Κάθε αστέρι του Hollywood, κάθε επιτυχημένος μουσικός και τραγουδιστής, κάθε supermodel και κάθε επιχειρηματίας δεν νοείται να εμφανιστεί στις πύλες εξόδου ενός αεροδρομίου χωρίς τουλάχιστον μια αποσκευή που να φέρει τη «χρυσή» υπογραφή του γαλλικού οίκου μόδας Louis Vuitton.
Αυτή η «ταξιδιωτική» παράδοση με τις αποσκευές του οίκου Louis Vuitton έχει τις ρίζες του βαθιά στο παρελθόν. Σίγουρα θα θυμάστε φωτογραφίες της Joan Collins από παπαράτσι με τα αμέτρητα μπαούλα ή άλλων αστέρων από την δεκαετία του ’80 και ’90… Ωστόσο, όλα άρχισαν τη δεκαετία του 1830, όταν ένας Γάλλος νεαρός από την επαρχία, ο Louis Vuitton, ταξίδευε με τα πόδια από την πόλη Ζουρά προς το Παρίσι. Μία από τις δουλειές που ανέλαβε εκεί ήταν ως μαθητευόμενος «layetier», ένα είδος υπηρέτη που οργάνωνε τις βαλίτσες των ευκατάστατων ταξιδιωτών. Ο εργατικός Vuitton γνώριζε πραγματικά πώς να πακετάρει λειτουργικά μια βαλίτσα και σύντομα κέρδισε την προσοχή του Ναπολέοντα Γ’, ο οποίος τον προσέλαβε για να γίνει ο layetier της συζύγου του, αυτοκράτειρας Ευγενίας. Η εμπειρία του Vuitton ως βασιλικού layetier του έδωσε το πλεονέκτημα να γνωρίζει τις πραγματικές επιθυμίες και ανάγκες ενός ταξιδιώτη.
Το 1854 άνοιξε τη δική του εταιρεία κατασκευής βαλιτσών στο Παρίσι. Οι πρώτες αποσκευές του ήταν ελαφριές και αεροστεγείς, με επίπεδες επιφάνειες για να διευκολύνουν την οργάνωση των ρούχων και αντικειμένων. Τα αρχικά ξύλινα πλαίσια ήταν καλυμμένα με τον γκρίζο καμβά «Trianon», ενώ το 1858 δημιούργησε τα πρώτα μπαούλα με κλειδαριές, εξοπλισμένα με εσωτερικούς χώρους για τη σωστή τοποθέτηση των ρούχων. Πολύ σύντομα οι βαλίτσες Louis Vuitton έγιναν αρκετά δημοφιλείς και συχνά αντιγράφονταν, ακόμα και σε εκείνη την περίοδο, με την εταιρεία να αναγκάζεται να τροποποιεί συνεχώς την υπογραφή της. Το iconic καφέ μοτίβο της σκακιέρας έκανε την εμφάνισή του το 1876, ενώ 20 χρόνια αργότερα ο γιος του Louis παρουσίασε το μοτίβο με το γνωστό μονόγραμμα «LV», την απαραβίαστη κλειδαριά και τα τετράφυλλα λουλούδια «δανεισμένα» από την ιαπωνική κουλτούρα, που ήταν τόσο δημοφιλή στα τέλη του 19ου αιώνα.
Ο Vuitton ίδρυσε και ανέπτυξε το brand του κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο επιχειρηματικά δραστήριες περιόδους, μια εποχή που οι Ευρωπαίοι ταξίδευαν περισσότερο από ποτέ. Για τον οίκο Louis Vuitton οι αρχές του 20ού αιώνα ήταν η εποχή της καινοτομίας στις αποσκευές. Πρόσθεσαν πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στις αποσκευές τους, καθώς δημιούργησαν και τσάντες στις πρώτες δεκαετίες του 1900. Όπως φαίνεται το τότε διεθνές «jet-setting» στη δεκαετία του ’50 και ’60, έκαναν τις βαλίτσες Louis Vuitton το απαραίτητο αξεσουάρ για την elite.
Αρκετές δεκαετίες αργότερα, ο Nicolas Ghesquière ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου, εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα και ένα νέο λογότυπο. Ο ίδιος επιθυμούσε κάτι πιο εύκολο, λιγότερο γεωμετρικό και στρογγυλό. Έτσι, το σημερινό «san serif» λογότυπο έγινε πραγματικότητα το 2014. Συρρίκνωσε επίσης το μπαούλο στη μικροσκοπική τσάντα Petite Malle (μικρό μπαούλο), με σημείο αναφοράς την iconic βαλίτσα και τα διάφορα μοντέλα που δημιουργήθηκαν μεταξύ 1911 και 1929 για τον πλούσιο τραπεζίτη και τον φωτογράφο Albert Kahn, τα οποία έφεραν πάνω τους την υπογραφή του.
Τα εμβληματικά σχέδια του οίκου Louis Vuitton συνεχίζουν την πορεία τους στο μέλλον με φρέσκες ιδέες από το παρελθόν, συνοδεύοντας το κάθε ταξιδιώτη στους δικούς του προορισμούς. Βέβαια, celebrities όπως η Sarah Jessica Parker, η Lady Gaga, η Angelina Jolie, η Rosie Huntington-Whiteley, η Cameron Diaz και πάρα πολλοί άλλοι, που φωτογραφίζονται με τις δεκάδες Louis Vuitton αποσκευές τους στα αεροδρόμια, φέρνουν συχνά την επιθυμία της απόκτησης μια τέτοιας αποσκευής, η οποία θα λέγαμε πως είναι η επιτομή της κομψότητας στο travelling!