FASHION

Τα τελευταία projects από τον χώρο της μόδας που δεν πρέπει να χάσετε

Πηγή φωτογραφίας Instagram @fendi

Η βιομηχανία της μόδας τον τελευταίο καιρό φαίνεται να έχει λάβει έναν πιο ενεργό ρόλο στα προβλήματα που μαστίζουν την κοινωνία. Ήδη από το πρώτο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού έσπευσε να βοηθήσει με υπέρογκες δωρεές αλλά και την παραγωγή αντισηπτικών και μασκών.

 

Λίγο μετά το ξέσπασμα του  κορονοϊού, με την επιστροφή στο προσκήνιο του κινήματος του Black Lives Matter, ο χώρος της μόδας στάθηκε δίπλα σε όλες τις πληθυσμιακές μειονότητες, υποστηρίζοντας την ισότητα, την συμπεριληπτικότητα, τον σεβασμό και την ανοχή στη διαφορετικότητα. Μέχρι σήμερα πολλά brands και ιστορικοί οίκοι έχουν διοργανώσει πρωτοβουλίες συνεχίζοντας έμπρακτα την στήριξη τους. Παράλληλα άλλοι θεσμοί της μόδας παίρνουν θέση μέσα από πράξεις υποστηρίζοντας εξίσου τις ίδιες αξίες. Ο λόγος για τους Fendi, SCAD FASH Museum of Fashion + Film και την Ruth Carter, το 3ο Αthens Fashion Film Festival, το Συμβούλιο των Αμερικανών Σχεδιαστών (CFDA), το Ganni και Levi’s, τις δράσεις των οποίων σας παρουσιάζουμε παρακάτω!

 

Fendi: Η Song Hye-Kyo η πρώτη πρέσβειρα του οίκου από τη Νότια Κορέα

 

Ο οίκος Fendi ανακοίνωσε ότι η ηθοποιός Song Hye-Kyo είναι η πρώτη παγκόσμια πρέσβειρά του από τη Νότια Κορέα. «H Song Hye-Kyo είναι ένα είδωλο της εποχής που αντιπροσωπεύει την ομορφιά ενός μείγματος τρυφερότητας, δύναμης και στάσης αυτοπεποίθησης και ταιριάζει απόλυτα με τις αξίες που προωθεί ο Fendi», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο οίκος πολυτελών ειδών.

 

Η Song, διάσημη ηθοποιός, είναι πασίγνωστη στην πατρίδα της, τη Νότια Κορέα, περισσότερο από τους ρόλους της σε K -dramas, τις κορεάτικες τηλεοπτικές σειρές. Η ηθοποιός ανακοίνωσε την είδηση στους δέκα εκατομμύρια ακόλουθούς της στο Instagram και φωτογραφήθηκε με δημιουργίες από τη συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2021 του Fendi για το Harper’s Bazaar Korea.

 

Η συνεργασία του Fendi έρχεται σε μία εποχή όπου το αντιρατσιστικό κίνημα #StopAsianHate, που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, αρχίζει να εξαπλώνεται παγκοσμίως και η βιομηχανία της μόδας δείχνει την υποστήριξη της μέσω αναρτήσεων και συνεργασιών με Ασιάτες. Ανάμεσα τους συναντάμε τα ονόματα των Nike, Converse και Valentino. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως σύμφωνα με την ανάλυση του Bernstein το 35% των πολυτελών αγορών οφείλονται στην Κίνα, η οποία έδωσε μία «οικονομική ανάσα» στα luxury fashion houses, τα μαγαζιά και τα εργοστάσια των οποίων έχουν επηρεαστεί σοβαρά από την πανδημία.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Fendi (@fendi)

 

Έκθεση για την Αφρο-φουτουριστική μόδα της Ruth Carter

 

Τη σχεδιάστρια κοστουμιών Ruth Carter τη γνωρίζουμε κυρίως από τις δημιουργίες της για τις ταινίες «Do the Right Thing», «Selma» και «Black Panther», ενώ το 2019 έγινε η πρώτη Μαύρη σχεδιάστρια κοστουμιών που βραβεύθηκε με το Όσκαρ για Best Costume Design. Τώρα και ως τις 21 Σεπτεμβρίου το SCAD FASH Museum of Fashion + Film του Savannah College of Art and Design στην Ατλάντα των ΗΠΑ, φιλοξενεί μια έκθεση για τη δημιουργό.

 

Στην έκθεση «Ruth E. Carter: Afrofuturism in Costume Design» παρουσιάζονται περισσότερες από 60 δημιουργίες της σχεδιάστριας, μαζί με σκίτσα της και άλλα εφήμερα, αλλά και έργα του Brandon Sadler του οποίου τοιχογραφίες είδαμε στο «Black Panther». «Ελπίζουμε ότι οι επισκέπτες μας θα φύγουν από την έκθεση με εκτίμηση της σχεδιάστριας ως μια εξαιρετική αφηγήτρια ιστοριών, η οποία τιθασεύει τη δύναμη της οπτικής επικοινωνίας για να μοιραστεί αφηγήσεις κουλτούρας, φυλής και πολιτικής», εξήγησε ο διευθυντής Εκθέσεων Μόδας στο SCAD, Rafael Gomes.

 

Για το στήσιμο της έκθεσης, η Ruth Carter συνεργάστηκε στενά με την ομάδα του SCAD FASH.

 

 

3ο Αthens Fashion Film Festival είναι εδώ

 

Παρά το γεγονός πως η πανδημία υποχρεώνει το 3ο Athens Fashion Film Festival (25/2-1/3) να διεξαχθεί διαδικτυακά, δωρεάν μέσω της πλατφόρμας του, η αφιερωμένη στη μόδα και το σινεμά διοργάνωση παρουσιάζει ένα πλήρες και πλούσιο πρόγραμμα, όπου το κλασικό συναντά το μοντέρνο. Με κεντρικό σύνθημα τη φράση «Touch me, not – Μη μου άπτου», το φεστιβάλ ξεδιπλώνεται σε τέσσερις ευρείες ενότητες, τις οποίες απαρτίζουν μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες από όλο τον κόσμο.

 

Σχετικά με την επιλογή του συγκεκριμένου σλόγκαν, εξηγεί η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού Νικόλ Αλεξανδροπούλου: «Θυμάμαι την τελετή λήξης του περσινού φεστιβάλ, του τελευταίου φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στην Ελλάδα, πριν την ανακοίνωση του πρώτου lockdown. Ήμασταν όλοι μαζί εκεί, φίλοι και συνεργάτες, ξένοι, Έλληνες, αγκαλιαζόμασταν και ανανεώναμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά. Κανείς δεν φανταζόταν τότε πως ο χρόνος που θα μεσολαβούσε θα άλλαζε τόσο τις ζωές μας. Ένας χρόνος που κατά τη διάρκειά του ο οπτικοακουστικός τομέας, η μόδα, και οι Τέχνες συνολικά θα δοκιμάζονταν όσο ποτέ, αλλά θα κατάφερναν ακόμα και μέσα στις δυσκολίες να ανθίσουν. Μαζί με τις ανθρώπινες απώλειες και τις απώλειες στις δουλειές και τις συνήθειές μας, συνέβη κάτι ακόμα: Ήταν ένας χρόνος χωρίς άγγιγμα, χωρίς αγκαλιά, χωρίς αφή κι επαφή. Ένας χρόνος που αν μπορούσα να τον συνοψίσω σε ένα σύνθημα θα ήταν “Touch me, not | Μη μου άπτου”. Μετατρέποντας την ανάγκη για αποστασιοποίηση σε μία δημιουργική πρόκληση, στήσαμε digitally ένα πλούσιο φεστιβαλικό πρόγραμμα, με εξαιρετικές ταινίες και ξεχωριστές παράλληλες δράσεις, που θα κάνουν το 3ο Athens Fashion Film Festival να ξεπεράσει τα όρια της Ελλάδας».

 

 

Η κα. Αλεξανδροπούλου σημειώνει ακόμα πως για πρώτη φορά ο θεσμός θεσπίζει το βραβείο Best Greek Fashion Film, έτσι ώστε «να δώσουμε κίνητρο σε όλο και περισσότερους δημιουργούς στην Ελλάδα να γνωρίσουν το είδος του Fashion Film και να το αξιοποιήσουν ως ένα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας μέσο, για να προωθήσουν τις δημιουργίες τους και πέρα από τα σύνορα της χώρας μας». Ακόμα, οι καλύτερες ταινίες του φεστιβάλ θα βραβευθούν από τη διεθνή κριτική επιτροπή που αποτελείται από 11 κορυφαία στον τομέα τους μέλη. Ανάμεσα τους βρίσκουμε και τη βραβευμένη με Emmy σχεδιάστρια κοστουμιών Έλεν Μίρονικ («Behind the Candelabra»), η οποία πρόσφατα συνεργάστηκε με το Netflix για την επιτυχημένη σειρά «Bridgerton».

 

Το φεστιβάλ, ακόμα, διοργανώνει διαδικτυακές συζητήσεις μέσω του καναλιού του στο YouTube. Αυτές αφορούν τις συνθήκες κινηματογραφικών γυρισμάτων στην Ελλάδα («Big Production Filming: The Case of Greece»), τη σημασία του σχεδιασμού στο σύγχρονο σινεμά («Design in Film») και τις επιπτώσεις της πανδημίας και της παρατεταμένης καραντίνας στις ζωές των γυναικών («Women empowerment during COVID – 19 : Workplace and domestic violence»).

 

CFDA: Η νέα πρωτοβουλία «Impact» με βάση το κίνημα Black Lives Matter

 

Την έναρξη της πρωτοβουλίας «Impact» ανακοίνωσε το Συμβούλιο των Αμερικανών Σχεδιαστών (CFDA). Πρόκειται για μία διοργάνωση που εμπνέεται από το κίνημα του Black Lives Matter και στόχο έχει να δημιουργήσει ευκαιρίες για τους ανθρώπους από κοινότητες που υποεκπροσωπούνται.

 

Το «Impact» θα φέρει σε επαφή τα περισσότερα από 450 μέλη του Συμβουλίου με δημιουργούς της Μαύρης και Ισπανόφωνης κοινότητας μέσω μία πλατφόρμας θέσεων εργασίας. Η πλατφόρμα θα φιλοξενεί πλήρους απασχόλησης και part – time θέσεις εργασίας, freelance ευκαιρίες και πρακτικές ασκήσεις, ενώ παράλληλα θα παρέχει ανοιχτή πρόσβαση, συμβουλευτική, προγραμματισμό και «χτίσιμο» κοινότητας για τους επαγγελματίες της βιομηχανίας.

 

«Αυτή η πρωτοβουλία είναι καθοριστική για το μέλλον της αμερικανικής μόδας, που πρέπει να είναι συμπεριληπτική και δίκαιη», δήλωσε η πρόεδρος της CFDA CaSandra Diggs.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη cfda (@cfda)

 

Ganni x Levi’s: Άλλη μία συνεργασία με γνώμονα τη βιωσιμότητα

 

Το δανέζικο fashiom brand Ganni έχει ένα ισχυρό βιώσιμο χαρακτήρα στο DNA. Ενδεικτικό παράδειγμα της φιλικής προς το περιβάλλον πορείας του αποτελεί η συνεργασία με τη Levi’s τον περασμένο Αύγουστο για μια capsule συλλογή, που είχε ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Τα 3 demim κομμάτια της ήταν διαθέσιμα μόνο για ενοικίαση!

 

Η πρωτοτυπία του εγχειρήματος, που στόχο είχε βεβαίως την προώθηση της βιωσιμότητας, είτε μέσα από τα υφάσματα είτε μέσα από τις διαδικασίας παραγωγής, διανομής, και αγοραστικών συνηθειών, έφερε μεγάλη αναγνώριση αλλά και επιτυχία στο brand. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα φυσικά σε μία ακόμα συνεργασία με το ιστορικό αμερικάνικο denim brand, αυτή τη φορά για μια συλλογή που διατίθεται προς πώληση και περιλαμβάνει 14 κομμάτια, τα οποία ωστόσο σέβονται απόλυτα τη βιωσιμότητα.

 

Μάλιστα, κάθε κομμάτι είναι κατασκευασμένο από ύφασμα κλωστικής κάνναβης επεξεργασμένης με τρόπο που να δίνει την αίσθηση του βαμβακιού. Όπως αναφέρει το Ganni για το denim στα κομμάτια της συλλογής «αυτή η εναλλακτική βαμβακιού χρειάζεται 70% λιγότερο νερό για να παραχθεί».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GANNI (@ganni)

 

Διαβάστε επίσης:

 

Λι Ραντζιβίλ: Το style της Αμερικανίδας πριγκίπισσας μέσα από 15 φωτογραφίες

 

New York Fashion Week: Ulla Johnson, Batsheva, Victoria Beckham και Jason Wu ορίζουν το style της επόμενης season

 

Οι σχέσεις των σχεδιαστών με διάσημες προσωπικότητες που καθόρισαν της μόδα

 

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση