Ο διάλογος, είναι το καλύτερο μέσο επικοινωνίας, ειδικά αν διαφωνείτε με κάποιον. Σίγουρα μπορεί ο συνομιλητής σας σε μια τέτοια περίπτωση να είναι αγενής, ή αρκετά επιθετικός απέναντι σας, όμως καλό είναι να μην ξεχνάτε πως ή μόνη λύση για να βρεθεί μια χρυσή τομή μεταξύ σας είναι η συζήτηση.
Επομένως, μπορείτε να δείξετε πόσο δυνατός “παίχτης” είστε και να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα, αν θέλετε να μετατρέψετε μια διαφωνία σε μια ουσιαστική κουβέντα:
Δείξτε ότι εκτιμάτε τον συνομιλητή σας
Πριν ξεκινήσετε να πείτε οτιδήποτε, είναι πολύ χρήσιμο να δείξετε στο άλλο άτομο ότι το εκτιμάτε και ότι λογαριάζετε τη γνώμη του. Ένα απλό, «πριν ξεκινήσουμε, θέλω απλώς να σου πω ότι νοιάζομαι για σένα και σέβομαι τη γνώμη σου», είναι αρκετό για να θέσετε καλές βάσεις.
Μην αφήσετε την απογοήτευση να σας μειώσει στα μάτια του συνομιλητή σας
Όταν συνομιλείτε με κάποιον με τον οποίο διαφωνείτε, η απογοήτευση μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα συναισθήματα που προκύπτουν. Αντί να θυμώνετε, διοχετεύστε αυτήν την απογοήτευση για να εκφράσετε τη γνώμη σας με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο. Εάν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, είναι πάντα εντάξει να πείτε: «Νιώθω απογοητευμένος, οπότε θα χρειαστώ λίγο χρόνο πριν συνεχίσουμε».
Αναγνωρίστε τους υποκείμενους φόβους
Αναγνωρίστε τους δικούς σας φόβους και ζητήστε από το άλλο άτομο να τους κατανοήσει καλύτερα πώς αυτές οι ανησυχίες επηρεάζουν τις διαφορετικές απόψεις σας. Αυτή η πρακτική βοηθά επίσης στην οικοδόμηση ενσυναίσθησης μεταξύ των συμμετεχόντων.
Μην υποθέτετε τα χειρότερα
Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είναι καλοί και θέλουν ενότητα και όχι διχασμό. Προσπαθήστε να κατανοήσετε την προοπτική τους και υποθέστε ότι έχουν καλές προθέσεις, εκτός εάν έχετε άμεσες αποδείξεις για το αντίθετο.
Μοιραστείτε τις πληροφορίες σας
Συζητήστε όχι μόνο τις απόψεις σας, αλλά και τα γεγονότα και τις πηγές που τεκμηριώνουν τις απόψεις σας.
Χρησιμοποιήστε λόγιες εκφράσεις
Οι λαϊκισμοί, οι χαρακτηρισμοί, οι γενικές δηλώσεις και οι προσωπικές επιθέσεις δεν θα σας οδηγήσουν πουθενά σε μια διαφωνία. Μιλήστε με καλοσύνη και επαγγελματισμό, ανεξάρτητα από το πόσο αναστατωμένοι είστε.
Δείξτε ότι καταλαβαίνετε (ακόμα κι αν δεν συμφωνείτε)
Δεν χρειάζεται να συμφωνήσετε με όλα όσα λέει κάποιος, αλλά πρέπει να κάνετε μια προσπάθεια να καταλάβετε. Ακούστε προσεκτικά και ζητήστε διευκρινίσεις για θέματα για τα οποία είστε μπερδεμένοι.
Μην αντιδράτε με σαρκασμό
Συχνά σαρκαζόμαστε σε μια προσπάθεια να ελαφρύνουμε τη διάθεση, αλλά αυτό μπορεί πολύ συχνά να παρερμηνευτεί ή να παρεξηγηθεί.
Μην υποτιμάτε
Προσπαθήστε να κατανοήσετε το επίπεδο γνώσεων του συνεργάτη σας σε ένα θέμα πριν ξεκινήσετε μια εξήγηση σχετικά με αυτό.
Δείξτε ότι ακούτε και ότι έχετε διάθεση να καταλάβετε
Τελικά, οι δύσκολες συνομιλίες με άτομα που δεν ενστερνίζονται τις απόψεις μας ,μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε περισσότερη ενσυναίσθηση και να βρούμε έναν συμβιβασμό, μοιράζοντας μια κατανόηση του θέματος. Να είστε ανοιχτοί στη λήψη νέων πληροφοριών που μπορεί να μην γνωρίζετε.
Ευχαριστείστε τον συνομιλητή σας που εξέφρασε τη γνώμη του
Στο τέλος οποιασδήποτε συνομιλίας, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, ευχαριστήστε τον συνομιλητή σας για την διαφορετική προοπτική που έφερε στο τραπέζι.
Διαβάστε επίσης:
3 tips για να αντιμετωπίσετε το σύνδρομο του απατεώνα στο lockdown
7 tips για να αποτρέψετε το στρες στα επαγγελματικά σας
Τα 4 λάθη που κάνουν οι γυναίκες και μένουν πίσω στα επαγγελματικά τους
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση