Ψυχολογία

Έρευνα: Πώς η σωστή επιλογή λέξεων γεφυρώνει το χάσμα των φύλων στην εργασία

Photo by Christina @ wocintechchat.com on Unsplash

Το χάσμα των φύλων αργεί να κλείσει, παρά τις προσπάθειες που γίνονται. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Management Science, όμως, δείχνει πως αυτό δεν είναι απίθανό. Μπορεί, μάλιστα, να περιοριστεί πολύ συντομότερα απ’ όσο πιστεύουμε, αν αρχίσουμε να επιλέγουμε σωστά τις λέξεις που χρησιμοποιούμε.

Ας φανταστούμε πως βρισκόμαστε σε μία εταιρεία. Οι παρατηρήσεις και οι συμβουλές των γυναικών σπάνια ακούγονται, ενώ εκείνες των ανδρών, εφαρμόζονται σχεδόν αμέσως. Αυτό ακριβώς σκέφτηκαν και οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν ένα πείραμα. Έβαλαν τους 1.000 συμμετέχοντες να ακούσουν δύο διαφορετικές εκδοχές φράσεων με το ίδιο νόημα. Κάποιες ήταν πιο συγκαταβατικές από τις άλλες.

Βρέθηκε πως όταν γυναίκες χρησιμοποιούν επιθετικό τόνο, οι εντολές τους εκτελούνται αμέσως και το χάσμα των φύλων σχεδόν εξαφανίζεται. Μάλιστα, οι πιο επιτυχημένες παρατηρήσεις δεν ανέφεραν απλώς τι έπρεπε να γίνει, αλλά ήταν άμεσες. Η ομιλήτρια έδειχνε σίγουρη για αυτό που έλεγε, πως η λύση που πρόσφερε ήταν η καλύτερη, πως ήταν έμπιστη και δεν άφηνε περιθώρια αμφιβολίες.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα

– «Δεν ξέρω πόσο καλά μπορώ να σε καθοδηγήσω» – «Αν ακούσεις τη συμβουλή μου, σε διαβεβαιώ πως οι ικανότητες και η εμπειρία μου θα σε βοηθήσουν να τα πας τέλεια».

– «Δεν είμαι σίγουρη αν αυτό θα δουλέψει» – «Είμαι πεπεισμένη πως αυτή είναι η καλύτερη επιλογή».

– «Μάλλον το ξέρεις καλύτερα από εμένα, αλλά άκου τη σκέψη μου» – «Ξέρω πολύ καλά τι γίνεται και μπορείς να βασιστείς πάνω μου».

– «Δεν είμαι σίγουρη, αλλά αυτό ίσως βοηθήσει» – «Μπορώ να σε καθοδηγήσω. Αυτό που πρέπει να κάνεις έιναι…»

– «Δεν ξέρω, πάντως φαίνεται πως αυτό δουλεύει» – «Έχω αποδείξει πως είχα δίκιο στο παρελθόν, σε ενθαρρύνω να δοκιμάσεις αυτό».

– «Δεν ξέρω αν σε βοηθάει, αλλά η σκέψη μου είναι πως μπορείς να χειριστείς έτσι την κατάσταση» – «Το ένστικτό μου λέει πως η αυτή είναι η σωστή κίνηση και είμαι εδώ για να σε βοηθήσω».

Βλέπουμε πως η δεύτερη φράση είναι εκείνη που θα χρησιμοποιούσε ο leader που κυριαρχεί στο χώρο.

 

Διαβάστε επίσης:

Μαρία Συρεγγγέλα: Η ισότητα των φύλων δεν προωθείται με ασκήσεις επί χάρτου, αλλά με απτές πρωτοβουλίες

Ντόρα Κονόμη (Doralicious): Περισσότεροι άνδρες ονομάζονται Michael από τον αριθμό των γυναικών που βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις

Η Unilever πρωτοπορεί: Μηδένισε το «χάσμα» των φύλων

 

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση