Fashion

Fashion News: Οι τελευταίες εξελίξεις από τη βιομηχανία της μόδας

Πηγή φωτογραφίας Instagram @balmain

Φτάνοντας στο τέλος της εβδομάδας κοιτάμε προς τα πίσω και αφουγκραζόμαστε τα τελευταία γεγονότα στη βιομηχανία της μόδας.

Η πανδημία έχει σίγουρα επηρεάσει το χώρο της μόδας με επιχειρήσεις της να κηρύσσουν πτώχευση, ενώ άλλες να βρίσκουν νέους έξυπνους τρόπους για να επικοινωνήσουν τα τελευταία σχέδια τους. Παράλληλα, υπάρχουν και κάποιοι που επαναπροσδιορίζουν τη δημιουργικότητα τους και τις μούσες τους, ενώ άλλοι υιοθετούν καινοτομίες για μία βιώσιμη ανάπτυξη.

Ο λόγος για του Stella MacCartney, Balmain, Ralph & Russo και Valentino, τις τελευταίες δράσεις των οποίων σας παρουσιάζουμε παρακάτω.

Το δέρμα από μανιτάρι που εισάγει η Στέλλα Μακάρντεϊ στη συλλογή της

Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε γνωστό πως ο γαλλικός οίκος πολυτελών ειδών Hermès θα επανασυστήσει την εμβληματική τσάντα του «Victoria», για την δημιουργία της οποίας θα χρησιμοποιηθεί ένα υλικό που μιμείται το δέρμα και προέρχεται από την εταιρεία MycoWorks, από την Καλιφόρνια. Το υλικό αυτό βασίζεται στο μυκήλιο και πλέον θα κάνει την εμφάνιση του και στα σχέδια της Στέλλα Μακάρντεϊ.

Πρόκειται για ένα είδος εναλλακτικού δέρματος, κατασκευασμένο από το φυτικό μέρος ενός μύκητα, που αποτελείται από μια διακλαδωτή μάζα με νηματώδη υφή η οποία αποκαλείται μυκήλιο. Οι αποικίες μυκήτων που αποτελούνται από μυκήλια βρίσκονται κυρίως στο έδαφος και τα υποστρώματα του. Το εναλλακτικό υλικό που προκύπτει από την επεξεργασία του μυκηλίου μοιάζει πολύ με το παραδοσιακό δέρμα και στην εμφάνιση και στην αφή.

Σε αντίθεση με τη διαδικασία της αφαίρεσης και επεξεργασίας του δέρματος των ζώων, το μυκήλιο αναπαράγεται και ευδοκιμεί σε αφθονία στη φύση και τρέφεται από φυσικές πηγές.  Οι επιστήμονες, μάλιστα, έχουν καταφέρει να αναπαράγουν το μυκήλιο σε εργαστήρια και να δημιουργήσουν το υλικό απλά με τη χρήση λιπάσματος, νερού και αέρα.

Τώρα, η Στέλλα Μακάρντεϊ θα υιοθετήσει για τα κομμάτια των συλλογών της το Mylo™️, το νέο βιώσιμο και vegan δέρμα από τη Bolt Threads που βασίζεται στο μυκήλιο των μανιταριών, αρχικά παρουσιάζοντας δυο κομμάτια, με τα οποία στοχεύει να παρουσιάσει τις προοπτικές αυτού του νέας εποχής υλικού.

Η ίδια αναφέρει πως «πιστεύω ότι η Stella McCartney κοινότητα δεν θα χρειαστεί ποτέ να συμβιβάσει τη επιθυμία για πολυτέλεια για τη βιωσιμότητα, και το Mylo™️ μας επιτρέπει να το κάνουμε αυτό πραγματικότητα».

Balmain X Mattel: Η Barbie και ο Ken τα νέα μοντέλα του οίκου

Μετά τη διαδικτυακή παρουσίαση της συλλογής για τη season Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 ο γαλλικός οίκος μόδας Balmain ενώνει τις δυνάμεις του με την Mattel για ένα φανταστικό editorial. Πρόκειται για την επιστράτευση -σαν άλλα μοντέλα- των Barbie και Ken, οι οποίοι φωτογραφήθηκαν στο αεροδρόμιο όπου γυρίστηκε η επίδειξη της Fall Collection. Έτσι, εμφανίστηκαν στην ίδια τοποθεσία όπου τα μοντέλα του Ολιβιέρ Ρούστεινγκ, καλλιτεχνικού διευθυντή του Balmain, περπάτησαν, δηλαδή πάνω στα φτερά ενός αεροσκάφους της AirFrance.

Οι κούκλες CGI ντύθηκαν με τα χαρακτηριστικά κομμάτια του οίκου, ενώ ξεχώρισαν οι έντονοι ώμοι και τα χρυσά κουμπιά. Οι εμφανίσεις τους, μάλιστα, ολοκληρώνονται με τις εμβληματικές τσάντες από το αρχείο του οίκου του 1945. Πρόκειται για σχέδια του αείμνηστου ιδρυτή του οίκου Πιερ Μπαλμέν.

Ο Ρουστείνγκ σε δηλώσεις του για τη συνεργασία με την Mattel παραδέχτηκε ότι έπαιζε με τις κούκλες Barbie ως παιδί, αλλά το κρατούσε πάντα μυστικό από τους γονείς του. «Θυμάμαι ότι ο πατέρας μου δεν ήθελε να κρατήσω μια Barbie στο χέρι μου, αλλά νομίζω ότι είναι λάθος», είπε. Στη φωτογράφηση, ο σχεδιαστής παίζει με την έννοια του μπλε και του ροζ, ως χαρακτηριστικά χρώματα των δύο φύλων. Έτσι, βλέπουμε και τις δύο κούκλες ντυμένες σε αυτά τα χρώματα δημιουργώντας μία αντίθεση στα στερεότυπα των φύλων.

