Σε οποιαδήποτε δουλειά, θα υπάρχουν στιγμές όπου δεν θα γνωρίζετε κάτι. Το να το αναγνωρίσετε και να το πείτε, είναι προτιμότερο από το να προσπαθήσετε να το αποκρύψετε, γιατί υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να εκτεθείτε.
Ένα από τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν το άτομα τα οποία είναι καλοί και σεβαστοί επαγγελματίες, είναι ότι είναι πρόθυμα να πουν «δεν ξέρω». Τους κάνει πραγματικά να φαίνονται πιο υπεύθυνοι και αξιόπιστοι, επειδή είναι σίγουροι για τη συνολική τους ικανότητα και θέση και ξέρουν ότι δεν χρειάζεται (και δεν μπορούν) να έχουν για όλα μια απάντηση.
Βέβαια, για πολλούς ισχύει η άποψη ότι αν κάποιος παραδέχεται ότι έχει άγνοια για ένα θέμα, σημαίνει ότι δεν γνωρίζει καλά τη δουλειά του και ότι κατά κάποιο τρόπο «στιγματίζεται» και θεωρείται δυσλειτουργικός για μια εταιρεία. Η προσπάθεια όμως να αποκρύψει ότι δεν γνωρίζει, μπορεί να οδηγήσει σε πολύ χειρότερα αποτελέσματα.
Γενικά, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε σε περίπτωση δεν ξέρετε κάτι είναι να είστε απλοί στην τοποθέτηση σας.
Οι ειδικοί της επικοινωνίας προτείνουν τις εξής φράσεις που θα σας βγάλουν από τη δύσκολη θέση:
-Αυτή είναι μια καλή ερώτηση και δεν ξέρω πραγματικά. Επιτρέψτε μου να μάθω και να σας απαντήσω.
-Ξέρετε, δεν είμαι σίγουρος. Νομίζω ότι μπορεί να είναι …, αλλά δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα. Θα το μάθω.
Οι παραπάνω φράσεις είναι απλές, ειλικρινείς και δείχνουν ότι έχετε αυτοπεποίθηση χωρίς να κρατάτε αμυντική στάση.
Αν αποφύγετε την ερώτηση, ή δώσατε μια απάντηση χωρίς να είστε σίγουροι και αποδειχθήκατε λάθος στην πορεία, είναι κάτι που σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο.
Γενικά οι συνάδελφοι και οι συνεργάτες, πραγματικά δεν θα είναι ευχαριστημένοι από αυτήν την προσέγγιση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την εικασία! Όταν μαντεύετε, πρέπει να είστε ξεκάθαροι ότι είναι μια δική σας εικασία. Διαφορετικά τα άτομα που εμπλέκονται σε αυτή την εργασία, μπορεί να ενεργούν με τις δυνητικά λανθασμένες πληροφορίες που μόλις δώσατε.
Αν αισθάνεστε ότι πρέπει να πείτε «δεν ξέρω», μπορείτε πάντα να επικοινωνήσετε με το αφεντικό σας για αυτό. Είναι απολύτως λογικό να πείτε, «λαμβάνω πολλές ερωτήσεις στις οποίες δεν ξέρω την απάντηση, όπως το Χ και το Υ. Πρέπει να απαντήσω σε αυτά τώρα;»
Αλλά πραγματικά, είναι πολύ φυσιολογικό να μην γνωρίζετε όλες τις απαντήσεις σε ό, τι σας ζητούν οι άλλοι.
Διαβάστε επίσης:
5 λόγοι που οι πολλαπλές εργασίες κάνουν κακό στην υγεία
5 σημάδια που δείχνουν ότι ένας εργαζόμενος από απόσταση είναι έτοιμος να παραιτηθεί
Πώς να αναπτύξετε ένα υγιές περιβάλλον εργασίας σε μια επιχείρηση
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση