ξεκίνησε». Για τη βιομηχανία της μόδας, ωστόσο, η πανδημία λειτούργησε και ως «λάδι» στις μηχανές της. Η δημιουργικότητα των σχεδιαστών αναζωογονήθηκε από τις δύσκολες καταστάσεις και τα οικονομικά εμπόδια των brands τους. Αυτή την καλλιτεχνική ανανέωση είδαμε και στη συλλογή του Altuzarra, την οποία σχεδίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Joseph Altuzarra. Η πανδημία αναζωπύρωσε το άγχος του για επιβίωση, όχι μόνο για την επιχείρηση του και τη νέα κατεύθυνση της μόδας, αλλά και την περιβαλλοντική καταστροφή, τη βιωσιμότητα και το αναπάντεχο. Αυτοί οι φόβοι «τον ξεκλείδωσαν», με αποτέλεσμα να δώσει στα σχέδια του «τον πιο ειλικρινή εαυτό του». Τι σήμαινε αυτό; Σχέδια που ήταν «τέλεια ατελή», ολοκληρωμένα αλλά και ανολοκλήρωτα. Κομμάτια που ανάλογα με τις επιθυμίες του αγοραστή θα μπορούν να γίνουν πιο μακριά ή πιο κοντά, να «δείξουν» παραπάνω ή λιγότερο. «Πρόκειται για το άνοιγμα της δημιουργικής διαδικασίας και όχι για την απόκρυψη του δυσάρεστου μέρους του – αφήνοντας τους ανθρώπους να δουν το πάθος και την αγάπη (για τη μόδα)», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος. Κάθε κομμάτι είχε ιδιαίτερες λεπτομέρειες τις οποίες δύσκολα κάποιος τις βάζει σε λόγια: Cut-outs, διαφορετικές υφές και σχέδια, σκισίματα, αέρινες σιλουέτες αλλά και πιο αυστηρές, ουδέτεροι τόνοι αλλά και έντονοι και μπαρόκ πινελιές πάνω σε άκρως μοντέρνα ρούχα. Το μόνο σίγουρο με αυτή τη συλλογή του είναι πως ο καθένας θα βρει κομμάτια που ταιριάζουν απόλυτα στο style του!
Isabel Marant
Χρειάστηκε να περάσει αρκετός καιρός για να βρει η Marant το κίνητρο για να δημιουργήσει ξανά όχι μόνο μία συλλογή αλλά και μία επίδειξη. «Τότε, άρχισα να συνηθίζω στο γεγονός ότι πρόκειται έτσι να είναι η νέα μας ζωή », αναφέρει χαρακτηριστικά η ίδια και συνεχίζει: «Φοβάμαι ότι θα διαρκέσει για ακόμα λίγο. Γι’ αυτό και θεώρησα πως ήταν μια καλή ευκαιρία να αρχίσω να βλέπω τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο». Έτσι, ξεκίνησε να σχεδιάζει και να διοργανώνει την επόμενη της συλλογή και το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που περιμέναμε: Αδιαμφισβήτητα εκείνη! Αντί να δημιουργήσει πιο λιτά ρούχα ή κομμάτια εμπνευσμένα από κάποια sci-fi ταινία με θέμα μία παγκόσμια κρίση (όπως ας πούμε την πανδημία) όπως έκαναν πολλοί, εκείνη έμεινε πιστή στο style της και το γούστο της. «Οι σιλουέτες που σχεδιάζω είναι πολύ αναγνωρίσιμες. Δεν μπορώ να σχεδιάσω με έναν άλλο τρόπο. Δεν χρειάζεται να αλλάξω επειδή οι καιροί είναι διαφορετικοί». Άκρως θηλυκά σχέδια και κομμάτια, που αγκαλιάζουν μοναδικά το σώμα, χαρούμενα έντονα prints και casual ρούχα κυριάρχησαν στη νέα της συλλογή. Ήταν μία ανοιξιάτικη γιορτή που εξυμνούσε τη γυναικεία φύση και το μόνο σίγουρο είναι πως την επόμενη season τα ρούχα της θα γίνουν sold out! «Σκοπός είναι να τονώσουμε την αυτοπεποίθηση των γυναικών, να τις κάνουμε να νιώθουν καλά μέσα στα ρούχα – τα οποία αν και είναι ευκολοφόρετα και άνετα δεν σας μεταμφιέζουν σε κάτι που δεν είστε. Για μένα, η μόδα είναι η απόλαυση της ζωής. Πρέπει να είναι θετική. Είναι μια απελευθέρωση ενέργειας που αφήνει πίσω της άσχημες αισθήσεις», καταλήγει η ίδια.
Διαβάστε επίσης:
Fall Blues: Η απόχρωση της χρονιάς κυριαρχεί και το φθινόπωρο
Blazer: Το κομμάτι που θα αναβαθμίσει κάθε σας εμφάνιση
Black Jeans: Το κομμάτι κλειδί της γυναικείας γκαρνταρόμπας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση