H βιομηχανία της μόδας, ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, ετοιμάζεται να χαράξει «νέα εποχή».
Αρκετοί οίκοι αλλάζουν τον τρόπο επικοινωνίας τους με το κοινό, δημιουργώντας στρατηγικές μάρκετινγκ με πιο ουσιώδες περιεχόμενο που σέβεται τη δουλειά του δημιουργού. Από την άλλη, μεγάλοι όμιλοι στοχεύουν προς τη βιώσιμη ανάπτυξη τους και δημιουργούν «πράσινες» πρωτοβουλίες αλλά και προωθούν το μήνυμα της συμπεριληπτικότητας, ενώ άλλοι κοιτούν στο ένδοξο παρελθόν για να πάνε μπροστά με συλλογές που αντηχούν το διαχρονικό κλασικό. Ο λόγος για τους Bottega Veneta, LVMH, Erdem και Ralph Lauren τα τελευταία projects των οποίων σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Bottega Veneta: Ο ιταλικός οίκος μόδας λανσάρει το δικό του περιοδικό
Από τη στιγμή που ανέλαβε ο Ντάνιελ Λι την καλλιτεχνική διεύθυνση του Bottega Veneta, o ιταλικός οίκος μόδας εξελίχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς κερδίζοντας νέο κοινό. Τα σχέδια του Λι έγιναν ανάρπαστα καθορίζοντας τις τάσεις από το 2018. Η μία επιτυχημένη συλλογή διαδεχόταν την άλλη και προσωπικότητες από τη βιομηχανία της μόδας, του θεάματος και της μουσικής φωτογραφίζονται με κάθε του κομμάτι.
Έτσι, όταν αποφάσισε να κλείσει το λογαριασμό του ο οίκος, όλοι παραξενεύτηκαν, αφού γνώριζε μέρα με την μέρα μεγαλύτερη δημοτικότητα. Η σύντομη αποχή του από τα social media ήταν, ωστόσο, ένα «τρικ» του μάρκετινγκ, δημιουργώντας θόρυβο και «φουντώνοντας» τις συζητήσεις γύρω από το όνομα του, λίγο προτού παρουσιάσει τη νέα του συλλογή.
Μετά, λοιπόν, από αυτή την κίνηση, ο οίκος ανακοίνωσε πως θα κυκλοφορήσει ένα περιοδικό! Πρόκειται για μία ψηφιακή έκδοση, που θα παρέχει πρωτότυπο, προσεγμένο και λεπτομερές περιεχόμενο, ενώ θα είναι τριμηνιαία.
«Τα social media αντιπροσωπεύουν την ομογενοποίηση του πολιτισμού και όλοι βλέπουν το ίδιο περιεχόμενο. Για αυτό που κάνω απαιτείται πολλή σκέψη και τα social media το υπεραπλουστεύουν», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Λι για τη νέα πρωτοβουλία. Στο πρώτο τεύχος του οι λάτρεις της μόδας και του οίκου θα μπορούν να δουν ένα νέο βίντεο της Missy Elliot για την επιτυχία της Hot Boyz, με τον Βρετανό σχεδιαστή να ελπίζει ότι όλοι «θα καθίσουν να το δουν όπως θα έκαναν με μια ταινία».
LVMH: Μεταπωλεί το deadstock των υλικών από διάσημους οίκους και brands
Ο γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών LVMH στρέφεται προς την ανακύκλωση και τη βιωσιμότητα μέσα από τη νέα του «πράσινη» πρωτοβουλία. Ο λόγος για την μεταπώληση υλικών, που έχουν περισσέψει από τα brand του, μέσω μίας πλατφόρμας. Έτσι, σχεδιαστές, που χρησιμοποιούν deadstock υφάσματα ως μία οικονομική εκδοχή υψηλής ποιότητας υλικών, θα βοηθηθούν περισσότερο ώστε να επιβιώσουν σε αυτή την δύσκολη οικονομική περίοδο.
Η δράση του LVMH έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση της γαλλικής κυβέρνησης για την εξέταση του ενδεχόμενου να απαγορεύσει στα brands και τους οίκους μόδας να καταστρέφουν ή να πετούν στα σκουπίδια τα ρούχα που δεν πωλούνται. Μάλιστα, τα αχρησιμοποίητα υφάσματα κοστίζουν στη βιομηχανία της μόδας 120 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με το online deadstock marketplace «Queen of Raw». Όπως δήλωσε στο Business of Fashion, η Στέφανι Μπενεντέτo, συνιδρύτρια του Queen of Raw, «για πάρα πολύ καιρό κανείς δεν έδινε σημασία στα αχρησιμοποίητα υφάσματα. Αυτό δεν βγάζει νόημα για τους ανθρώπους και τον πλανήτη, αλλά σίγουρα δεν βγάζει κανένα νόημα και με όρους κέρδους».
Erdem x Universal Standar: Μία συνεργασία που γιορτάζει την συμπεριληπτικότητα στα μεγέθη
Λίγους μήνες πριν το ρομαντικό brand Erdem, με τις υπέροχες φλοράλ αιθέριες δημιουργίες, είχε ανακοινώσει πως στην ανοιξιάτικη συλλογή του θα συμπεριλάβει και plus size νούμερα -μία κίνηση που στοχεύει στη συμπεριληπτικότητα και την αλλαγή της βιομηχανίας της μόδας. Τώρα, λοιπόν, συνεχίζει αυτή τη δέσμευση μέσα από τη νέα του συνεργασία με το size-inclusize brand Universal Standard, για τη δημιουργία μίας capsule συλλογής.
Αυτή περιλαμβάνει μία ολόσωμη φόρμα, τρία στυλ jeans, μία denim φούστα, ένα φόρεμα και μπλούζες με το χαρακτηριστικό floral μοτίβο του οίκου. Οι τιμές τους είναι πιο προσιτές από αυτές της Ready-to-Wear συλλογής του Erdem, καθώς κυμαίνονται από €100 μέχρι €170.
«Θαυμάζω αυτό που κάνουν στη Universal Standard και είχα κάθε επιθυμία να συνεχίσω τη συζήτηση για τη συμπεριληπτικότητα. Η βιομηχανία της μόδας προσαρμόζεται με πολύ αργούς ρυθμούς στην παραγωγή περισσότερων μεγεθών. Κι αν και πιστεύω ότι έχει υπάρξει μία θετική στροφή στη μόδα αναφορικά με τους διαφορετικούς σωματότυπους και τα μεγέθη, πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι στο παρελθόν, χρειάζεται ακόμα να γίνουν βήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο σχεδιαστής Ερντέμ Μοράλιογλου για τη νέα του συνεργασία.
Ralph Lauren: Η νέα του συλλογή ωδή στο παλιό Χόλυγουντ
Τη συλλογή για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 παρουσίασε μέσα από μία μικρού μήκους ταινία ο αμερικάνικος οίκος μόδας Raplh Lauren, γνωστός για τη διαχρονική κομψότητα και το περίτεχνο tailoring στα σχέδια του. Η ταινία αποτελεί μία ωδή στο παλιό Χόλυγουντ και είναι γυρισμένη σε ασπρόμαυρο με τζαζ μουσική να «ντύνει» τις νοσταλγικές εικόνες πολυτέλειας και φινέτσας!
Η αποκάλυψη της συλλογής έγινε με μία ατμοσφαιρική παράσταση της Τζανέλ Μονά με τον τίτλο «All or Nothing at All», που μεταδόθηκε σε ζωντανά από το κεντρικό κατάστημα του οίκου στο Μπέβερλι Χιλς. Η καλλιτέχνης ερμήνευσε το ομώνυμο τραγούδι του Φρανκ Σινάτρα, όπως επίσης και τα δικά της τραγούδια «Peachtree Blues», «Dorothy Dandridge Eyes» και «Tightrope», ενώ παράλληλα τα μοντέλα, ως άλλοι θαμώνες ενός παλαιού τύπου βραδινού κλαμπ, κάνουν την εμφάνισή τους ντυμένα με τις δημιουργίες της συλλογής.
«Τα σχέδια μου αφορούσαν πάντα τη δημιουργία ενός κόσμου που είναι πέρα από τη μόδα, ενός κόσμου που τον χαρακτηρίζει ο ρομαντισμός και η διαχρονική φινέτσα. Αυτή τη σεζόν, η συλλογή μου τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άντρες συνυφαίνει αυτά τα συναισθήματα και εκφράζει ένα προσωπικό στυλ, που είναι μοντέρνο και διαχρονικό», τονίζει ο Αμερικανός βετεράνος της μόδας Ραλφ Λόρεν για τη νέα του κολεξιόν. Τέλος, ο ίδιος αποκάλυψε πως άντλησε έμπνευση από το στυλ και τον ρομαντισμό των αγαπημένων του ταινιών της εποχής.
Διαβάστε επίσης:
Styling Tips: Αυτά είναι τα απαραίτητα πανωφόρια της άνοιξης
Οι καλύτερες καμπάνιες μόδας για τη season Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021
Ελίζαμπεθ Τέιλορ: Ο έρωτας της μούσας του Χόλυγουντ με τα κοσμήματα
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση