Ψυχολογία

3 τρόποι για να διαχειρίζεστε καλύτερα τον χρόνο σας

Photo by Karolina Grabowska from Pexels

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο, Irvine, στην California, διαπίστωσαν ότι ο τυπικός υπάλληλος του γραφείου διακόπτεται κάθε τρία λεπτά και πέντε δευτερόλεπτα, απαιτώντας έως και 23 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα για να επιστρέψει στην εργασία του. Αυτού του τύπου οι παύσεις οδηγούν σε 28 δισεκατομμύρια σπατάλη σε ώρες ετησίως, με απώλεια σχεδόν 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων για την οικονομία των ΗΠΑ.

Για τον λόγο αυτό, η μελέτη επικεντρώθηκε στο πώς μπορούν οι εργαζόμενοι να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στη διαχείριση του χρόνου και να σταματήσουν την εναλλαγή μεταξύ των καθηκόντων για να παραμένουν συγκεντρωμένοι.

Σε περίπτωση που νιώθετε και εσείς ότι δεν διαχειρίζεστε καλά τον χρόνο σας, δείτε παρακάτω τι μπορείτε να κάνετε:

Επανεξετάστε τη λίστα των υποχρεώσεων

Όταν δεν είστε σίγουροι πού ξοδεύεται ο χρόνος σας, αναζητήστε μια πηγή αλήθειας, δηλαδή το ημερολόγιό σας. Πού περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σας; Εάν είναι σε συναντήσεις, ένα σταθερό πρώτο βήμα για να εξοικονομήσετε περισσότερο χρόνο για παραγωγικότητα, είναι να αξιολογήσετε κάθε συνάντηση και να καταλάβετε εάν θα μπορούσε ή όχι να παραληφθεί. Ακόμα και οι μικρότερες παύσεις αυξάνονται με την πάροδο του χρόνου.

Αποφύγετε να κάνετε εναλλαγές στις εργασίες σας

Σύμφωνα με το Headspace , οι ψυχολόγοι Mihaly Csikszentmihalyi και Jeanne Nakamura, προτείνουν να επικεντρώνεστε απόλυτα σε ένα πράγμα τη φορά χωρίς να το διακόπτετε για να κάνετε κάτι άλλο και μετά να συνεχίζετε στη διεκπεραίωση του.

Τρεις πρακτικές μπορούν να βοηθήσουν για να έχετε τη “ροή” που χρειάζεστε:

-Ήρεμα εσωτερικά ερεθίσματα που δεν επηρεάζονται από οποιαδήποτε άλλη σκέψη.
-Αποκλεισμός εξωτερικών ερεθισμάτων (θόρυβος, παιδιά, κείμενα, τηλεφωνήματα)
-Χρήση πρακτικών ψυχικών διεργασιών (αν συνηθίζετε να διαλογίζεστε, θα είστε σε θέση να ελέγξετε καλύτερα τη σκέψη και να είστε πιο συγκεντρωμένοι)

Μη διαιολογείτε τον εαυτό σας

Όταν εργάζεστε σε ένα γραφείο, περιτριγυρισμένο από συναδέλφους, το ίδιο το περιβάλλον δημιουργεί υπευθυνότητα. Οι άνθρωποι θα παρατηρήσουν εάν δεν κάνετε όπως πρέπει τη δουλειά σας. Όμως η εργασία από το σπίτι είναι μια άλλη ιστορία.

Δεν υπάρχει κανένας στον χώρο να επιβλέπει το αν αποδίδετε ή όχι. Αν και ένα ευέλικτο περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη δημιουργικότητα για ορισμένους, όμως για κάποιους άλλους μπορεί επίσης να φέρει περισπασμούς.

 

Διαβάστε επίσης:

Με ποιες τεχνικές θα καταλάβετε αν σας λένε ψέματα σε μία συνέντευξη;

5 ψέματα που μας λέει το μυαλό και εμείς τα πιστεύουμε

Μην αποχωρήσετε από μία συνέντευξη αν δεν κάνετε πρώτα 4 βασικές ερωτήσεις

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση