Η Pamela Lipp-Hendricks, είναι στέλεχος στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στην JPMorgan Chase & Co., με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας. Επομένως, ξέρει τι χρειάζεται να κάνει ένας υποψήφιος υπάλληλος, για να εντυπωσιάσει έναν διευθυντή κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης.
Τα τελευταία δύο χρόνια, υπηρετεί ως επικεφαλής της εκτελεστικής διαχείρισης ταλέντων και ποικιλομορφίας , όπου διαχειρίζεται μια ομάδα 18 ατόμων άμεσα και περίπου 80 έμμεσα. Σε αυτόν τον ρόλο, όχι μόνο επιβλέπει το ταλέντο σε ανώτερο επίπεδο, αλλά εστιάζει επίσης στην ποικιλομορφία για να διασφαλίσει ότι δημιουργείται ένα ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον, για όλους τους υπαλλήλους.
Αν και πήρε συνέντευξη από πολλούς κατάλληλους υποψήφιους για την ομάδα της, αναφέρει ότι υπάρχουν τρία λάθη που κάνουν αρκετοί πάνω σε μία συνέντευξη και την βάζουν πάντα σε διαδικασία να σκεφτεί, αν όντως πρέπει να προχωρήσει στην έγκριση μιας πρόσληψης.
Δείτε ποια είναι αυτά ώστε να μην τα επαναλάβετε
1. Κάνετε πρόβα τις απαντήσεις
Τα υψηλόβαθμα στελέχη των εταιρειών, βασίζονται σε μια σύντομη λίστα ερωτήσεων, προκειμένου να τους βοηθήσει να αποφασίσουν αν κάποιος θα ταιριάξει στην ομάδα τους. Ως συνήθως, δείχνουν ενδιαφέρον να μάθουν περισσότερα για έναν υποψήφιο από όσα γράφουν στο βιογραφικό τους. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη, που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι να δώσει μια τεχνητή απάντηση σε μία από τις ερωτήσεις της.
Μερικές φορές, πολλοί κάνουν πρόβα πριν από μία συνέντευξη, με αποτέλεσμα να απαντούν τυποποιημένα, δείχνοντας ότι δεν έχουν σκεφτεί πραγματικά την ερώτηση. Η Lipp-Hendricks προτείνει στους υποψηφίους να ακούσουν προσεκτικά τι είναι αυτό που τους ρωτάνε. Με αυτόν τον τρόπο, θα είστε σε θέση να ανταποκριθείτε αποτελεσματικά, με μια απάντηση που διατυπώνει πραγματικά ποιος είστε ως υπάλληλος.
2. Αποτυχία έρευνας για την εταιρεία που ενδιαφέρεστε να εργαστείτε
Ανεξάρτητα από το πόσο καλό βιογραφικό έχετε, η αποτυχία έρευνας για την εταιρείας και της ομάδας της πριν από τη συνέντευξή, μπορεί εύκολα να θεωρηθεί ως κόκκινη σημαία.
Κάνετε την έρευνα σας για να μάθετε κάποια πράγματα και με ποιον πρόκειται να μιλήσετε, ώστε να έχετε μια πραγματική κατανόηση της δομής του τόπου. Το άτομο που θα σας πάρει τη συνέντευξη, θα φροντίσει να μάθει αν ενδιαφερθήκατε να πληροφορηθείτε για την εταιρεία και τον τρόπο που λειτουργεί. Μάλιστα είναι πιο πιθανό να προσλάβει κάποιον με λιγότερα skills, αλλά που έχει ήδη μπει στη διαδικασία να γνωρίσει τον τρόπο με τον οποίο θα δουλεύει στην εταιρεία, διότι δίνει την εντύπωση ότι είναι ήδη μέλος της.
3. Δεν υποβάλετε ερωτήσεις
Αν και οι συνεντεύξεις θεωρούνται συνήθως μια ευκαιρία για τον διευθυντή να υποβάλει ερωτήσεις ώστε να μάθει περισσότερα για τον υποψήφιο, η Lipp-Hendricks λέει ότι οι υποψήφιοι που δεν κάνουν τις δικές τους ερωτήσεις πέφτουν από μόνοι τους σε ένα τεράστιο λάθος.
Η υποβολή ερωτήσεων όχι μόνο θα μετατρέψει τη συνέντευξη σε αμφίδρομη συνομιλία, αλλά μπορεί επίσης να βοηθήσει έναν υποψήφιο να κατανοήσει καλύτερα, γιατί πρέπει ή δεν πρέπει να συμμετάσχει στην ομάδα. Μία ερώτηση που κάνουν για να καταλάβουν τι είναι αυτό που εσείς δεν γνωρίζετε, είναι: « Τι θα σας εμπόδιζε να δεχτείτε αυτήν τη δουλειά εάν είχατε τη δυνατότητα να την επιλέξετε».
Γενικά θα πρέπει να έχετε πάντα υπόψη σας, ότι πρέπει πάντα να είστε ο εαυτός σας και να έχετε προετοιμαστεί καλά, κοιτώντας να μάθετε την ουσία και όχι μια τυποποιημένη απάντηση, που μπορεί να δώσει ο καθένας.