Ralph & Russo: Ο βρετανικός οίκος κήρυξε πτώχευση

Η πανδημία προκάλεσε, μεταξύ άλλων, σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία, με επιχειρήσεις να κλείνουν η μία μετά την άλλη ή να κυρήσσουν πτώχευση. Ανάμεσα στις αυτές βρέθηκαν και αρκετές που ανήκουν στη βιομηχανία της μόδας, με την τελευταία να είναι ο βρετανικός οίκος Ralph & Russo.

Ως αποτέλεσμα της τεράστιας πτώσης στις πωλήσεις του, το brand με έδρα στο Λονδίνο θα τελέσει υπό καθεστώς εποπτείας από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, με στόχο την αναδιάρθρωση και εν τέλει τη σωτηρία της επιχείρησης. Η καλλιτεχνική διευθύντρια και μία εκ των ιδρυτών του οίκου, Tαμάρα Ραλφ, υπογράμμισε πως «τα τελευταία 11 χρόνια o Ralph & Russο ήταν η αγάπη και το απόλυτο πάθος μου. Μαζί με το ταλαντούχο προσωπικό μου και τους δεξιοτέχνες τεχνίτες που βρίσκονται στην καρδιά του οίκου, χτίσαμε ένα διεθνές luxury brand για το οποίο είμαι εξαιρετικά περήφανη. Τους τελευταίους 12 μήνες αντιμετωπίσαμε πρωτόγνωρες συνθήκες στις συναλλαγές μας στη διάρκεια της πανδημίας, που είχαν ως αποτέλεσμα μια τεράστια πίεση στην επιχείρηση μας και τους προμηθευτές μας σ’ όλο τον πλανήτη. Παρά τις δυσκολίες αυτές, συνεχίσαμε να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας όλο αυτόν τον καιρό».

Ο οίκος Ralph & Russo ιδρύθηκε το 2010 από την Ταμάρα Ραλφ και τον Μάικλ Ρούσο, και απέκτησε αφοσιωμένους πελάτες, τους οποίους η σχεδιάστρια φρόντισε να ευχαριστήσει για τη στήριξή τους στους δύσκολους αυτούς καιρούς. «Με διαβεβαίωσαν ότι αυτή η διαδικασία θα μας επιτρέψει να επαναχρηματοδοτήσουμε την επιχείρηση και θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε: να δημιουργούμε για τις γυναίκες σ’ όλο τον πλανήτη. Δεσμεύομαι για καλύτερες μέρες στο μέλλον γι’ αυτό το brand, στο οποίο παραμένω αφοσιωμένη. Οι πελάτες μου, το προσωπικό και εγώ έχουμε έναν άρρηκτο δεσμό και θα το ξεπεράσουμε όλο αυτό μαζί», καταλήγει στη δήλωση της η σχεδιάστρια.

Valentino: Η διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια την Zendaya 

Τον περασμένο Δεκέμβριο, ανακοινώθηκε ότι η Zendaya θα είναι η νέα «μούσα» του Valentino και τώρα είναι το πετράδι στην καμπάνια για την κολεξιόν S/S 21 του ιταλικού οίκου. Με τίτλο Valentino Collezione Milano, η συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 είναι «μια collection που εκφράζει ριζοσπαστική στάση, μέσω δημιουργικότητας» -μια ρήση που θα μπορούσε απόλυτα να ταιριάζει στην ίδια την 24χρονη ηθοποιό.

Στην καμπάνια που συνοδεύει την κολεξιόν, ο φακός του Μάικλ Μπέιλι Γκέιτς αιχμαλωτίζει την Zendaya, η οποία φορά σκούρο jean και ένα boho-chic πουκάμισο. Στον μηρό της, η τσάντα χειρός «Roman Stud». Σε άλλο σημείο του βίντεο, η Zendaya, φορώντας ένα ροζ overshirt, παίρνει μια απείθαρχη πόζα.

Στην αναζήτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Πιερπάολο Πιτσιόλι να «επανανοηματοδοτήσει τους κώδικες του οίκου» αυτή τη σεζόν, η Zendaya συμβολίζει την πρώτη επίσημη «DiVa» του Valentino. Για τον Πιτσιόλι, μια ντίβα είναι κάποια που «ζει μέσα στην ισχύ των αξιών της και ακολουθεί ένα μάντρα ενσυναίσθησης και σχέσης». «Ενσαρκώνει και αντιπροσωπεύει τέλεια αυτό που είναι ο Valentino και τις θέσεις του: Ξεχωριστή και με αυτοπεποίθηση, καθ’ οδόν προς το να επανακαθορίσει», ανέφερε για τη νέα του μούσα ο Γάλλος σχεδιαστής.

Διαβάστε επίσης:

Διαχρονικές και «ζωντανές»: Οι 4 αποχρώσεις που θα επικρατήσουν αυτήν τη season

Οι καλύτερες καμπάνιες μόδας για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021

Ελίζαμπεθ Τέιλορ: Ο έρωτας της μούσας του Χόλυγουντ με τα κοσμήματα

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση