FASHION

Genderless – Fluid – Unisex: Η Ανδρική Εβδομάδα Μόδας αλλάζει «πρόσημο»

Πηγή φωτογραφίας Instagram @fashionweek

Η βιομηχανία της μόδας διανύει μία πολύ σημαντική περίοδο αλλαγής, που πυροδοτήθηκε τόσο από την πανδημία όσο και από το νέο καταναλωτικό κοινό, τη γενιά Z. Έρχεται αντιμέτωπη με όλα τα «στραβά» της, με όσα πήγαιναν λάθος αλλά έμεναν μονάχα στη συζήτηση, στα γραφεία και τις πολυτελείς εκδηλώσεις.

Μία πρώτη γεύση παίρνουμε από την Ανδρική Εβδομάδα Μόδας, που δεν μοιάζει σχεδόν σε τίποτα με όσα είχαμε συνηθίσει. Πλέον, αρκετά brands σταματούν να διαχωρίζουν τις συλλογές τους στις Εβδομάδες Μόδας και τις παρουσιάζουν μαζί κατά τη διάρκεια του Men’s Fashion Week. Αιτίες αποτελούν τόσο η οικονομική βιωσιμότητα όσο και η καλλιτεχνική, που παύουν να θυσιάζονται στο βωμό των γρήγορων τάσεων και ρυθμών αυτής της βιομηχανίας. Παράλληλα, οι συλλογές αυτές επαναπροσδιορίζουν το ανδρικό dress code, ενώ πολλές -αν όχι οι περισσότερες- δημιουργούν εξ ολοκλήρου genderless και fluid collections, χωρίς «πρόσημο», χωρίς ταμπέλες και χωρίς κατηγορίες.

Παράδειγμα αποτελεί ο Γκλένν Μάρτενς, σχεδιαστής του Y/Project, που ήταν από τους πρώτους που παρουσίασαν τις Fall συλλογές τους με genderless «διάθεση». Ο ίδιος όχι μόνο συμπεριέλαβε και γυναικεία μοντέλα αλλά παρουσίασε κομμάτια που δεν φέρουν κάποια φυλετική ταυτότητα, δηλαδή να διαχωρίζονται σε γυναικεία και ανδρικά. Η ανατροπή, ωστόσο, δεν περιορίστηκε μονάχα στα unisex ενδύματα του, καθώς ο ίδιος επιχείρησε να αποδομήσει κάθε συμβατικό πατρόν. Έτσι δημιούργησε ένα «καλλιτεχνικό χάος», ρούχα με έντονο χαρακτήρα που έρχονται σε αντίθεση με όσα διαφημίζονται στα social media. Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά πως δεν ήθελε κάτι εύπεπτο, ήθελε να κάνει τη διαφορά τόσο με την ταυτότητα της συλλογής όσο και με τις παραγωγικές διαδικασίες, οι οποίες στηρίζονται σε βιώσιμες πρακτικές.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Y/PROJECT (@yproject_official)

Από την άλλη πλευρά ο εκκεντρικός Charaf Tajer του brand Casablanca έδωσε άλλο νόημα στις ανδρικές και γυναικείες συλλογές. Με αιώνια πηγή έμπνευσης τον Αριστοτέλη Ωνάση, δημιούργησε μία συλλογή με έμπνευση το Μονακό, τη Formula 1 και τα καζίνο του. Έτσι ο άνδρας του Casablanca δεν μπορεί παρά να έχει πολυτελές γούστο: Πέρλες, prints, μεταξωτά κομμάτια και περίτεχνες λεπτομέρειες από χρυσά κουμπιά τον έντυναν. Ένα πιο «ευαίσθητο» look ήταν ο στόχος του. Αντίθετα η πρώτη ολοκληρωμένη γυναικεία συλλογή του, που παρουσιάστηκε στο Men’s Fashion Week, «έρχεται σε αντίθεση με όλα εκείνα τα πατριαρχικά στερεότυπα για την θηλυκότητα και το ντύσιμο». Έτσι την είδαμε να εμφανίζεται με δυναμικά και, πάνω από όλα, πολυτελή σύνολα με έντονη 70s διάθεση.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη CasablancaⒸ (@casablancabrand)

Ο Μάθιου Ουίλιαμς για το brand Alyx, συμπεριέλαβε τόσο ανδρικά όσο και γυναικεία κομμάτια με έναν «ρευστό» ή αλλιώς gederless χαρακτήρα. Το αξιοσημείωτο, ωστόσο, δεν είναι απλά το γεγονός πως η συλλογή του δεν φέρει κάποιο χαρακτηριστικό πρόσημο. Η ιδιαιτερότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή του Givenchy, έγκειται στο γεγονός πως από κάθε πλευρά η συλλογή του απευθύνεται ακριβώς σε όσα ζητάει η νέα γενιά και πιο συγκεκριμένα η Gen Z: Άνετα και ευέλικτα κομμάτια με ιδιαίτερες λεπτομέρειες!

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 1017 ALYX 9SM (@alyxstudio)

Οι επιδείξεις του brand Wales Bonner δεν συνήθιζαν ποτέ να ακολουθούν το πρόγραμμα της βιομηχανίας της μόδας και έτσι και φέτος παρουσιάζει την Fall συλλογή του με γυναικεία και ανδρικά κομμάτια. Βασική θεματική της σχεδιάστριας του, Γκρέις Γουέιλς Μπόνερ, ήταν η ένωση των ριζών της, ο συνδυασμός δηλαδή της βρετανικής και καραϊβικής κουλτούρας. Πρόκειται για ένα πολιτισμικό ταξίδι της, που άρχισε από την ιστορική έρευνα για τους διανοούμενους που ξεκίνησαν από την Καραϊβική και βρέθηκαν να σπουδάζουν στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ με υποτροφίες. Αυτούς, λοιπόν, φαντάζεται ότι ντύνει η ίδια στο σήμερα, τους διανοούμενους που δεν καθορίζονται από ταμπέλες και επιλέγουν να απολαύσουν όσα τους δίνει η κάθε κουλτούρα. Έτσι βλέπουμε μία αρκετά genderless αισθητική, με τα γυναικεία μοντέλα να φοράνε 70s έντονα tailored κοστούμια και τα ανδρικά να εμφανίζονται με vibrant prints και πιο ανοιχτές γραμμές.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Wales Bonner (@walesbonner)

Στην ίδια fluid κατεύθυνση κινήθηκαν και οι Etro, Prada και Louis Vuitton, οι οποίοι παρουσίασαν μονάχα ανδρικές συλλογές. Παρ΄όλα αυτά, η κάθε μία επαναπροσδιόριζε το ανδρικό dress code με βάση τα δικά τους δεδομένα. Στο πρώτο brand ξεχώρισε το ανατολικό άρωμα που έφεραν τα λαχούρια, στο δεύτερο οι pastel αποχρώσεις και οι ασυνήθιστε για τις ανδρικές συλλογές γραμμές, ενώ στο τελευταίο την παράσταση έκλεψαν οι τσάντες, τα smart fluid κοστούμια, τα κιλτ και τα μακριά παλτό.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ETRO (@etro)

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Louis Vuitton (@louisvuitton)

Η μόδα αλλάζει μπροστά στα μάτια μας και βλέπουμε ήδη τους καρπούς ενός χώρου που επαναπροσδιορίζει τη ταυτότητα του και τις βασικές αξίες του, γράφοντας ένα καλύτερο μέλλον!

Διαβάστε επίσης:

Romanticize your life: Η μόδα επιβάλλει τη ρομαντική αισθητική σε κάθε μας εμφάνιση

Haute Couture: Η ιστορία της Υψηλής Ραπτικής

Styling: 3 αποχρώσεις που θα κάνουν κάθε σύνολο να φαίνεται πολυτελές

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση