FASHION

Fendi, Area και Victo & Rolf επαναπροσδιορίζουν την έννοια της Υψηλής Ραπτικής

Πηγή φωτογραφίας Instagram @fendi

Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής για τη season Άνοιξη 2021 έφτασε στο τέλος της με τις συλλογές των Fendi, Area και Victo & Rolf. Καθένας τους, έδωσε τη δική του ερμηνεία στον όρο Υψηλή Ραπτική εν μέσω πανδημίας, σε μία νέα εποχή και για ένα καταναλωτικό κοινό που έχει αλλάξει κάθε κριτήριο του μετά το πρώτο κύμα της.

Πώς φαντάζονται την φαντάζονται την Υψηλή Ραπτική μετά την πανδημία, όταν η πραγματικότητα που γνωρίζουμε σήμερα ίσως αποτελεί παρελθόν;

Fendi: Η πασαρέλα με την αφρόκρεμα της μόδας

«Από τα γλυπτά του Μπερνίνι μέχρι το διαχρονικό, απροσδιόριστου φύλου, μυθιστόρημα ‘Ορλάντο’ της Βιρτζίνια Γουλφ, το show ξεκινάει ένα ταξίδι που φτάνει από τη βρετανική περιοχή του Bloomsbury μέχρι τη Galleria Borghese στη Ρώμη». Αυτό αναφέρει ως έμπνευση ο οίκος για την πρώτη συλλογή Υψηλής Ραπτικής του Κιμ Τζόουνς για τον Fendi. Η παρουσίαση της συλλογής σηματοδότησε το ντεμπούτο του βρετανού σχεδιαστή, ο οποίος είναι παράλληλα καλλιτεχνικός διευθυντής των ανδρικών συλλογών του οίκου Dior. Όλα αυτά τα χρόνια συνήθιζε να σχεδιάζει street wear και Ready-to-Wear συλλογές, κάτι τελείως διαφορετικό από την Υψηλή Ραπτική. Ωστόσο, ο ίδιος απέδειξε πως μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά και σε αυτό τον τομέα.

Ο Τζόουνς χρησιμοποίησε, επίσης, ως έμπνευση τα σχέδια του Καρλ Λάγκερφελντ, ο οποίος μετά το θάνατο του, δύο χρόνια πριν, άφησε μία δημιουργική κληρονομία σχεδόν 5 δεκαετιών. Ο ίδιος, έτσι, αναβίωσε τον «ρωμαϊκό» μοντερνισμό του Καρλ, προσδίνοντας «αίγλη» στα σχέδια του τα οποία έφεραν αναφορές στις Τσάρλεστονς και τα 20s.

Η επίδειξη μεταδόθηκε , παράλληλα, διαδικτυακά από το Palais Brongniart στο Παρίσι. Στην πασαρέλα περπάτησαν επιφανείς προσωπικότητες του χώρου όπως η Κέιτ Μος και η κόρη της Λίλα, η Ναόμι Κάμπελ, η Κρίστι Τέρλινγκτον και η Ντέμι Μουρ. Το all-star cast του Fendi διέσχισε μία ιδιόρρυθμη πασαρέλα, που σχημάτιζε έναν γυάλινο λαβύρινθο με διαφανή πλαίσια-δωμάτια στα οποία μοιράστηκαν έπειτα τα μοντέλα. Μάλιστα, από ψηλά ο γυάλινος λαβύρινθος σχημάτιζε και το μονόγραμμα του οίκου.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fendi (@fendi)

Η συλλογή αποτελούνταν από αιθέριες και ανάλαφρες σιλουέτες, διαφάνειες κεντημένες με κρυστάλλους και πέρλες, μεγαλοπρεπή φορέματα από βαριά, γυαλιστερά υφάσματα με κάπες, εμπριμέ γυαλιστερά κοστούμια και ενσωματωμένες κάπες, μεταλλιζέ φορέματα και ογκώδη πανωφόρια με κεντημένα prints σε ήσυχες μελαγχολικές αποχρώσεις, όπως τα γκρι, το λευκό, το ροζ, το γαλάζιο. Πρόκειται για δημιουργίες που τονίζουν τόσο το δυναμισμό όσο και τη λεπτότητα της γυναικείας φύσης. Βέβαια, ο Τζόουνς φρόντισε να κάνει ακόμα πιο επίκαιρη τη συλλογή του και μέσω του fluid χαρακτήρα της: Στη πασαρέλα του Fendi περπάτησαν και ανδρικά μοντέλα φορώντας τις γυναικείες δυναμικές και συγχρόνως ευαίσθητες δημιουργίες.

Area: Η σύγχρονη Υψηλή Ραπτική είναι καθηλωτική

Αλλά, ακόμα ένα ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής για τη season Άνοιξη 2021. Ο λόγος για το Νεοϋορκέζικο brand Area, το οποίο κέρδισε τις εντυπώσεις με την φανταχτερή και πρωτότυπη συλλογή του. Το σχεδιαστικό δίδυμο πίσω από την Haute Couture συλλογή δεν είναι άλλο από τους Beckett Fogg και Piotrek Panszczyk, οι οποίοι χαρακτήρισαν τα σχέδια τους ως μία πιο απελευθερωτική μείξη των σχεδίων των Emanuel Ungaro, Yves Saint Laurent και Cristobal Balenciaga.

Στις τελευταίες συλλογές τους, οι Fogg και Panszczyk είχαν αφήσει τη κοινότητα της μόδας έκπληκτη με τα εκθαμβωτικά κρύσταλλα και τις περίτεχνες σιλουέτες, οι οποίες πολλές φορές θύμιζαν κάτι από την Υψηλή Ραπτική. Μάλιστα, τράβηξαν τα βλέμματα και των Beyoncé και Μισέλ Ομπάμα, οι οποίες έγιναν και πελάτισσες τους ύστερα. Το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο τους, λοιπόν, με 14 looks παρουσίασε σε μεγαλύτερο εύρος όσα έχουμε δει στο παρελθόν.

Παράλληλα, μέσω του lookbook τους, με πρωταγωνιστές τις Precious Lee και Yasmin Wijnaldum, έδωσε ένα ηχηρό μήνυμα για την ταυτότητα του brand, καθώς συμπεριέλαβε διαφορετικούς σωματότυπους αλλά και φυλές. «Έχουμε βάλει ως στόχο μας να κάνουμε τη θετική διαφορά», αναφέρει χαρακτηριστικά η Fogg.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη AREA (@area)

Η συλλογή του Area αποτελούνταν από περίτεχνα σχέδια, τα οποία έφεραν cut-outs και κρυστάλλους που σχημάτιζαν ενδιαφέρουσες σιλουέτες. Το σχεδιαστικό δίδυμο ανέφερε πως ως έμπνευση χρησιμοποίησε τις αμφιέσεις των Μπέρμερ, μια ομάδα ιθαγενών από τη Βόρεια και τη Δυτική Αφρική. Σε αυτούς οφείλονται όλες οι διακοσμήσεις των ρούχων, όπως εκείνες πάνω στο μαύρο κοστούμι, αλλά και τα δύο εκκεντρικά φορέματα που δημιουργήθηκαν από χιλιάδες ξεχωριστούς χειροποίητους κύκλους οργαντζάς, ενώ τα δύο «rib cage» φορέματα κεντημένα με Swarovski κρυστάλλους στη Ινδία, βρίσκονται ήδη στα επόμενα κόκκινα χαλιά μετά τους περιορισμούς της πανδημίας. Η Haute Couture του Area σίγουρα απέχει από όσα έχουμε συνηθίσει και βάζει, μαζί με άλλες φετινές συλλογές, το δικό του λιθαράκι για τον επαναπροσδιορισμό τόσο της Υψηλής Ραπτικής όσο και των κανόνων στο χώρο της μόδας.

Το rave πάρτι των Victor & Rolf

Οι συλλογές Haute Couture για την Spring 21 φαίνεται πως κρύβουν μία «απελευθέρωση», μία συναισθηματική και δημιουργική «αναγέννηση», ακριβώς όπως η φύση κατά τη διάρκεια της άνοιξης. Από αυτό το ρεύμα δεν εξαιρέθηκε ούτε το σχεδιαστικό δίδυμο Victor & Rolf, οι οποίοι χαρακτήρισαν τη συλλογή τους ως «rave couture».

Πράγματι, πρόκειται για μία συλλογή που φέρει θετικά συναισθήματα και ενέργεια, σπρώχνοντας μπροστά τη μόδα της Υψηλής Ραπτικής. «Αυτή τη season θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι αντίθετο με όσα συμβαίνουν… μία έξοδο σε μία ατμόσφαιρα πάρτι», αναφέρουν οι Viktor Horsting και Rolf Snoeren.«Παρατηρήσαμε ότι πέσαμε αρκετά ψυχολογικά με όλες τις αρνητικές ειδήσεις και αισθανθήκαμε ότι χρειαζόμαστε, ως δημιουργοί, να προσφέρουμε κάτι γεμάτο θετικότητα, ενέργεια και δύναμη».

Το ολλανδικό δίδυμο υιοθέτησε μια πιο ενστικτώδη προσέγγιση αυτή τη σαιζόν, κάνοντας τη νεολαία και την ανακύκλωση βασικά θέματα της συλλογής τους. Ανάμεσα, λοιπόν, στα κομμάτια που παρουσίασαν παρατηρήσαμε επαναλαμβανόμενα σύνολα – bra top & φούστα και bra top & παντελόνα – ωστόσο είχαν έναν ιδιαίτερο και μοναδικό χαρακτήρα το κάθε ένα. Συνδύαζαν την «edgy» αισθητική ενός φεστιβάλ μουσικής -όπως το «burning man»- με την ρομαντική αισθητική της Υψηλής Ραπτικής. Παράδειγμα αποτελούν τα μεταλλιζέ υφάσματα τα οποία συνδυάστηκαν με τις ρομαντικές φούστες και τα κεντήματα από κρυστάλλους.

Έχοντας ως προσέγγιση της συλλογής το «οτιδήποτε πηγαίνει», χρησιμοποίησαν στοιχεία και κομμάτια του δικού τους αρχείου, όπως κοσμήματα, tops και θραύσματα υφάσματος για να δημιουργήσουν κάτι νέο. Παρ’ όλα αυτά, οι όγκοι και οι αμέτρητες οργάντζες ήταν παρούσες και σε αυτή την Haute Couture συλλογή. «Δημιούργησε μια ένταση από πράγματα που απλά δεν ανήκουν μαζί», σημειώνει ο Snoeren. «Ήταν πολύ συνειδητό να βάλεις κάτι σχεδόν χειροποίητο, σχεδόν DIY (do it yourself), απέναντι από μια πολύ εκλεπτυσμένη τεχνική ραπτικής», συνεχίζει ο ίδιος.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Viktor&Rolf (@viktorandrolf)


Την νεανική και industrial αισθητική της συλλογής ολοκλήρωσε ο χώρος όπου γύρισαν το βίντεο της επίδειξης τους. Το σχεδιαστικό δίδυμο επέλεξε ένα εργοστάσιο πυρομαχικών από το Ψυχρό Πόλεμο, το οποίο έχει μετατραπεί πλέον σε χώρο σύγχρονης τέχνης. Προς μεγάλη χαρά του Horsting, διατηρεί την εμφάνιση ενός «εγκαταλελειμμένου εργοστασίου» – με εξαίρεση τη χρυσή εγκατάσταση από λιωμένα πυρομαχικά στο παρασκήνιο, μία δημιουργία που εκφράζει την τάση των σχεδιαστών για την ενδυματολογική αλχημεία.

Διαβάστε επίσης:

Say «yes» to the dress: Οι επικρατέστερες τάσεις στα φορέματα για αυτή την περίοδο

Haute Couture: Οι καθηλωτικές επιδείξεις των Chanel, Dior και Valentino

Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής άνοιξε με τους Schiaparelli, Iris van Herpen και Giambattista Valli

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση