Ψυχολογία

Ποια μυστικά των ηγετών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας στον χώρο εργασίας

Φωτογραφία από τον χρήστη Gustavo Fring στο Pexels

Η ένδειξη ευαισθησίας από έναν ηγέτη πάνω σε μία επαγγελματική πρόκληση μπορεί εύκολα να θεωρηθεί ως υποχώρηση. Στην πραγματικότητα όμως σημαίνει ακριβώς το αντίθετο, αφού όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα, τότε είναι ο μόνος που τα καταφέρνει με αυτή την τακτική. Δείτε τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει και με ποιο τρόπο καταφέρνει να βγεί νηκητής, ενθαρρύνοντας και εμπνέοντας περισσότερο την ομάδα του. Είναι ένας καλός τρόπος να προσαρμόσετε τις τακτικές αυτές στη δική σας επαγγελματική καθημερινότητα, για να βγαίνετε καθημερινά κερδισμένοι στο συναισθηματικό και ψυχικό κομμάτι., βελτιώνοντας την απόδοση κα την καθημερινότητα σας.

1) Σε μία έντονη συζήτηση, συγκρατήστε τα νεύρα σας
Πολλές φορές, τυχαίνει να φτάνετε στο σημείο να αναρωτιέστε «τι δουλειά έχω εδώ», σε περιπτώσεις που μπορεί να έρχεστε σε αντιπαράθεση με κάποιον πελάτη ή συνάδελφο ή ακόμα και προϊστάμενο. Ένας ηγέτης, έχει εκπαιδεύσει τον εαυτό του να μην παρασέρνεται από το συναίσθημα σε κρίσιμες καταστάσεις, αφήνοντας πάντα χώρο να επικρατήσει η λογική. Δεν έχει να κάνει με το πάθος και το συναίσθημα. Πρόκειται για το πώς επιλέγει να ξοδέψει τον πολύτιμο πόρο της ψυχικής του ενέργειας.

2) Η απόσπαση της προσοχής σας εμποδίζει να επιτύχετε σημαντικά πράγματα
Όταν αντιληφθείτε ότι η προσοχή σας αρχίζει να αποσπάται, μπορείτε να κάνετε την εξής ερώτηση στον εαυτό σας «Πού είναι το πιο σημαντικό μέρος για να εστιάσω την ενέργεια μου αυτή τη στιγμή»; Για να καταφέρετε να μένετε τον περισσότερο χρόνο εργασίας συγκεντρωμένοι, δοκιμάστε να δημιουργήσετε μία λίστα υποχρεώσεων, που πρέπει να διεκπεραιωθεί, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Όταν βάζετε deadlines στον εαυτό σας, του δίνετε ένα κίνητρο παραπάνω να ολοκλρώσει μία δουλειά που του έχει ανατεθεί.

3) Μια αρνητική νοοτροπία δεν βοηθάει στην επίλυση των προβλημάτων
Υποβάλετε ερωτήσεις για τον εαυτό σας και τους άλλους που οδηγούν σε λύσεις ή τουλάχιστον σε μεγαλύτερη κατανόηση και όχι στην επίρηψη ευθύνης: «Τι μπορούμε να μάθουμε; Τι είναι δυνατό εδώ; Ποια είναι τα πλεονεκτήματά μας; Τι μπορούμε να οικοδομήσουμε; Τι μπορούμε να αφήσουμε πίσω»;

4) Αναλαμβάνετε πάρα πολλά – ίσως επειδή θέλετε να είστε ο ήρωας που διορθώνει τα πάντα
Το αναλαμβάνετε οικειοθελώς παραπάνω αρμοδιότητες από όσες σας αναλογούν, φέρνετε τον εαυτό σας ένα βήμα πιο κοντά στην εξάντληση. Συγχρόνως, υπονομεύετε (έστω και ακούσια) τις ευκαιρίες των άλλων να δείξουν την αξία τους. Στο σημείο αυτό, ένας ηγέτης, φροντίζει να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του και πάντα αναρωτιέται τους πραγματικούς λόγους που βρίσκονται πίσω από αυτή τη συμπεριφορά. Η «βοήθεια» σας κάνει να νιώθετε σημαντικοί; »

Αφήνοντας κάπιες αρμοδιότες και σε άλλους, ίσως να σας επιτρέψει να διαπιστώσετε ότι δεν κουράζεστε τόσο και ότι η ομάδα παραμένει ικανή και λειτουργική.

5) Ο ηγέτης δεν διακόπτει ποτέ τον συνομιλητή του
Όταν διακόπτετε έναν συνομιλητή, δείχνετε ότι δεν σας ενδιαφέρει αυτό που λέει, ότι υποτιμάτε τη γνώμη του και ότι δεν έχετε διάθεση να ακούσετε τη δική του εκδοχή, πάνω σε οποιοδήποτε θέμα. Η συμπεριφορά αυτή, είναι ένδειξη τοξικότητας και σίγουρα δεν οδηγεί στην επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος. Ένας ηγέτης, όχι μόνο δεν διακόπτει, αλλά ακούει προσεκτικά τον συνομιλητή του. Επεξεργάζεται τις πληροφορίες και είναι ανοιχτός προς έναν επικοδομητικό διάλογο. Πριν διακόψετε ξανά έναν συνομιλητή σας, προσπαθήστε να συγκρατήσετε τον εαυτό σας και αναρωτηθείτε πρώτα τον λόγο που το κάνετε αυτό.

Διαβάστε επίσης:

3 tips για να διατηρείτε πάντα την ψυχραιμία σας

Με ποιον τρόπο θα μπορούν τα νέα κορίτσια να ελέγχουν οικονομικά το μέλλον τους

Ποια test περνάτε μέσα από μία συνέντευξη χωρίς να το καταλάβετε

Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση