Ο κορονοϊός είναι μια αόρατη απειλή που λειτουργεί σιωπηλά, σαν ένας εχθρός που προσπαθεί να διεισδύσει κρυφά στα σπίτια μας. Οι επίσημες οδηγίες για την τήρηση των κανόνων υγιεινής, ήταν από την πρώτη στιγμή σαφείς και κατατοπιστικές. Παρόλα αυτά, όσο περνάνε οι μέρες, βγαίνουν νέες οδηγίες με στόχο να μας βοηθήσουν να προστατευτούμε το καλύτερο δυνατό εν μέσω της πανδημίας.
Σύμφωνα με τους ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, υπάρχουν δύο προτάσεις για να διατηρήσουμε καθαρό το σπίτι τώρα που ανοίγει ο καιρός:
Ο αερισμός του χώρου, είναι βασική προϋπόθεση για την προστασία από τον ιό. Πρέπει το σπίτι να αερίζεται καθημερινά, και να μαζεύουμε τις κουρτίνες για να μπαίνει καλά το φως.
Η ακριβής επίδραση του ηλιακού φωτός στον κορονοϊό είναι ακόμη προς συζήτηση, αλλά προηγούμενη έρευνα για τη γρίπη έχει δείξει ότι οι ακτίνες UV, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον χρόνο ημιζωής των ιογενών αερολυμάτων. Το φως της ημέρας παρέχει τεκμηριωμένα θετικά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία.
Η αύξηση της ροής του εξωτερικού αέρα σε ένα κτίριο, μπορεί να αποδυναμώσει και να αραιώσει τυχόν σωματίδια ιού που βρίσκονται ήδη μέσα.
Οι ερευνητές συνιστούν επίσης τη διατήρηση της θερμοκρασίας με υγρασία. Οι ιοί γενικά δεν επιβιώνουν εύκολα σε υγρά περιβάλλοντα και δυσκολεύονται να ταξιδέψουν στον αέρα. Η υγρασία είναι επίσης γνωστό, ότι επηρεάζει τα λιπίδια που περιβάλλουν και προστατεύουν τους κορονοϊούς.
Αυτές οι συστάσεις φυσικά, θα πρέπει να εφαρμόζονται σε συνδυασμό με τις προϋπάρχουσες οδηγίες τήρησης της προσωπικής υγιεινής και του σπιτιού. Κυρίως πρέπει να απολυμαίνετε τις επιφάνειες που έρχεστε συχνά σε επαφή μαζί τους και να πλένετε καλά τα χέρια.
Πέρα από αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές, η μελέτη εξέτασε επίσης τη διαρρύθμιση των κτιρίων, λαμβάνοντας υπόψη τον κορονοϊό. Ένα συμπέρασμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι το πόσο μπορεί να επηρεάσει όσον αφορά τη διάδοση ιών και ασθενειών. Τα δημοφιλή «ανοιχτά» γραφεία, γεμάτα με μεγάλα συνεργατικά πόστα και χώρους συνεργασίας, είναι ιδανικά για την οικοδόμηση συνοχής της ομάδας ή για την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας στο τμήμα μάρκετινγκ, αλλά συγχρόνως επικίνδυνα, κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας.
Όλο αυτό οδηγεί στη σκέψη πως ίσως τα γραφεία, τα καταστήματα, ακόμη και τα σπίτια θα αρχίσουν να σχεδιάζονται λίγο διαφορετικά στο μέλλον.