Στα πλαίσια μία νέας συνάντησης άσχετα με το αν έχει επαγγελματική φύση ή όχι, οι άνθρωποι σχηματίζουν μία γενική εικόνα για τον συνομιλητή τους, από το status του μέχρι και την οξυδέρκεια του.
Οι ειδικοί σε θέματα καριέρας αναφέρουν ότι χρειάζονται μόλις τρία δευτερόλεπτα για να αποφασίσει κάποιος αν θα ήθελε να συνεργαστεί μαζί με ένα άτομο ή όχι. Ευτυχώς όμως μπορείτε ακόμα να έχετε τον έλεγχο στα χέρια σας, ώστε να απαλλαγείτε από το άγχος της πρώτης συνάντησης. Ακολουθούν μερικές υποθέσεις που οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν για εσάς βασισμένες στην πρώτη εντύπωση. Η μη λεκτική επικοινωνία δηλαδή η γλώσσα του σώματος, είναι τα πιο χρήσιμο εργαλείο για να κερδίσετε σε αυτά τα κρίσημα τρία δευτερόλεπτα.
Η εμπιστοσύνη κρίνεται από την πρώτη γνωριμία
Οι άνθρωποι έχουν την τάση να κρίνουν από την πρώτη κιόλας γνωριμία αν μπορούν να εμπιστευτούν ή όχι τον συνομιλητή τους. Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι για αυτή την απόφαση αρκεί μόλις το ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Οι ερευνητές του πανεπιστημίου «Princeton» προσέλαβαν έναν ηθοποιό και χώρισαν φοιτητές σε δύο γκρουπ των 245 ατόμων και 128. Στην πρώτη ομάδα έδωσαν προθεσμία μόλις 100 milliseconds για να αποφασίσουν κατά πόσο εμπιστεύονται το άτομο που έχουν απέναντι τους ως προς την εμφάνιση, τη συμπάθεια και την εμπιστοσύνη που τους εμπνέει, ενώ στη δεύτερη ομάδα άφησαν απεριόριστο χρόνο για να επεξεργαστεί αυτά τα στοιχεία στο πρόσωπο του ηθοποιού. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι τα συμπεράσματα των δύο ομάδων ήταν σχεδόν τα ίδια, κυρίως στο σημείο του κατά πόσο ελκυστικό βρήκαν το άτομο αυτό. Το έξυπνο αυτό πείραμα απέδειξε ότι η απόφαση για τον αν εμπιστευόμαστε κάποιον ή όχι είναι στιγμιαία.
Το κοινωνικοοικονομικό status κρίνεται από την εμφάνιση
Μία έρευνα στη Δανία έδειξε ότι τα άτομα που ντύνονται με επώνυμα ρούχα δίνουν την εντύπωση ενός υψηλού status υποδηλώνοντας οικονομική άνεση σε σχέση με εκείνα που επιλέγουν για την ένδυση τους low cost εταιρείες. Τα στοιχεία που έμειναν τα ίδια και στις δύο περιπτώσεις είναι η ελκυστικότητα, η καλοσύνη και η εμπιστοσύνη. Επομένως όταν πρόκειται να βρεθείτε σε επαγγελματικό ραντεβού με έναν υποψήφιο συνεργάτη φροντίστε την εμφάνιση σας και επενδύστε σε ένα ποιοτικό outfit.
Τα χαρακτηριστικά του προσώπου δηλώνουν αν έχετε επιθετικό χαρακτήρα
Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί εύκολα κανείς να καταλήξει σε λάθος συμπέρασμα. Τα παχιά διάσπαρτα φρύδια για παράδειγμα είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να υποδηλώνει ότι κάποιος έχει επιθετικό χαρακτήρα. Γενικά αποφύγετε τις έντονες γκριμάτσες σε μία πρώτη συνάντηση. Οι εκφράσεις του προσώπου πρέπει να είναι πιο μετρημένες για να μην δώσετε λανθασμένη εντύπωση.
Η «χημεία της φιλίας» κρίνεται στην πρώτη εντύπωση
Έρευνες δείχνουν ότι όσοι είναι ευχάριστοι ή φιλικοί, ανοιχτοί στην επικοινωνία και συνείδηση, ή έχουν εργατικό και οργανωμένο πνεύμα είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν άμεσα φιλία. Βέβαια για να εξελιχθεί σε μακροχρόνια, θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από μια καλή πρώτη εντύπωση. Σύμφωνα με μελέτες χρειάζονται περίπου 40 με 60 ώρες για να σχηματιστεί μια περιστασιακή φιλία, 80 με 100 ώρες για να θεωρούνται κάποιο ως φίλοι και περίπου 200 ώρες για να γίνουν καλοί φίλοι.
Ο ηγετικός χαρακτήρα κρίνεται από το πρόσωπο
Οι άνθρωποι κάνουν υποθέσεις για τον αν έχετε ηγετικό χαρακτήρα ή όχι από την πρώτη ματιά. Ως συνήθως τα άτομα με έντονα χαρακτηριστικά στο προσώπου είναι αυτά που δημιουργούν την εντύπωση ότι έχουν ηγετικές ικανότητες. Η υπόθεση αυτή δεν επιβεβαιώνεται πάντα. Αν λοιπόν έχετε πιο λεπτά και διακριτικά χαρακτηριστικά μπορείτε να τονίσετε τα υπόλοιπα στοιχεία της εμφάνισης σας.
Γενικά σε κάθε περίπτωση πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τη γλώσσα του σώματος σας. Ο τρόπος που κάνετε χειραψία, ο τρόπος που κάθεστε, που κοιτάτε μπορούν να περάσουν πολλά μηνύματα στον συνομιλητή σας. Στην πρώτη συνάντηση φροντίστε να κοιτάτε τον άλλον στα μάτια αλλά όχι με έντονο τρόπο, να είστε χαμογελαστοί και να κρατάτε μία «ανοιχτή» στάση σώματος για να υποδηλώσετε ότι είστε ανοιχτοί στην επικοινωνία.
Διαβάστε επίσης
Η εργασία στα 40 δίνει ευκαιρίες για περαιτέρω εξέλιξη της καριέρας
Πώς να εκτοξεύσετε την καριέρα σας σ’ αυτή τη δύσκολη εποχή
Job Hopping: Τι είναι και πώς μπορεί να επηρεάσει την καριέρα σας