Ακούραστη φαίνεται πως παραμένει η βιομηχανία της μόδας, καθώς τα «labels» της δεν εγκαταλείπουν στιγμή την επικαιρότητα και τις εξελίξεις.
Έτσι, εν όψει της Εβδομάδα Μόδας για τη παρουσίαση των συλλογών Υψηλής Ραπτικής, αρκετοί οίκοι προσαρμόζουν τα σχέδια τους σύμφωνα με την επιδημιολογικά πορεία της πανδημίας στη κάθε χώρα, όπως οι Valentino και Giorgio Armani. Από την άλλη πλευρά αμέτρητα brands δίνουν μάχη για μία «χρυσή» θέση στο reboot της σειράς Sex and the City, που καθόρισε τη μόδα σε μεγάλο βαθμό. Την ίδια στιγμή άλλοι οίκοι, όπως ο Gaultier, χαράζουν νέα πορεία φέρνοντας μία φρέσκια ματιά στο χώρο της μόδας.
Valentino: Το φιλμ του οίκου για τη συλλογή Υψηλής Ραπτικής
Η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι θα διεξαχθεί εξ ολοκλήρου ψηφιακά, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις από την επιδημιολογική κρίση στη Γαλλία. Ο Pascal Morand, πρόεδρος της Fédération de la Haute Couture et de la Mode, διοργανώτριας Αρχής της Paris Fashion Week, δήλωσε πως «οι οδηγίες από τα κεντρικά της αστυνομίας του Παρισιού λένε ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να υπάρχει παρουσία κοινού, είτε πρόκειται για επιδείξεις μόδας ή οποιοδήποτε άλλη εκδήλωση. Στο πλαίσιο αυτό ο οίκος Valentino ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει τη δική του συλλογή Υψηλής Ραπτικής ψηφιακά στις 26 Ιανουαρίου. Η ψηφιακή επίδειξη θα έχει τη μορφή ενός μικρού μήκους φιλμ, που θα έχει τον τίτλο «Code Temporal», που αποτελεί εξ ολοκλήρου μία ιδέα του καλλιτεχνικού διευθυντή του Valentino, Πιερπάολο Πιτσιόλι. Μάλιστα, ο ίδιος συνεργάστηκε με τον Βρετανό καλλιτέχνη, μουσικό και στιχουργό Ρόμπερτ Ντελ Νάτζα, πρώην μέλος του συγκροτήματος Massive Attack. O μουσικός κινηματογράφησε διάφορα στάδια από την προετοιμασία της Haute Couture συλλογής και επεξεργάστηκε αυτά τα clips σ’ ένα μηχάνημα, που χρησιμοποιεί αλγορίθμους και αποτελεί δημιούργημα του Ντελ Νάτζα και του συνεργάτη του, καλλιτέχνη Μάριο Κίνγκεμαν. Ακόμα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Πιτσιόλι έχει επιλέξει για την επίδειξη του τη Sala Grande της Galleria Colonna στη Ρώμη, ένα κτήριο μπαρόκ αρχιτεκτονικής που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα.
Giorgio Armani: Η επίδειξη της συλλογής Armani Privé θα διεξαχθεί χωρίς κοινό
Ο ιταλικός οίκος μόδας Giorgio Armani σχεδίαζε να παρουσιάσει τη συλλογή του Armani Privé στα κεντρικά του οίκου του στη Via Borgonuovo στο Μιλάνο στις 26 Ιανουαρίου. Παρ’ όλα αυτά η αύξηση των κρουσμάτων στη γειτονική χώρα έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στα σχέδια του luxury fashion house και έτσι αποφάσισε να προχωρήσει με την επίδειξη χωρίς την παρουσία κοινού. Υπενθυμίζεται πως λόγω της πανδημίας ο οίκος δεν συμμετείχε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τον περασμένο Ιούλιο. Σε ανακοίνωση του το brand αναφέρει πως «λόγω της έκτακτης κατάστασης, δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί. Με λύπη, ο Giorgio Armani ανακοινώνει ότι παρά την επιθυμία του, το επόμενο Giorgio Armani Privé show θα πραγματοποιηθεί πίσω από κλειστές πόρτες, στο Μιλάνο, χωρίς παρουσία κοινού». Η επίδειξη θα μεταδοθεί μέσω livestreaming από τα social media του οίκου, ενώ σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει ο Giorgio Armani από το καλοκαίρι, όταν απουσίασε από την Εβδομάδα Μόδας, σκοπεύει να παρουσιάσει μια seasonless collection, που θα περιλαμβάνει κομμάτια χειμερινά και καλοκαιρινά.
Ο πόλεμος των fashion brands για μία θέση στο Sex and the City
Η είδηση πως η επιτυχημένη σειρά Sex and the City θα γυρίσει ξανά έστειλε τους θαυμαστές της σε φρενίτιδα και τους επιχειρηματίες της μόδας σε κυνήγι… Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Guardian, που φέρει τον τίτλο «Πρέπει να είμαστε σ’ αυτή τη σειρά: τα fashion labels ανταγωνίζονται για έναν ρόλο στο Sex and the City», fashion insiders, επιχειρηματίες του χώρου και PR managers αναφέρονται στη μεγάλη ευκαιρία της πιθανής συμμετοχής στο reboot της σειράς. Πρόκειται για ένα project που έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του στυλ και των τάσεων κατά τη διάρκεια του ’90 και τις αρχές των 00s. Ειδικά τώρα, που η πανδημία έχει προκαλέσει σημαντικές χρηματικές απώλειες στα brands και τους οίκους, η εμφάνιση των κομματιών τους στη σειρά μπορεί να φανεί σωτήρια για το μέλλον τους.
Όπως δηλώνει στο εν λόγω δημοσίευμα η PR Daisy Hoppen: «Η τηλεόραση έχει τεράστια σημασία για εμάς αυτή τη στιγμή. Ειδικά αυτή τη χρονιά, που τα ‘κόκκινα χαλιά’ δεν είναι τα ίδια, κι όλοι παρακολουθούν τηλεόραση. Όταν ανακοινώνεται μια καινούργια παραγωγή, αναζητούμε να μάθουμε την ομάδα. Οι ενδυματολόγοι είναι οι VIP στιλίστες της εποχής. Αλλά το Sex and the City έχει προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό, καθώς είναι μία σειρά στην οποία η μόδα παίζει καθοριστικό ρόλο». Από την άλλη πλευρά η Lauren Sherman, ανταποκρίτρια του Business of Fashion, τονίζει πως «ένα καλό placement στη σειρά θα γίνει tweet, ανάρτηση στο Instagram, θέμα στα media, ακόμα και βίντεο, η προώθηση είναι πολύ ισχυρή».
«Η δεκαετία των ‘90s ήταν για τη μόδα γεμάτη από κινήματα και σχεδιαστές – από την αποδόμηση στο grunge, τα πάντα από τον Margiela στον McQueen. Υπήρχαν πολλές ευκαιρίες για την ενδυματολόγο Πατρίτσια Φιλντ. Εν αντιθέσει, στα 2020s η κατάσταση είναι ρευστή με πολλά προβλήματα, οπότε το να χρησιμοποιήσει κανείς τη μόδα για να απεικονίσει το πνεύμα της εποχής θα είναι κάπως δύσκολο. Δεν μπορώ να φανταστώ αυτά τα κορίτσια με φόρμες», δηλώνει η Valerie Steele, επιμελήτρια του Μουσείου του Fashion Institute of Technology της Νέας Υόρκης σκεπτόμενη τις δυσκολίες αλλά και την νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορονοϊού.
Gaultier: Ποιος είναι ο επόμενος guest σχεδιαστής του οίκου;
Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την αποχαιρετιστήρια επίδειξη του Ζαν-Πολ Γκοτιέ και ο οίκος Gaultier βρίσκεται σε διαρκή αφύπνιση έτσι ώστε να πραγματοποιήσει το project του σχεδιαστή – ιδρυτή του για το μέλλον. Αμέσως μετά τη αποχώρηση του, ο Γκοτιέ ανακοίνωσε πως ο οίκος του θα συνεργάζεται κάθε σαιζόν με έναν διαφορετικό σχεδιαστή. Έτσι, μετά τη πρώτη συλλογή με την Chitose Abe του brand Sacai οι φήμες θέλουν τον Glenn Martens να είναι ο επόμενος «guest» σχεδιαστής. Ο Martens είναι ο Βέλγος σχεδιαστής πίσω από το παριζιάνικο label Y / Project και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Diesel. Η φημολογούμενη επιλογή δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς ο Martens ξεκίνησε την καριέρα του ως junior designer στον οίκου του Ζαν-Πολ Γκοτιέ, με τον σχεδιαστή να τον έχει ξεχωρίσει κι επιλέξει προσωπικά. Παρ’ όλα αυτά ο οίκος δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα την είδηση, ωστόσο, δήλωσε πρόσφατα πως «γίνονται συζητήσεις με διάφορα πρόσωπα».
Διαβάστε επίσης:
Chanel: Το εμβληματικό style της Γκαμπριέλ Σανέλ μέσα από 15 φωτογραφίες
Καρολίνα Χερέρα: Μία γυναίκα σύμβολο που καθόρισε τη μόδα
Τζέιν Μπίρκιν: Όταν το αγγλικό style συνάντησε το γαλλικό
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση