Τους τελευταίους 10 μήνες πολλοί οργανισμοί σε όλο τον κόσμο εφάρμοσαν την τηλεργασία. Με εξαίρεση όσους είχαν εμπειρία σε αυτή, όλοι οι υπόλοιποι δοκιμάστηκαν αρκετά, καθώς τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι leaders δεν είχαν την ανάλογη εμπειρία.
Το πρόβλημα δεν περιορίστηκε μόνο στο γεγονός ότι υπήρχαν περισπασμοί και δυσκολίες σε προσωπικό επίπεδο, λόγω της οικογενειακής κατάστασης πολλών εργαζομένων οι οποίοι κλήθηκαν παράλληλα να φροντίσουν τα ανήλικα παιδιά τους.
Τα ωράρια καταπατήθηκαν και η εξάντληση και το ψυχικό κόστος, παρατηρήθηκαν από τους πρώτους κιόλας μήνες.
Εκτός από την προσωπική ευθύνη που έχει ο καθένας να φέρει εις πέρας τα καθήκοντα του, οι ηγέτες των εταιρειών είναι αυτοί που είτε κατάφεραν να εξομαλύνουν τις δυσκολίες, είτε απέτυχαν να οδηγήσουν τις ομάδες τους στην επιτυχία.
Οι στόχοι που σύμφωνα με τους ειδικούς, έπρεπε να θέσουν είναι οι εξής:
-Να φανούν πιο προσιτοί με το να προωθήσουν καλύτερες μεθόδους για την εξ αποστάσεως εργασία, όπως να ενθαρρύνουν για άδειες και για ένα πιο ευέλικτο πρόγραμμα.
-Να ενσωματώσουν περισσότερη ποικιλομορφία στα υψηλότερα στελέχη
-Να δείξουν ενσυναίσθηση και να ενισχύσουν την ψυχολογική ασφάλεια της ομάδας τους.
Ωστόσο ορισμένοι ηγέτες φάνηκαν αναποτελεσματικοί, αφού έστω και χωρίς να το θέλουν, δεν συμβάδισαν με τα νέα δεδομένα, με αποτέλεσμα να κάνουν τις παρακάτω λάθος στρατηγικές κινήσεις:
Παραμέληση της σταδιοδρομίας των εργαζομένων
Σύμφωνα με μια νέα μελέτη από την διαδικτυακή πλατφόρμα προγραμματισμού Doodle, το 49% των εργαζομένων δεν αισθάνονται ότι έχουν αρκετή εκπαίδευση, καθοδήγηση ή προτροπή, για να προωθήσουν την καριέρα τους.
Επιπλέον, το 50% των εργαζομένων είπε ότι η σταδιοδρομία τους έχει σταματήσει ή υποχώρησε. Οι οργανισμοί πρέπει να φέρουν την καθοδήγηση και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας στην πρώτη γραμμή της εταιρικής στρατηγικής, της αποστολής, των αξιών και της κουλτούρας τους.
Έλλειψη σεβασμού για τους εργαζομένους
Σε μια πρόσφατη δημοσκόπηση που διενήργησε το ResumeLab σχετικά με το τι κάνει κάποιον έναν καλό διευθυντή, διαπιστώθηκε ότι ένα ανησυχητικό 72% του πληθυσμού που ερωτήθηκε, αντιμετωπίστηκε με αγένεια ή ασέβεια από ένα κακό αφεντικό, ενώ το 90% δεν του άρεσε αυτό το είδος μεταχείρισης.
Επιπλέον, σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων επικρίθηκε μπροστά στους συνομήλικους τους και το 83% από αυτούς ένιωσαν άσχημα γι ‘αυτό. Τέλος, και ίσως στη χειρότερη περίπτωση, το 42% των τοξικών αφεντικών κατηγόρησε τους άλλους για τις αποτυχίες τους, τις οποίες το 84% των εργαζομένων θεώρησαν άδικο.
Αντιμετώπιση ανθρώπων σαν εργάτριες μέλισσες
Πολλοί εργαζόμενοι σε μια κρίση αναγκάζονται να υπηρετήσουν τις επιθυμίες μιας ιεραρχίας, προκειμένου να κάνουν τους μετόχους ευχαριστημένους. Όμως όπως ολα δείχνουν, δεν υπάρχει ενδιαφέρον ή προσοχή για την ευτυχία ή την ευημερία των εργαζομένων, κάτι που είναι το αντίθετο από αυτό που χρειαζόμαστε αυτές τις μέρες.
Κατά συνέπεια, η προσωπική ή η οικογενειακή ζωή των ανθρώπων, θυσιάζονται για τη δουλειά επειδή καταπατήθηκαν τα ωράρια τους. Ως αποτέλεσμα, αναφέρθηκαν υψηλά επίπεδα άγχους και εξάντληση.
Αποτυχία να θέσουν σε προτεραιότητα τον άνθρωπο
Ενώ πολλά στελέχη ανθρώπινου δυναμικού έχουν μειώσει τις προσλήψεις και μείωσαν τους μισθούς, άλλοι κορυφαίοι ηγέτες ακολουθούν μια εναλλακτική προσέγγιση ως απάντηση στην πανδημία συνεχίζοντας να επενδύουν στους ανθρώπους τους. Διότι όταν φροντίζετε τους ανθρώπους σας, θα φροντίζουν τους πελάτες σας. Και τα υπόλοιπα θα μπουν από μόνα τους σε μια σειρά.
Αδυναμία καλής επικοινωνίας
Όποια και αν είναι η μορφή, η κακή επικοινωνία μπορεί να επηρεάσει το ηθικό της εργασίας, να αποδεσμεύσει τους υπαλλήλους σας και να δυσαρεστήσει τους πελάτες σας. Όποια και αν είναι η περίπτωση, ένα πράγμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο: Η επικοινωνία, είτε διαπροσωπική είτε οργανωτική, είναι απαραίτητη για την επιτυχία.
Διοικούν αντί να εμπνέουν
Οι ηγέτες πρέπει να υπενθυμίσουν στον εαυτό τους ότι η ηγεσία δεν υπαγορεύει, διατάζει ή επιβάλλει. Επιρροή σημαίνει να ενδυναμώνεις τους άλλους για να πετύχουν τους στόχους τους, να δίνεις ό,τι καλύτερο μπορείς στους ανθρώπους και να τους βοηθάς να αναπτυχθούν. Αυτό πρέπει να είναι επιλογή και όχι μια καθορισμένη διαδικασία ή λίστα υποχρεώσεων.
Έλλειψη ακεραιότητας στη λήψη αποφάσεων
Όταν λαμβάνονται αμφισβητήσιμες αποφάσεις για οικονομικό κέρδος ή προσωπικό όφελος, οι υπάλληλοι το καταλαβαίνουν, ενώ εσείς ως ηγέτης έχετε ήδη χάσει τη μάχη για σεβασμό.
Το ποιος είστε ως άτομο σε σχέση με άλλους, θα καθορίσει τελικά το επίπεδο της επιτυχίας σας.
Διαβάστε επίσης:
3 tips για να είστε ένας καλός ηγέτης της ομάδας σας από απόσταση
4 σημάδια ότι έχετε ένα τοξικό αφεντικό
Ακολουθήστε το Portraits στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση