STYLE

Πώς αντιδράει η βιομηχανία της μόδας στην πανδημία του κορονοϊού

Πηγή φωτογραφίας Instagram @fashionweek

Η νέα πανδημία του κορονοϊού έχει εξαπλωθεί σε όλα τα μέρη της γης, με αποτέλεσμα να μετράει πολλά θύματα αλλά και να επηρεάζει σημαντικά την οικονομία, το χρηματιστήριο και σίγουρα τη βιομηχανία της μόδας.

Το πρώτο πλήγμα για τον χώρο αυτό ήρθε από την Ιταλία, που πια βρίσκεται σε καραντίνα. Όταν ξέσπασαν τα πρώτα κρούσματα εκεί διεξαγόταν η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου για τις συλλογές Ready-To-Wear για τη season Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020-21. Όπως ήταν αναμενόμενο στην πόλη είχε συγκεντρωθεί πλήθος ατόμων, από fashion lovers, editors, designers, influencers μέχρι και επιχειρηματίες, οι οποίοι αργά ή γρήγορα μπήκαν σχεδόν όλοι σε καραντίνα.  Επιδείξεις και events ακυρώθηκαν, ενώ κάποια shows έγιναν κεκλεισμένων των θυρών, όπως η επίδειξη του Giorgio Armani. Μάλιστα, στην αμέσως μετά εβδομάδα, όπου ήταν η σειρά του Παρισιού να φιλοξενήσει τον Fashion Month, η συμμετοχή από την κοινότητα της μόδας ήταν φανερά εξασθενημένη και η μάσκα προστασίας έγινε το new entry στις street style.

Πηγή φωτογραφίας Instagram @akimoto_kozue

Η βιομηχανία της μόδας όμως δεν κάθισε με σταυρωμένα χέρια απέναντι στον κορονοϊό. Αντιθέτως, μεγάλοι οίκοι μόδας, influencers, μοντέλα και brands προσπαθούν με τους δικούς τρόπους να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της πανδημίας. Ο Ιταλός σχεδιαστής Giorgio Armani έκανε δωρεά ύψους 1,25 εκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσει τα νοσοκομεία της Ιταλίας να αντιμετωπίσουν τον ιό. Ο βρετανικός οίκος Bulgari έκανε δωρεά στο Istituto Lazzaro Spallanzani στη Ρώμη. Το καλλιτεχνικό δίδυμο του Dolce & Gabbana δώρισε με τη σειρά του ένα μεγάλο ποσό για τη συνέχεια των ερευνών του κορονοϊού, στο πανεπιστήμιο Humanitas. Ο  Domenico Dolce και ο Stefano Gabbana  ανέφεραν σε κοινή δήλωση τους: «Θεωρήσαμε ότι έπρεπε να κάνουμε κάτι για να πολεμήσουμε αυτόν τον καταστροφικό ιό, ο οποίος ξεκίνησε από την Κίνα αλλά απειλεί όλη την ανθρωπότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι σημαντικό να κάνουμε τις σωστές επιλογές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύουμε ότι το Πανεπιστήμιο Humanitas θα είναι ο ιδανικός συνεργάτης, του οποίου η αριστεία και η ανθρωπιά το καθιστούν μια ειδική οντότητα, με την οποία έχουμε ήδη συνεργαστεί σε ένα πρόγραμμα υποτροφιών».

Πηγή φωτογραφίας Instagram @dolcegabbana

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Versace, Donatella Versace, θέλησε να βοηθήσει, δωρίζοντας το ποσό των 143.000 ευρώ στον Ερυθρό Σταυρό της Κίνας, όπως επίσης και ο όμιλος LVMH δώρισε 3,1 εκατομμύρια δολάρια στον ίδιο οργανισμό. Ο όμιλος Kering  δώρισε 1,5 εκατομμύρια δολάρια στον Ερυθρό Σταυρό του Χουμπέι της Κίνας. Το brand κοσμημάτων Swarovski δώρησε και αυτό 587.000 δολάρια στην καταπολέμηση του ιού. Έτσι, μεγάλα brands, οίκοι και όμιλοι έχουν δωρήσει ένα ποσό που ξεπερνάει τα 5 εκατομμύρια δολάρια με σκοπό την καταπολέμηση του ιού.

Παράλληλα, στα social media, η σχεδιάστρια και fashion influencer Chiara Ferragni και ο σύζυγος της, ο μουσικός Fedez, ένα ζευγάρι με μεγάλη επίδραση στην Ιταλία, συμμετέχουν επίσης ενεργά στη μάχη ενάντια στον κορονοϊό. Ανακοίνωσαν μέσω Instagram πως έκαναν προσωπική δωρεά ύψους 100.000 ευρώ, και την ίδια στιγμή ξεκίνησαν τη δική τους συγκέντρωση χρημάτων για αυτό τον σκοπό. Κάλεσαν όλους τους ακόλουθούς τους να συμβάλουν ενεργά κάνοντας δωρεές, οι οποίες ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε ένα 24ωρο.

Μάλιστα, μεγάλα ονόματα του modeling και αρκετοί celebrities, όπως η Bella Hadid και η Selena Gomez, καθημερινά δημοσιεύουν τους δικούς τους τρόπους προφύλαξης από τον κορονοϊό. Κάποιοι χρησιμοποιούν μάσκες και γάντια, ενώ ταυτόχρονα εξοπλίζονται με αντισηπτικά τα οποία χρησιμοποιούν για να καθαρίσουν τις θέσεις τους στα αεροπλάνα αλλά και στις δουλειές τους. To 50χρονο supermodel Naomi Campbell, πήρε ακόμη πιο δραστικά μέτρα, καθώς εμφανίστηκε στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες με ολόσωμη στολή προστασίας, μάσκα και γάντια για να φτάσει σώα και αβλαβής στο προορισμό της. Ωστόσο, η ίδια δεν ξέχασε το πάθος για το styling και έριξε πάνω από τη στολή της ένα καφέ πανωφόρι.

Η αντίδραση του κόσμου της μόδας ήταν άμεση και το ευτυχές είναι πως μια βιομηχανία με τόσο μεγάλη επίδραση, πιθανόν να κινητοποιήσει και τον απλό κόσμο προς τη σωστή κατεύθυνση για την προφύλαξη αλλά και την αντιμετώπιση από τον κορονοϊό.