#ΜΕΝΟΥΜΕΣΠΙΤΙ

#μένουμεσπίτι: 3 + 1 tips για να εργαζόμαστε αποδοτικά από απόσταση

Photo by Kaboompics .com from Pexels

H οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει ένα κλίμα αβεβαιότητας και άγχους σε όλους τους επιχειρηματίες και εργαζόμενους. Η δουλειά από το σπίτι δεν είναι πάντα μία εύκολη υπόθεση για όλους διότι δεν αποτελεί μία κανονική περίοδο. Σύμφωνα με τον καθηγητή διοίκησης στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Florida Ravi Gajendran, το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναγνωρίσουμε είναι ότι η ίδια η δουλειά μπορεί να έχει διαφορετική αίσθηση σε σχέση με πριν.

Οι εργαζόμενοι μπορεί να έχουν παιδιά ή άλλα μέλη της οικογένειας στο σπίτι που απαιτούν προσοχή. Κάποιοι άλλοι ενδεχομένως να ανησυχούν για την υγεία τους, την υγεία των γονέων και των παππούδων τους ή την ασφάλεια του εισοδήματός τους. Όσο βρίσκονται περιορισμένοι στο σπίτι τους, είναι πολύ πιθανό να νιώθουν ανήσυχοι ή απογοητευμένοι.

Σε όλη αυτή την απότομη μετάβαση, οι ψυχολογικές μελέτες δίνουν οδηγίες για το πώς μπορούν οι υπάλληλοι να εργάζονται από το σπίτι.

Η δημοτικότητά της τηλεργασίας αυξάνεται εδώ και χρόνια και η επείγουσα ανάγκη που προκαλείται από αυτή την πανδημία μας προσφέρει την ευκαιρία να μάθουμε από το παρελθόν και να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε παραγωγικά καθ ‘όλη τη διάρκεια της κρίσης.

Οι παρακάτω συμβουλές έχουν σκοπό να βοηθήσουν τους διευθυντές και τους υπαλλήλους να συνεχίσουν να  εργάζονται αποτελεσματικά, κατά τη διάρκεια του περιορισμού στο σπίτι:

Ελαχιστοποιήστε τους περισπασμούς

Ξεκινήστε επιλέγοντας ένα χώρο εργασίας μακριά από τους θορύβους και τη δραστηριότητα του σπιτιού. Στη συνέχεια απομακρύνετε τις σκέψεις σας από αυτές τις διαταραχές, ώστε να μπορείτε να ασχοληθείτε πλήρως με τα καθήκοντα εργασίας. Επίσης καλό θα ήταν να συνεννοηθούμε με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας για να καθορίσουμε κοινές ώρες ησυχίας και διαλείμματα, αλλά και να ορίσουμε ποιες θα είναι οι συνθήκες που θα επιτρέπουν τη διακοπή της εργασίας.

Για όσους εργάζονται και παράλληλα έχουν αναλάβει τη φροντίδα των παιδιών, ο Gajendran προτείνει να ενημερώνουν σχετικά τους συναδέλφους και τους επιβλέποντες, για να διαχειριστούν διαφορετικά τους χρόνους τους ώστε να υπάρχει καλός συντονισμός των καθηκόντων τους.

Ορίστε στόχους και όρια

Καθορίστε καθημερινούς στόχους για εργασίες που θέλετε να ολοκληρώσετε. Μελέτες δείχνουν ότι όσοι απασχολούνται μέσω τηλεργασίας τείνουν να εργάζονται περισσότερες ώρες σε σχέση με αυτούς που έχουν βάση  το γραφείο και να δυσκολεύονται να οριοθετήσουν πότε ξεκινά η η ζωή στο σπίτι και πότε λήγει το ωράριο τους.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, στόχος είναι να τηρείτε το ίδιο χρονοδιάγραμμα κάθε μέρα και εάν είναι εφικτό να σταματήσετε να ελέγχετε τα μηνύματα και emails όταν τελειώνει η βάρδια σας.

Δημιουργήστε ένα σχέδιο επικοινωνίας

Τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι διευθυντές θα πρέπει να είναι ενεργοί στην επικοινωνία σχετικά με τις προσδοκίες απόδοσης και τις δυσκολίες που προκύπτουν. Εάν αντιμετωπίζετε τεχνικά προβλήματα κατά την εκτέλεση εργασιών όπως για παράδειγμα, λόγω κακής σύνδεσης στο διαδίκτυο ενημερώστε τον διευθυντή σας.

Αναζήτηση κοινωνικής σύνδεσης

Η τηλεργασία ενδέχεται να προκαλέσει κοινωνική και επαγγελματική απομόνωση από τους υπόλοιπους συναδέλφους του γραφείου. Το συναίσθημα αυτό της μοναξιάς ίσως να είναι πιο έντονο αυτό το διάστημα.

Οι ψυχολόγοι ενθαρρύνουν τους διευθυντές να πραγματοποιούν τηλεδιασκέψεις ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να διατηρήσουν υγιείς και υποστηρικτικές τις σχέσεις με τους συναδέλφους τους.

Ένα ακόμα αποδεκτό μέτρο για μία εταιρεία είναι να δημιουργήσει έναν καθορισμένο χώρο για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που να σχετίζονται με την πανδημία και άλλα θέματα συμπεριλαμβανομένων των ειδήσεων, ή όσα απασχολούν την ίδια την εργασία αλλά και τις προσωπικές ιστορίες των υπαλλήλων.