Η διαφορά της τηλεργασίας με την τηλεργασία εν μέσω πανδημίας, είναι αρκετά μεγάλη. Στην πρώτη περίπτωση, που αρκετοί ήταν χρόνια εξοικειωμένοι, είναι μια συνθήκη σαν οποιαδήποτε άλλη. Η δουλειά γίνεται από την αρχή μέσω του υπολογιστή και ο αυτός που απασχολείται μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε, αφού έχει την ευελιξία να προγραμματίσει όπως τον βολεύει τον χρόνο για να είναι εντός του deadline.
H τηλεργασία όμως εν μέσω της πανδημίας, είναι πολύ πιο πιεστική. Εκτός του ότι οι εργαζόμενοι καλούνται να λειτουργήσουν ομαδικά ενώ είναι απομονωμένοι, οφείλουν να πραγματοποιούν διάφορα από τα καθήκοντα τους, σε συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια. Όμως από τη στιγμή που βρίσκονται στο σπίτι και έχουν αναλάβει παράλληλα να φροντίσουν τα παιδιά τους που δεν πηγαίνουν σχολείο, ή οτιδήποτε άλλο τους αποσπά την προσοχή και απαιτεί χρόνο, τα πράγματα περιπλέκονται.
Επίσης παρατηρήθηκε ότι καταπατήθηκαν τα ωράρια των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε ψυχική εξάντληση και υπερκόπωση.
Ωστόσο, για όσο ακόμα πρόκειται να διαρκέσει η τηλεργασία, μπορούν ακόμα οι εργοδότες να είναι πιο υποστηρικτικοί απέναντι στους εργαζόμενους, που εδώ και ένα χρόνο, αντιμετωπίζουν καθημερινά προκλήσεις.
Ο τρόπος είναι πολύ απλός και δεν απαιτείται τίποτα άλλο παρά να τους θέσετε μόνο 3 ερωτήσεις.
Δείτε ποιες είναι αυτές:
1. Πώς νιώθεις;
Εάν υπάρχει κάτι που μάθαμε με τον χειρότερο τρόπο από την πανδημία, αυτό είναι ότι τα θέματα υγείας είναι πολύ πιο σημαντικά από οποιαδήποτε εργασία. Σήμερα, η ευημερία είναι πλέον κορυφαία προτεραιότητα των εργαζομένων. Οι ηγέτες οφείλουν να βλέπουν τα μέλη της ομάδας τους πρώτα ως ανθρώπους και μετά ως υπαλλήλους. Η ερώτηση «Πώς νιώθεις;» (και αληθινά ακούγοντας την απάντηση) δείχνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον σε ανθρώπινο επίπεδο.
Σύμφωνα με έρευνα της Deloite, oι εργαζόμενοι που λένε ότι έχουν πιο υποστηρικτικούς εργοδότες, είναι 1,3 φορές πιο πιθανό να παραμείνουν με τον οργανισμό και είναι 67% πιο απασχολημένοι.
2. Τι σας αποσπά την απόλυτη προσοχή;
Αυτή η φαινομενικά απλή ερώτηση συσκευάζει μια ισχυρή γροθιά. Είναι έξυπνα σχεδιασμένη για να λειτουργεί σαν καθρέφτης. Η απάντηση αντικατοπτρίζει την ανάγκη που έχει εκείνη τη στιγμή το κάθε άτομο ξεχωριστά.
Για παράδειγμα, αν κάποιος απαντήσει, “Η μαμά μου έκανε πάλι τεστ COVID-19 επειδή εμφανίζει συμπτώματα”, τότε ξέρετε τι υπάρχει στο μυαλό του. Δεν χρειάζεται να μαντεύετε.
3. Πώς αλλιώς μπορώ να σε υποστηρίξω;
Οι περισσότεροι ηγέτες προωθούνται σε ηγετικούς ρόλους επειδή έχουν αποδεδειγμένη ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Η δεξιότητα αυτή, μπορεί να σας κάνει αποτελεσματικό, αλλά δεν αρκεί. Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ αυτού και του να κάνετε τους άλλους να αποδίδουν καλύτερα.
Οι εξειδικευμένοι ηγέτες, βασίζονται στην ικανότητά τους να βλέπουν το πρόβλημα. Το μεγάλο στοίχημα είναι να το λύσετε από απόσταση. Αυτό είναι δύσκολο γιατί κυριολεκτικά δεν μπορείτε να δείτε τον υπάλληλό σας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Το μυστικό εδώ είναι είναι αποδεχτείτε ότι όντως δεν γνωρίζετε.
Για να μάθετε τι χρειάζονται, πρέπει να ρωτήσετε. «Πώς αλλιώς μπορώ να σας υποστηρίξω;» είναι μια ισχυρή ερώτηση που καλεί τους υπαλλήλους να συν-δημιουργούν λύσεις μαζί σας.
Σε αυτόν τον απομακρυσμένο κόσμο της εργασίας, η ανάγκη ενδυνάμωσης των εργαζομένων είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Η ηγεσία με προδιαγεγραμμένο στιλ, δεν λειτούργησε καλά πριν από την πανδημία, ενώ είναι ακόμη λιγότερο αποτελεσματική τώρα.
Διαβάστε επίσης:
Παρατείνεται η τηλεργασία μέχρι 31 Ιανουαρίου 2021
Πώς η τηλεργασία θα αλλάξει τον κόσμο μέχρι το 2030
3 tips για να διαχειρίζεστε καλύτερα το χρόνο κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση