ΔΙΑΤΡΟΦΗ

7 μυστικά που δεν θα σας πουν ποτέ οι μανάβηδες όταν ψωνίζετε τα τρόφιμα

Photo by Alexandr Podvalny on Unsplash

Τα ψώνια από το οπωροπωλείο, είναι μια καθημερινή συνήθεια όλων μας. Όταν επιλέγουμε τα φρούτα και τα λαχανικά, πάντα τα επεξεργαζόμαστε προτού τα προσθέσουμε στο καλάθι των αγορών μας. Αυτό όπως φαίνεται δεν είναι πάντα αρκετό, αφού υπάρχουν ορισμένα μυστικά, σχετικά με τα τρόφιμα, τα οποία γνωρίζουν οι μανάβηδες και ελάχιστοι από μας. Δείτε ποια είναι αυτά:

1. Πάρτε προϊόντα από την πίσω πλευρά του πάγκου

Οι περισσότεροι υπάλληλοι παραγωγής τοποθετούν τα παλιά προϊόντα μπροστά και τα πιο φρέσκα πίσω για να μην χαλάσουν και μείνουν απούλητα. Αυτό παράλληλα, ενθαρρύνει τους πελάτες να τα αγοράσουν πριν αρχίσουν να μαραίνουν ή να μαλακώσουν. Αν θέλετε τα πιο φρέσκα φρούτα και λαχανικά, πάρτε τα από πίσω μέρος του ραφιού ή του πάγκου.

2. Ψωνίστε στα μέσα της εβδομάδας

Για να αποφύγετε το πλήθος και να πάρετε τα πιο φρέσκα προϊόντα, είναι καλύτερο να ψωνίσετε στα μέσα της εβδομάδας . Τα περισσότερα καταστήματα παραδίδουν φρέσκο ​​φαγητό κάθε Τρίτη, οπότε την Τετάρτη θα ψωνίζετε για αυτήν την παρτίδα φρούτων και λαχανικών.

Photo by Marisol Casben on Unsplash

3. Προσοχή να μην παρασυρθείτε

Η ενότητα προϊόντων μπορεί να σας δελεάσει να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα! Ο εντοπισμός προϊόντων στο μπροστινό μέρος του καταστήματος με σωρούς από φωτεινά, θρεπτικά φρούτα και λαχανικά, κάνει τους αγοραστές να αισθάνονται υγιείς. Όταν το καλάθι, είναι γεμάτο με υγιεινές επιλογές, είναι πιο πιθανό να ανταμείψετε τον εαυτό σας με πιο ανθυγιεινές, ξοδεύοντας περισσότερα για σνακ σε όλο το κατάστημα.

4. Προσοχή στις παρορμητικές αγορές 

Σύμφωνα με την Ένωση Βιομηχανίας Τροφίμων , το 86% των αγοραστών παραδέχονται ότι αγοράζουν επιπλέον φρούτα και λαχανικά τα οποία χαλάνε πριν προλάβουν να τα καταναλώσουν. Τα καταστήματα εκμεταλλεύονται περαιτέρω τις προωθητικές αγορές με τακτικές μάρκετινγκ, όπως φωτεινές οθόνες και εκπτώσεις δύο προς ένα. Εάν έχετε έναν αυστηρό προϋπολογισμό για το παντοπωλείο, προσέξτε τον πειρασμό και ακολουθήστε πιστά τη λίστα σας.

5. Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα στην Αμερική αλλά και στη χώρα μας και χρησιμοποιούνται συχνά για να προσελκύσουν αγοραστές στο τμήμα προϊόντων. Στην πραγματικότητα, ακόμη και το χρώμα της μπανάνας έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τους αγοραστές! Σύμφωνα με έναν ειδικό για τη συμπεριφορά των καταναλωτών , οι μπανάνες με χρώμα Pantone 12-0752 (ονομάζεται Buttercup) είναι πιο πιθανό να πουλήσουν από τις μπανάνες με χρώμα Pantone 13-0858 (Vibrant Yellow), το οποίο είναι ελαφρώς πιο φωτεινό.

6. Το τέχνασμα με το νερό

Ο ελαφρύς ψεκασμός με νερό, μπορεί να φαίνεται ότι διατηρεί τα φρούτα και τα λαχανικά φρέσκα, αλλά στην πραγματικότητα είναι απλώς ένα τέχνασμα για να σας κάνει να αγοράσετε περισσότερα. Το νερό δίνει μια δροσερή, φρέσκια εμφάνιση που σας δελεάζει να αγοράσετε το φρούτο ή το λαχανικό που έχετε μπροστά σας. Στην πραγματικότητα, το νερό μπορεί να κάνει μεγαλύτερη ζημιά παρά καλό. Η επιπλέον υγρασία μπορεί να προκαλέσει γρηγορότερη καταστροφή ορισμένων φρούτων και λαχανικών.

7. Δώστε προσοχή στις ανακλήσεις

Πιθανότατα θα ακούσετε για μια εθνική ανάκληση φαγητού και τα μανάβικα όντως απομακρύνουν γρήγορα τα τρόφιμα από τα ράφια. Μερικές φορές όμως τυχαίνει να έχουν μείνει από αμέλεια μερικά από αυτά στους πάγκους. Εάν διαπιστώσετε ότι έχετε αγοράσει καταλάθως  ένα ανακληθέν φρούτο ή λαχανικό, πετάξτε το και καθαρίστε οτιδήποτε στην κουζίνα σας με το οποίο ήλθε σε επαφή, όπως σκεύη, σανίδες κοπής και πάγκοι.