Ο εμβληματικός γαλλικός οίκος Yves Saint Laurent σόκαρε την βιομηχανία της μόδας με την νέα του απόφαση, η οποία πάρθηκε μετά τις συνέπειες που έχει και θα συνεχίσει να έχει η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, τόσο στην παγκόσμια οικονομία όσο και σε πιο προσωπικό επίπεδο.
Όπως ανακοίνωσε, δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην επερχόμενη Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, όπου θα παρουσίαζε την συλλογή για τη season Άνοιξη 2021, καθώς δεν θα ακολουθήσει το πρόγραμμα των εβδομάδων μόδας για το υπόλοιπο του 2020. Ο οίκος και ο όμιλος Kering, στον οποίο ανήκει, εξήγησαν πως αυτή η απόφαση πάρθηκε εξαιτίας του COVID-19 και φαίνεται πως το brand είναι έτοιμο να κάνει μία μεγάλη αλλαγή στο «καθεστώς» της παραγωγής του, της προώθησης και των πωλήσεων, βαδίζοντας στα ίδια βήματα με τον Ιταλό σχεδιαστή Giorgio Armani.
Η εταιρεία στην ανακοίνωση ανέφερε χαρακτηριστικά πως «λαμβάνοντας υπόψιν τις συνθήκες και τις αλλαγές που έχουν προκύψει, ο Saint Laurent αποφάσισε να επανεξετάσει το πρόγραμμά του. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, το brand θα ακολουθήσει το δικό του ρυθμό, επαναπροσδιορίζοντας τους χρόνους του και επικοινωνώντας με ανθρώπους από όλο τον κόσμο». Μάλιστα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Anthony Vaccarello, τόνισε σε ξένο Μέσο πως «η πανδημία του κορονοϊού μας ανάγκασε να αλλάξουμε ξαφνικά και ολοκληρωτικά τις συνήθειες, τη συμπεριφορά και την αλληλεπίδρασή μας με τους άλλους ανθρώπους. Ήταν μία βίαιη συνθήκη. Η απόφασή μας να μη συμμετέχουμε στις προγραμματισμένες εβδομάδες μόδας προέρχεται από την επιθυμία μας να αναγνωρίσουμε τη σημασία της κατάστασης και της ζωής μας. Είναι πιο σημαντικό να δούμε πώς θα ζήσουμε παρά πώς θα ντυνόμαστε. Να ρίξουμε τις ταχύτητες και να ζήσουμε τη στιγμή. Τώρα, out of fashion θεωρείται ολόκληρο το σύστημα, τα shows, τα showrooms, οι παραγγελίες».
Τα λόγια του συμπληρώνει και η Francesca Bellettini, πρόεδρος του Yves Saint Laurent και του Chambre Syndicale de la Mode Féminine, αναφέροντας πως «το γεγονός ότι καταστήματα σε όλο τον κόσμο έχουν κλείσει για εβδομάδες, όπως και κάποιες παραγωγικές μονάδες, έχει επηρεάσει τη ζωή των συλλογών και έχει δημιουργήσει ακόμα περισσότερο την ανάγκη του buy-now-wear-now προγράμματος. Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν στο σχεδιασμό των επόμενων συλλογών και κάθε brand θα το κάνει με τον τρόπο που του ταιριάζει καλύτερα».
Η απόφαση του γαλλικού οίκου έρχεται αμέσως μετά από εκείνη του Marc Jacobs, ο οποίος ανακοίνωσε πως δεν θα συμμετάσχει στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, εξαιτίας του ότι ο COVID-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την παραγωγική αλυσίδα, με αποτέλεσμα να είναι πρακτικά αδύνατο να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη συλλογή. Ακριβώς το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο Vaccarello, όπως άλλωστε συμβαίνει και με άλλους δημιουργούς που βρίσκονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της πανδημίας.
«Η ανακοίνωση του Saint Laurent, ότι δεν θα συμμετέχει στα events του 2020, δεν μειώνει τη σημασία της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, η οποία είναι πολύ απλά η καλύτερη του κόσμου. Το Παρίσι είναι το μέρος όπου κάθε σχεδιαστής ονειρεύεται να παρουσιάσει τη συλλογή του. Δεν πρόκειται για ένα αντίο στην Paris Fashion Week, αλλά για μία αλλαγή που αυτή τη στιγμή και σ’ αυτές τις ειδικές συνθήκες, κρίνεται απαραίτητη», εξήγησε η Bellettini.