ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η Αμερική σημειώνει ρεκόρ στα χρήματα που ξοδεύει για τις δίαιτες

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με το «BUSINESS WIRE», το κόστος της αγοράς απώλειάς βάρους στις Η.Π.Α. σημειώνει ρεκόρ αγγίζοντας τα 72 δισεκατομμύρια δολάρια.

To πλήθος των διαίτων έχει ελαττωθεί λόγω του κινήματος που αντιμετωπίζει με θετικότητα την αποδοχή του σώματος όσο μεγάλο και αν είναι το νούμερο του ρούχου.

Τα DIY διατροφικά πλάνα εξακολουθούν να είναι δημοφιλή καθώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν δωρεάν εφαρμογές διατροφής και γυμναστικής. Επίσης αποφεύγουν τις μεταποιημένες τροφές και τα συντηρητικά. Το γεγονός αυτό ώθησε τους παραγωγούς κατεψυγμένων τροφίμων να προσαρμοσθούν στις νέες συνήθειες των καταναλωτών σημειώνοντας μικρά ποσά ανάπτυξης.

Παρόλα αυτά, τα προγράμματα διατροφής με ιατρική παρακολούθηση αναπτύσσονται με πιο αργούς ρυθμούς, καθώς οι εμπορικές αλυσίδες υπερέβησαν τις επιδόσεις τους από το 2017.

 

Photo by Thought Catalog on Unsplash

Σύμφωνα με μία άλλη πρόσφατη έρευνα, οι μισοί Αμερικανοί ακολουθούν μια fad δίαιτα που τους προκάλεσε περισσότερο βλάβη παρά οφέλη.  Από τη δοκιμή μιας κετογονικής δίαιτας μέχρι τη δίαιτα που βασίζεται στον τύπο του αίματος και αυτή που αφορά τη γύρη των μελισσών αποδεικνύεται ότι οι fad δίαιτες δεν προσφέρουν τίποτα το σημαντικό.

H εταιρεία «Αdvanced Οrthomolecular Research» σε συνεργασία με το «OnePoll» πραγματοποίησε μία έρευνα με 2.000 ερωτηθέντες σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες και τις τάσεις διατροφής. Μόλις το ένα τρίτο δήλωσε ότι μια τάση σε δίαιτα μπορεί όντως να τους βοηθήσει να επιτύχουν το στόχο τους.

Από τη συντριπτική πλειοψηφία το 90% που δοκιμάζει τις νέες τάσεις διατροφής, ξοδεύει κατά μέσο όρο 158 δολάρια το χρόνο για τα διατροφικά προϊόντα που είτε δεν λειτουργούσαν είτε δεν παρήγαγαν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Photo by Brooke Lark on Unsplash

 

Η έρευνα ανάμεσα σε άλλα, εξέτασε τόσο τις τάσεις διατροφής που δοκιμάζουν οι Αμερικανοί όσο και το πώς βρίσκουν αυτά τα νέα trends.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ερωτηθέντες είχαν σχεδόν τις ίδιες πιθανότητες (49%-51%) να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις διατροφής από τον γιατρό τους ή έναν επαγγελματία υγείας όσο και από τα social media.

Το διαδίκτυο επίσης με ποσοστό 53% είναι ο τόπος στον οποίο αναζητούν λεπτομέρειες για τις δίαιτες- trends. Αυτές που είχαν περισσότερη απήχηση στους ερωτηθέντες ήταν η κατανάλωση χυμού σέλινου με ποσοστό 79%, το «clean eating» με ποσοστό 78% και τα τσάι που υπόσχονται απώλεια βάρους με ποσοστό πάλι 78%.
Εκτός από τις fad δίαιτες, το 76% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι αγόρασε επιπλέον βιταμίνες και άλλα συμπληρώματα για απώλεια βάρους.

Το διαδίκτυο όπως αποδείχθηκε δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθει κανείς για τις τάσεις της υγείας και της διατροφής. Από το 50% που ακολούθησαν μια δίαιτα που πήγε στραβά, σχεδόν οι μισοί έλαβαν βιταμίνες ή συμπληρώματα που προκάλεσαν περισσότερη βλάβη.

Ο μέσος όρος των ερωτηθέντων λαμβάνει δύο βιταμίνες ή συμπληρώματα σε εβδομαδιαία βάση, αλλά φαίνεται να μην περιμένουν να δουν αν είναι όντως αποτελεσματικά μόλις ανακαλύψουν ένα νέο πιο πολλά υποσχόμενο συμπλήρωμα.
Χρειάζονται μόνο 10 ημέρες για τον μέσο ερωτώμενο να αποφασίσει εάν μια νέα βιταμίνη ή συμπλήρωμα έχει θετικές επιπτώσεις πάνω του ενώ οι τέσσερις στους δέκα δεν ζητούν τη συμβουλή του γιατρό ή του επαγγελματία υγείας πριν ξεκινήσουν μια νέα βιταμίνη ή συμπλήρωμα.

Ο dr. Traj Nibber, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Advanced Orthomolecular Research (AOR) δήλωσε πως «Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τα συμπληρώματα και οι τάσεις διατροφής δεν είναι κατάλληλα για όλους, έτσι κάθε αγωγή πρέπει να προσεγγίζεται με επιμέλεια και φροντίδα. Είναι κρίσιμο για τα άτομα να συζητήσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα με έναν εμπειρογνώμονα που μπορεί να τους παρέχει καθοδήγηση και υποστήριξη».

Στη συνέχεια συμβούλευσε τους καταναλωτές να εξετάζουν προσεκτικά τις ετικέτες των συστατικών και να επαληθεύουν ότι το προϊόν έχει αξιολογηθεί από μια αμερόληπτη έγκυρη πηγή.